Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
E-booki
(6)
Autor
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Krause Ewa
(1)
Lewicka Monika
(1)
Ossowski Roman
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
6 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburzeń mowy i komunikacji u dziecka z zespołami: delecji 5p (zespołem Cri du Chat), Klinefeltera, Dravet, Aperta, z rzadką mutacją genetyczną genu FOXP1, z duplikacją chromosomu Xq28, z delecją w 13. chromosomie i z wodogłowiem. Przyjrzeli się zaburzeniom głosu u dziecka po operacji guza pnia mózgu, opóźnionemu rozwojowi mowy u dziecka z podejrzeniem choroby genetycznej, komunikacji wykorzystującej metodę psychodramy u dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Publikacja znajdzie szerokie grono odbiorców wśród logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i komunikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Autorka podjęła się wysoce oryginalnego i wymagającego dużej świadomości metodologicznej zadania (…). Recenzowana rozprawa wyraźnie poszerza dyskurs na temat ról rodzinnych i zawodowych kobiet w sektorze nauki i szkolnictwa wyższego. Chcę tym samym podkreślić, iż Autorka książki dołączyła do nielicznej grupy badaczek kultury rzeczywistości akademickiej, w której partycypują kobiety-naukowczynie i którą Autorka dookreślała przez rozpoznanie wielkości zakresu tejże rzeczywistości. Jednocześnie idea przewodnia pracy budzi wielowątkowe refleksje wychodzące poza jej główny obszar problemowy – inspiruje bowiem do niekonwencjonalnego namysłu nad społeczną odpowiedzialnością uczelni wyższych, zjawiskiem nierówności społecznych i refleksji nad problematyką kapitału społecznego”. Z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Cybal-Michalskiej . „Praca dr E. Krause jest poświęcona ważnemu problemowi godzenia przez kobiety pracy naukowca z macierzyństwem (…). Walorem pracy są przedstawione przez E. Krause rekomendacje, jakie zmiany prawne, organizacyjne należałoby wprowadzić na uczelniach, aby stały się one bardziej przyjazne dla kobiet-matek. (…) sporządzenie ich listy przez autorkę i uzupełnienie o nowe proponowane rozwiązania stanowi warty zauważenia przyczynek do stworzenia sytuacji, w których kobiety, ale także mężczyźni mający dzieci parający się nauką, uzyskaliby warunki poprawiające możliwość osiągania lepszych wyników w pracy. Nie ulega wątpliwości, że łączenie obowiązków rodzinnych, wychowawczych z pracą naukową mającą swoją specyfikę jest szczególnie trudne”. Z recenzji prof. dr hab. Renaty Siemieńskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w dynamicznie rozwijający się nurt pedagogiki rodziny. Podejmuje ważną i aktualną problematykę wymagającą ustawicznych eksploracji. Zawarte w niej artykuły koncentrują uwagę zarówno na różnorodnie pojętych trudnościach i zagrożeniach współczesnej rodziny, jak i wychodzą naprzeciw wyzwaniom i eksponują priorytety na owej drodze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia wpisuje się w niezmiernie aktualną i ważną ze społecznego punktu widzenia problematykę odnoszącą się do osób z wszelkiego rodzaju uszkodzeniami (w tym fizycznymi i psychicznymi) oraz psychologii rehabilitacyjnej. Jak pisze sam Autor, przesłaniem monografii jest „pomoc tym wszystkim, którzy pragną wesprzeć osoby z uszkodzeniami fizycznymi lub psychicznymi do głębszego zaangażowanego uczestnictwa w życiu różnych wspólnot i poprzez to uczestnictwo realizować podmiotowy sens własnego życia”. Tym, co odróżnia monografię od innych podobnych tematycznie prac, jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na problemy osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem. Jest to istotna zmiana w podejściu do osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej