Zawiera m.in.: Spotkanie z przestepcą ; Istota twórczej resocjalizacji ; Intuicja i wyobraźnia w praktyce resocjalizacyjnej.
Zawiera m.in.: Między heurystyką a pedagogiką resocjalizacyjną ; Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji (spór z postmodernizmem, tania kultura, nowe konteksty pedagogiki resocjalizacyjnej) ; Współczesna mysl resocjalizacyjna - koncepcje i teorie (Koncepcje behawioralne, interakcyjne, wielowymiarowe) ; Resocjalizacja jako nauka o wychowaniu ; Człowiek. Twórcość. Tożsamość. Projektowanie resocjalizacji (człowiek jako sens wychowania, twórczość a resocjalizacja, krótki przegląd teorii twórczości, współczesne nurty pedagogiki kultury - pedagogika twórczości i jej przedstawiciele) ; Tożsamościowe konsekwencje socjalizacji nieletnich (młodzi Polacy a patologie społeczne, socjalizacja a rozwój tożsamościowy człowieka, środowiskowe mechanizmy socjalizacji, socjalizacyjna rola rodziny, socjalizacja a zaspokajanie potrzeb człowieka, socjalizacyjne uwarunkowania empatyczności i agresji.
Zawiera m.in.: Tożsamość nieletnich jako resocjalizacyjna kategoria zmiany ; Identyfikacja tożsamości ; Tożsamość a role społęczne ; Wzory jako narzędzie kreowania tożsamości ; Autoprezentacje nieletnich jako mechanizm zmiany parametrów tożsamości ; Refleksje empiryczne na temat wybranych parametrów tożsamości młodych Polaków ; Wizualizacje tożsamości ; Kreowanie alternatywnej autoprezentacji nieletnich ; Wywieranie wrażenia a wizualizacje tożsamościowe ; Normy i cechy autoprezentacyjne nieletnich ; Wpływ wizualizacji parametrów tożsamości na JA nieletnich.
Zawiera m.in.: Intuicja w procesie twórczej resocjalizacji ; Intuicja w działaniach pedagogicznych ; Intuicja a kreatywność wychowawcza ; Myślebnie intuicyjne ; Metodologiczne podstawy twórczej resocjalizacji ; Podstawowe różnice między koncepcją twórczej resocjalizacji a klasycznie pojmowaną pedagogiką resocjalizacyjną ; Heurystyczny wymiar resocjalizacji ; Metody twórczej resocjalizacji a heurytyczna wizja wychowania.
Zawiera m.in.: Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji ; Struktura i dynamika procesu twórczego w resocjalizacji ; Elemanty strukturalne procesu twórczego ; Etapy procesów przedtwórczych i interpretatywnych ; Dwubiegunowość procesu wychowania resocjalizacyjnego ; Reguła wzajemności a proces wpływu wychowawczego ; Teoretyczne przesłanki wychowania resocjalizacyjnego ; Twórcze postępowanie resocjalizacyjne ; Twórcza resocjalizacja jako sposób wywierania wpływu ; Kulturotechnika a metody twó120614czej resocjalizacji ; Uwarunkowania i ograniczenia twórczego postępowania resocjalizacyjnego ; Twórcza resocjalizacja jako proces i efekt ; Rola kompetencji wychowawczych w kreowaniu wychowanka ; Inne przesłanki skutecznej resocjalizacji.
Zawiera m.in.: Teleologiczne założenia twórczej resocjalizacji ; Zalecenie wszechstronnej diagnozy, komplementarności postępowania, elastyczności postaw pedagogicznych, adekwatnego doboru metody, kreowania wychowanka ; Strategie metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (strategie definicyjne, operacyjne) ; Procedury metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji (metodyczne techniki rozwijające, utrwalające, adaptujące, rodzaje i funkcje technik operacyjnych).
Zawiera m.in.: Metody twórczej resocjalizacji ; Metoda Teatru Resocjalizacyjnego (MTR) - Z doswiadczeń Teatru Resocjalizacji "Scena Coda" ; Teoretyczne przesłanki Teatru Resocjalizacyjnego ; Refleksje wokół działalnosci teatralnej ; "Scena Coda" - krótka historia eksperymentu resocjalizacyjnego ; Wyniki eksperymentu ; Podstawowe założenia Metody Teatru Resocjalizacyjnego oraz Metody Resocjalizacji przez Sport (przesłanki osobowe, organizacyjne, etapy działalności).
Zawiera m.in.: Drama jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (pedagogiczne zaożenia dramy, podstawowe techniki dramowe) ; Terapia przez muzykę jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (rodzaje muzykoterapii, przebieg resocjalizacyjnych zajęć muzycznych, muzykoterapia alternatywna) ; Plastyka jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji (wychowanie plastyczne, celowość resocjalizacji przez plastykę) ; Psychodrama i socjodrama jako metody wspomagające proces resocjalizacji (procedury psychodramatyczne, psychodrama, cele, struktura i role resocjalizacyjnych zespołów psychodrmataycznych i socjodramatycznych).
Zawiera m.in.: Między teorią a praktyką twórczej resocjalizacji ; Uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Założenia badań i pytania badawcze ; Przegląd form i działań wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich ; Poziom zaangażowania wychowanków w proponowane formy zajęć (biografie nieletnich a poziom zaangażowania w zajęcia wychowawcze, biografie wychowanków a wybory form zajęć wychowawczych) ; Efektywność realizowanych zajęć w opinii wychowanków ; Formy wychowawcze a możliwości readaptacji społecznej wychowanków.
Zawiera m.in.: Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych ; Program socjalizacji kulturą na przykładzie Ośrodka Działań Kulturalnych przy Zakładzie Karnym w Siedlcach ; Więzienna twórczość literacka oraz współpraca z instytucją kultury na przykładzie Zakładu Karnnego we Włocławku ; Satyryczna działalność plastyczna jako alternatywa wychowawcza na przykładzie Aresztu Śledczego w Łodzi ; Aktywność w poznawaniu przyrody jako metoda wspomagająca resocjalizację skazanych na przykładzie Zakłądu Karnego w Grądach Woniecko ; Więzienna działalność teatralna na przykładzie Teatru "Po Drodze...", działającego przy Zakładzie Karnym w Kłodzku ; "Czarna Owca. Skazani na ochronę przyrody". Projekt resocjalizacyjno-oswiatowy realizowany w Zakładzie Karnym w Wołowie ; Więzienny program kulturalno-wychowawczy "Sztuka za kratą" - Areszt Śledczy w Kielcach ; Zakazane Twarze - prawdziwe historie życia mężczyzn z więzienia". Projekt psychodramowy realizowany w Oddziale Zewnętrznym Bemowo przy Areszcie Śledczym Warszawa Białołęka.
Zawiera m.in.: Zakończenie - od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej ; Resocjalizacja a wpływ społęczny ; Nowy wymiar pedagogiki resocjalizacyjnej ; Teoria i praktyka resocjalizacyjna. W poszukiwaniu konsensusu.
Zawiera m.in.: Scenariusz spektaklu "Tam na drugim brzegu" ; Projekt dramowy "Coś o Kacprze" ; Przykładowe techniki psychodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; przykładowe techniki socjodramatyczne wspierające proces resocjalizacji ; Ćwiczenia warsztatowe podnoszące samoocenę ; Ćwiczenia rozwijające umiejetności komunikacyjne.
Streszcz. ang., niem., ros. Spis treści także ang., niem., ros.
Autorska koncepcja nowoczesnego podejscia do resocjalizacji nieprzystosowanych społęcznie nieletnich. Książka zawiera praktyczne przykłady metod twórczej resocjalizacji, kulturotechniczne formy działań resocjalizacyjncyh w placówkach penitencjarnych (teatr, sport, działalność plastyczna i literacka, terapia przez muzykę), uwarunkowania efektywności form wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.
Pozycja została dodana do koszyka.
Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
SOWA OPAC :: wersja 6.5.1 (2025-04-03)
Oprogramowanie dostarczone przez SOKRATES-software.
Wszelkie uwagi dotyczące oprogramowania prosimy zgłaszać w bibliotece.