Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(1)
Autor
Antoszewska Beata
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Boksa Ewa
(1)
Chudzińska Małgorzata
(1)
Grześk Grzegorz
(1)
Michalska Agata
(1)
Sinkiewicz Władysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Niepełnosprawni
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Alalia
(1)
Arteterapia
(1)
Dobro pacjenta (etyka lekarska)
(1)
Dysartria
(1)
Dyslalia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko z SMA zob. też Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z Zespołem Downa
(1)
Dziecko z Zespołem Pataua
(1)
Dziecko z chorobą Werdniga-Hoffmana
(1)
Dziecko z chorobą von Recklinghausena
(1)
Dziecko z hipotonią posturalna
(1)
Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną
(1)
Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z tracheostomią
(1)
Dziecko z zespołem chromosomowym
(1)
Etyka lekarska
(1)
Hipotonia
(1)
Kombinezon TheraTogs
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
Metoda Shantal
(1)
Metoda glottodydaktyki
(1)
Metoda relaksacji H. Wintreberta
(1)
Metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha
(1)
Mowa
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy im. Marii Majewskiej (Kielce)
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. Koło w Kielcach
(1)
Postawy wobec niepełnosprawnych
(1)
Rdzeniowy zanik mięśni
(1)
Rodzeństwo osób niepełnosprawnych
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dziecka niepełnosprawnego
(1)
Rodzina dziecka z Zespołem Downa
(1)
Sialidoza
(1)
Studium przypadku
(1)
Stymulacja bazalna
(1)
Sumienie
(1)
Umieranie
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wolontariat
(1)
Zabawa symboliczna
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 239388/czyt.36 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/2433 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41823 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.376 (41013) (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29451 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44227, 43186 (2 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39848 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Część pierwsza. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego.
Zawiera: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia - sprawozdanie z badań własnych / Dorota Turska.
Zawiera: Postrzegane wsparcie społeczne ze stron osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej / Ewa Domagała-Zyśk.
Zawiera: Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się / Anna Bujnowska, Piotr Gindrich.
Zawiera: Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością / Beata Mazur, Monika Parchomiuk.
Zawiera: Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego / Małgorzata Czerwińska.
Zawiera: Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych.
Zawiera: Część druga. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
Zawiera: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żywanowska.
Zawiera: Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin / Anna Wojnarska.
Zawiera: Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu / Agnieszka Sakowicz-Boboryko.
Zawiera: Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością / Katarzyna Kowal.
Zawiera: Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych / Danuta Osik-Chudowska.
Zawiera: Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy udzielanej rodzinie / Zdzisław Kazanowski, Stanisław Byra.
Zawiera: Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Anna Bujnowska.
Zawiera: Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / Teresa Żółkowska.
Zawiera: Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny / Dorota Chimicz.
Zawiera: Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego - wybrane kierunki oddziaływań / Grażyna Kwaśniewska, Anna Wojnarska.
Zawiera: Część trzecia. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie.
Zawiera: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowania wsparcia w chorobie / Irena Kropińska.
Zawiera: Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym / Grażyna Kwaśniewska.
Zawiera: Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego / Tomasz Karski, Grzegorz Kandzierski, Jacek Karski, Jarosław Kałakucki, Justyna Cwalina, Katarzyna Danieluk.
Zawiera: Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich / Agnieszka Nowicka.
Zawiera: Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Petö oraz usprawnianych tradycyjnie / Agnieszka Drzazga.
Zawiera: Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową / Renata Zubrzycka.
Zawiera: Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodziny dziecka z chorobą nowotworową / Anna Tojza.
Zawiera: Społeczne aspekty umierania dzieci z chorobą nowotworową / Józef Binnebesel.
Zawiera: Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny / Beata Antoszewska.
Zawiera: Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii "Amazonki") / Małgorzata Rebiałkowska-Stankiewicz.
Zawiera: Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Wolontariat - pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego / Jolanta Ostasz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Recenzowana monografia naukowa dotyczy wybranych, niezwykle ważnych kwestii społecznych i etycznych, związanych z poszczególnymi etapami życia ludzkiego: jego początkiem, trwaniem i śmiercią. Składa się z dziewięciu artykułów, które łącznie tworzą szeroką panoramę współczesnych problemów bioetycznych. […] Jest przykładem ich dobrego diagnozowania, aktualizowania refleksji nad nimi i proponowania konkretnych rozwiązań, które odwołują się – co bardzo cenne – do rodzimych przykładów. […] Adresatami publikacji mogą być zarówno osoby profesjonalnie związane z szeroko rozumianą służbą zdrowia, studenci kierunków medycznych, jak i pacjenci oraz ich rodziny, a także osoby zawodowo organizujące wsparcie w trudnych sytuacjach. Publikacja zainteresuje także osoby, które poszukują refleksji nad społecznie ważnymi kwestiami bioetycznymi, ukazanymi w perspektywie personalistycznej. Z recenzji ks. dr. hab. Zbigniewa Wanata, prof. UMK Monografia zawiera szereg interesujących tekstów analizujących dylematy moralne związane z początkiem i końcem ludzkiego życia. Poruszane zagadnienia są ważne i aktualne. W części pierwszej znajdują się opracowania dotyczące kwestii prenatalnych i okołoporodowych, w części drugiej – kwestii terminalnych, a na końcu tekst zwieńczający, dotyczący pojęcia sumienia […] Szczególnie cenne wydają się teksty prezentujące obszerne wyniki badań własnych (np. opieki nad dziećmi z zespołem Downa) i funkcjonowanie niedawno powstałych instytucji (jak hospicja perinatalne) albo opisujące proponowane procedury postępowania w praktyce (np. w stosunku do osób umierających). Inne teksty, nawet jeśli dotyczą zagadnień znanych (np. diagnostyki prenatalnej lub opieki nad ciężarnymi niepełnosprawnymi), omawiają je w sposób porządkujący dotychczasową wiedzę. Powyższe sprawia, że monografię można uznać za dzieło oryginalne. […] Wśród Autorów poszczególnych rozdziałów znajdują się osoby rozpoznawalne w środowisku medycznym i bioetycznym, co sprawia, że publikacja powinna cieszyć się zainteresowaniem w tych kręgach, a sformułowane w niej postulaty mogą mieć wartość aplikacyjną. [Z recenzji dr. hab. med. Jakuba Pawlikowskiego, prof. UKSW].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263598 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej