Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(211)
Forma i typ
Książki
(210)
Publikacje fachowe
(60)
Publikacje naukowe
(51)
Publikacje dydaktyczne
(48)
Poradniki i przewodniki
(40)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(389)
tylko na miejscu
(153)
wypożyczone
(68)
nieokreślona
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(61)
Kielce - Czytelnia
(57)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(12)
Busko zdrój - czytelnia
(19)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(41)
Jędrzejów - czytelnia
(4)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(16)
Końskie - wypożyczalnia
(59)
Opatów - wypożyczalnia
(57)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(38)
Pińczów - wypożyczalnia
(11)
Pińczów - czytelnia
(26)
Sandomierz - wypożyczalnia
(29)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(12)
Starachowice - czytelnia
(30)
Staszów - wypożyczalnia
(92)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(29)
Włoszczowa - czytelnia
(19)
Autor
Okuniewski Juliusz
(16)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(14)
Milewski Stanisław (1956- )
(13)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(12)
Attwood Tony (1952- )
(10)
Błeszyński Jacek (1963- )
(10)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(9)
Jaroszewski Karol
(8)
Grandin Temple (1947- )
(7)
Kranowitz Carol Stock
(7)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(6)
Domagała Aneta
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(6)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(5)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(5)
Baczała Ditta
(4)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(4)
Bochenek Emilia
(4)
Knapp Julie
(4)
Kuczkowski Jerzy
(4)
Mirecka Urszula
(4)
Sørensen Patricia
(4)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Baker Jed‏
(3)
Banaszczyk Izabela
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Gray Carol (1952- )
(3)
Jaśkowiak Mateusz
(3)
Kalka Dorota
(3)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Krzykowski Grzegorz
(3)
Masłowska Katarzyna
(3)
Muzyka-Furtak Ewa
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Reid Gavin (1950- )
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Zielińska Monika (psycholog)
(3)
Balzer-Martin Lynn
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Bullock Claire
(2)
Contento Carciofo
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Evans Craig R
(2)
Green Shannon
(2)
Griffin Simone
(2)
Grzywna-Tunk Grażyna
(2)
Haber Elizabeth
(2)
Isaacs Paul (1986- )
(2)
Jurek Anna (pedagog)
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Kamrowska Joanna Angelika
(2)
Kaufmann Liane (1967- )
(2)
Koomar Jane
(2)
Landerl Karin (1967- )
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Majcher Karolina
(2)
Marsh Wendela Whitcomb
(2)
Mańkowska Beata (psycholog)
(2)
Melillo Robert
(2)
Michalik Mirosław (1973- )
(2)
Moskal Maria
(2)
Niesłuchowski Wiesław
(2)
O'Toole Jennifer Cook (1975- )
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Purkis Jeanette (1974- )
(2)
Sandler Dianne
(2)
Sava Deanna Iris
(2)
Sher Barbara
(2)
Sher Barbara (1943- )
(2)
Shore Stephen M. (1961- )
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Szabuniewicz Stanisław (odnowa biologiczna)
(2)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(2)
Szklut Stacey
(2)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(2)
Voss Angie
(2)
Wilde Kate
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Zakrzewska Izabela
(2)
Amann Amber
(1)
Andrews June (1955- )
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arcangeli Donatella
(1)
Arnwine Bonnie
(1)
Attwood Tony
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baker Jed
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka. Studium przypadku (case study) jako metoda badań logopedycznych
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bartuś Ewa
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Berman Tali Field
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(58)
2010 - 2019
(153)
Okres powstania dzieła
2001-
(139)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(210)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(210)
Odbiorca
Nauczyciele
(33)
Rodzice
(32)
Logopedzi
(21)
Szkoły wyższe
(16)
Terapeuci zajęciowi
(15)
Psycholodzy
(14)
Szkoły podstawowe
(7)
Przedszkola
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Terapeuci
(5)
Lekarze
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Pedagodzy
(4)
Studenci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pracownicy naukowo dydaktyczni
(1)
Surdologopedzi
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura australijska
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(41)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(40)
Autyzm
(36)
Logopedia
(30)
Zaburzenia mowy
(26)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(23)
Mowa
(20)
Zespół Aspergera
(16)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(13)
Dzieci
(12)
Dziecko
(12)
Integracja sensoryczna
(12)
Kompetencje społeczne
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Dysleksja i dysgrafia
(11)
Dziecko z zespołem Aspergera
(11)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(9)
Terapia zabawą
(9)
Diagnoza logopedyczna
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Metody nauczania
(8)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Komunikacja werbalna
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Afazja
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(6)
Jąkanie
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Leczenie
(6)
Młodzież
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko jąkające się
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Język dziecka
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Logopedia dziecięca
(5)
Pisanie
(5)
Rodzicielstwo
(5)
Uczniowie
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Zachowanie
(5)
Zmysły
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Gry i zabawy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Mowa niewyraźna
(4)
Nauka pisania
(4)
Opieka nad dziećmi
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
Psycholingwistyka
(4)
Psychoterapia
(4)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Słuch
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uczenie się
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenia autystyczne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Choroba Alzheimera
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dorośli
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dyslalia
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Gerontologopedia
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Jakość życia
(3)
Język
(3)
Lęk
(3)
Metoda Montessori
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauka czytania
(3)
Nauka mówienia
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osobowość
(3)
Otępienie
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Skala Ryzyka Dysleksji
(3)
Terapia dysleksji i dysgrafii
(3)
Trening umiejętności społecznych
(3)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Europa
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Belgia
(1)
Czechy
(1)
Liban
(1)
Luksemburg
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(64)
Podręcznik
(28)
Monografia
(22)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(15)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Podręczniki
(5)
Poradniki
(5)
Poradniki dla rodziców
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Raport z badań
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Synteza
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Encyklopedie
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(86)
Psychologia
(77)
Medycyna i zdrowie
(52)
Językoznawstwo
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Nauka i badania
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
211 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50518 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-430. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony. [Lubimy czytać.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. To pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42670 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The Complete guide to Asperger's syndrome.
Bibliogr. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 397-430. Indeksy.
Spis treści: 1. Czym jest Zespół Aspergera 2. Diagnoza 3. Myślenie społeczne i przyjaźń 4. Dokuczanie i prześladowanie 5. Teoria umysłu 6. Rozumienie i wyrażanie emcji 7. Specyficzne zainteresowania 8. Język 9. Umiejętności poznawcze 10. Ruch i koordynacja 11. Wrażliwość sensoryczna 12. Życie po szkole: studia i praca zawodowa 13. Trwałe związki 14. Psychoterapia 15. Najczęściej zadawane pytania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49018 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47945 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 29370 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 257183/czyt. 61 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45745 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51813 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie III. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: "Sensory integration and the child : understanding hidden sensory challenges" 2005.
Bibliografia na stronach 227-[231] i przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
Pierwszy rozdział. Omówienie: Podstawy, Podstawowe założenia, Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami, Zasady rozwoju mózgu. Rozdział drugi. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych, Mechanizmy działania mózgu, Plastyczność układu nerwowego, Synapsa, Stymulacja sensoryczna, Interakcje pomiędzy organizmem a środowiskiem. Rozdział trzeci. Proces integracji: Natura integracji, Kojarzenie różnych modalności, Oddziaływanie odśrodkowe, Sensoryczne sprzężenie zwrotne, Procesy hamowania, Integracja przez ruch. Rozdział czwarty. Poziom funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy, Pień mózgu, Móżdżek, Jądra podstawne, Stara kora lub układ limbiczny, Kora nowa, Zasady związane z poziomami funkcjonowania. Rozdział piąty. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy, Układ dotykowy, Propriocepcja, Układ słuchowy, Węch, Wzrok. Rozdział szósty. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji, Neuronalny poziom organizacji, Sekwencja rozwojowa, Mięśnie i ich główny receptor, Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej, Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. Rozdział siódmy. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych, Zespoły lub określone układy neuronalne. Rozdział ósmy. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne, Współskurcze mięśni antagonistycznych, Napięcie mięśniowe, Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej, Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego, Integracja funkcji obu stron ciała, Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. Rozdział dziewiąty. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje, Stymulacja dotykowa, Stymulacja przedsionkowa, Inne bodźce proprioceptywne, Reakcja przystosowawcza, Środki ostrożności. Rozdział dziesiąty. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu, Badania poświęcone układowi nerwowemu, Program korekcyjny, Rozdział jedenasty. Apraksja rozwojowa: Rozwój i natura praksji, Opis zespołu, Zagadnienia neurologiczne, Plan i zasady terapii, Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję, Ćwiczenia na deskorolce, Ogólne zajęcia rozwijające praksję. Rozdział dwunasty. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni, Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej, Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka, Hipoteza dwoistego trybu widzenia, Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. Rozdział trzynasty. Obecność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne, Kwestie rozwojowe, Program terapeutyczny. Rozdział czternasty. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu, Kwestie teoretyczne, Inne funkcje prawej półkuli, Program interwencji. Rozdział piętnasty. Zaburzenia słuchowo-językowe: Natura zespołu, Neuronalne podstawy słuchu i języka, Program interwencji. Rozdział szesnasty. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy, Nieustalenie preferencji ręki, Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej, Studia przypadków. Rozdział siedemnasty. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej, Czynniki budujące samodzielność, Poszukiwania z przewodnikiem, Uporządkowane poszukiwania, Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27962 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 33349
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Tytył oryginalny: "The social skills picture book : teaching play, emotion, and communication to children with autism" 2001.
Bibliografia strona 198.
Na książkę "Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych" składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują „dobry” oraz „zły” sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. "Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych" został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak:nienaruszanie przestrzeni innych osób, rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy, dołączanie do zabawy, dzielenie się osiąganie kompromisu, czekanie na swoją kolej w zabawie, radzenie sobie z przegraną, zachowanie spokoju, akceptowanie odmowy, próbowanie nowych rzeczy, radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44887 f (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47371 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33367 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29228 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej