Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Czasopisma
(1)
Książki
(1)
Autor
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Wojciechowska Natalia (pedagog)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kształcenie
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Miesięcznik.
2008, nr 3 (listop.)-.
Tyt. wg okł.
Od 2011, 26 częste zmiany red.
Od 2014, 59 wyd.: Forum Media Polska.
Od 2014, 61 [red. nacz. Daria Poniedziałek].
2017, 86-90 [redaktor naczelny: Anna Przybył], od 91 [redaktor naczelny: Agata Klimaszewska].
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
2008 (vol. 1), nr 03
2009 (vol. 2), nr 03(07)-06(10), nr 11-14
2010 (vol. 3), nr 15-24
2011 (vol. 4), nr 25-34
2012 (vol. 5), nr 35-44
2013 (vol. 6), nr 45-54
2014 (vol. 7), nr 55-64
2015 (vol. 8), nr 65-74
2016 (vol. 9), nr 75-84
2017 (vol. 10), nr 85-94
2018 (vol. 11), nr 95-104
2019 (vol. 12), nr 105-113
2020 (vol. 13), nr 114-120
2021 (vol. 14), nr 121-129
2022 (vol. 15), nr 130-136, nr 137 (grudzień 2022-styczeń 2023)
2023 (vol. 16), nr 138 (wydanie papierowe i e-wydanie), 139 (wydanie papierowe i e-wydanie), 140 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 141 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 142 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr143 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 144 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 145 (e-wydanie)
2024 (vol. 17), nr 146 luty-marzec (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 147 kwiecień, nr 148 maj, nr 149 czerwiec, nr 150 wrzesień
Zawartość zasobu Busko Zdrój
2010 nr 18-24
2011 nr 25-34
2014 nr 55-64
2015 nr 65-74
2016 nr 75-84
2017 nr 85-94
Zawartość zasobu Staszów
2023 nr Luty/marzec (138) - Listopad (144 ) . czyt.
2024 nr Luty/Marzec (146) - Październik (151) . czyt.
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Kielce - Czytelnia: 2023 nr 1 (138), nr 2 (139), nr 3 (140), nr 4 (141), nr 5 (142), nr 6 (143), nr 7 (144), nr 8 (145) e-wydanie, 2024 nr 146 (luty-marzec), nr 147 (kwiecień), nr 148 (maj), nr 149 (czerwiec), nr 150 (wrzesień), nr 151 (październik), nr 152
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Zawiera: Pedagogika kultury jako wielki kierunek myśli pedagogicznej: rodowód, przedmiot i miejsce pedagogiki kultury wśród nauk pedagogicznych.
Zawiera: Założenia filozoficzne i metodologiczne pedagogiki kultury ; Heglowska teoria rozwoju ducha, metodologiczna autonomia nauk humanistycznych ; Sprangerowska typologia idealnych struktur - sposób wartościowania i przeżywania wartości ; Myśl pedagogiczna Georga Kerschensteinera i jego podstawowy aksjomat procesu kształcenia ; Kierunek aktualistyczny w pedagogice kultury - Benedetto Croce i Giovanni Gentile.
Zawiera: Czołowi przedstawiciele pedagogiki kultury w Polsce okresu dwudziestolecia międzywojennego ; Bogdan Nawroczyński - filozofia kultury i hierarchia wartości, ideał wykształcenia ; System pedagogiki kultury Sergiusza Hessena: pedagogika jako filozofia stosowana, wychowanie jako proces wartwicowy i dialektyczny, cele wychowania moralnego. Cztery płaszczyzny bytu i cztery warstwy wychowania ; Bogdana Suchodolskiego pedagogika kultury: życie i działalność naukowa, udział w przebudowie teorii i metodologii poznania humanistycznego, filozofia kultury - osobowość - uspołecznienie, podstawy teorii wychowania przez sztukę ; Koncepcje Floriana Znanieckiego - zbieżne z założeniami pedagogiki kultury: kulturalizm Znanieckiego, koncepcja współczynnika humanistycznego, poglądy Znanieckiego na wychowanie dla przyszłości ; Stefan Szuman.
Zawiera: 0. Problematyka wychowania narodowego, państwowego i obywatelskiego ; Wychowanie narodowe w ujęciu Lucjana Zarzeckiego ; Problematyka wychowania państwowego w twórczości Kazimierza Sośnickiego ; Poglądy Zygmunta Mysłakowskiego na rolę kultury w kształtowaniu osobowości oraz w wychowaniu narodowym i państwowym - kultura i wychowanie, oryginalność poglądów na temat wychowania narodowego i państwowego ; Edukacja narodowa, państwowa i obywatelska w twórczości Bogdana Nawroczyńskiego ; Refleksje Bogdana Suchodolskiego na temat edukacji narodowej i państwowej ; Skrajnie nacjonalistyczne poglądy w wychowaniu Ernesta Kriecka.
Zawiera: Pedagogika kultury po drugiej wojnie światowej ; Rozwój pedagogiki ; Powojenna twórczość Bogdana Suchodolskiego - krytyka pedagogiki kultury, pedagogika humanistyczna, działalność w Narodowej Radzie kUltury ; Twórcza kontynuacja mysli intelektualnej Bogdana Suchodolskiego w działalności Ireny Wojnar - wychowanie estetyczne, kształcenie humanistyczne, troska o inspirująca rolę spuścizny naukowej Bogdana Suchodolskiego ; Aleksander Kamiński - kontynuator poglądów Sergiusza Hessena ; Pedagogika kultury w Polsce po 1995 roku: historia powrotu do pierwotnej nazwy kierunku, znaczące publikacje z pedagogiki kultury po 1995 roku, znaczące osrodki w rozwijaniu pedagogiki kultury po 1995 roku.
Zawiera: Pedagogika religijna, chrześcijańska i personalistyczna - bliska pedagogika kultury: pedagogika religijna w ujęciu Fryderyka Wilhelma Foerstera ; Personalizm Jacques,a Maritaina i Emmanuela Mouniera ; Wychowanie personalistyczne Karola Górskiego ; Personalizm Stefana Kunowskiego i Józefa Pastuszki ; Środowisko naukowe KUL w tworzeniu i upowszechnianiu pedagogiki personalistycznej i chrześcijańskiej ; Inne ośrodki w Polsce kontynuujace idee pedagogiki chrześcijanskiej i personalistycznej ; Założenia programowe Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej ; Poglądy Jana Pawła II na temat wychowania - istotne nie tylko dla pedagogiki chrześcijańskiej.
Zawiera: Kontrowersje i dylematy pedagogiki kultury i edukacjii kulturowej w Polsce.
Zawiera: Kultura pojmowana globalnie jako podstawa współcześnie rozumianej "paidei" - najważniejsze zadania w kształceniu humanistycznym.
Zawiera: Kontrowersje wokół problematyki wychowania patriotycznego i obywatelskiego.
Zawiera: Zależności, różnice i powiązania pedagogiki kultury z innymi kierunkami oraz dyscyplinami pedagogicznymi. Glosa do obiektywizmu w prezentowaniu różnych teorii pedagogicznych ; Zbieżności i różnice między pedagogiką kultury, pedagogiką chrześcijańską i edukacją międzykulturową ; Dlaczego Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej? ; Cechy bliskie pedagogice kultury w innych współczesnych kierunkach ; Samokontrola i samokształcenie ; Nota informacyjna o wykorzystanych niemalże w całości wcześniejszych publikacjach autora.
Zawiera: Wybór tekstów - Wilhelm Dilthey: "Właściwości nauk humanistycznych", "Przezywanie i rozumienie", "Rozumienie".
Zawiera: Wybór tekstów - Sergiusz Hessen: "O sprzecznościach i jedności wychowania", "Zagadnienia pedagogiki personalistycznej (fragmenty)", "Idea wspólnego wykształcenia w pedagogice nowoczesnej".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Nawroczyński: " Dzieła wybrane", "Idea wykształcenia", "Indywidualność, charakter i osobowość", "DObra narodowe i ogólnoludzkie".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Suchodolski: "Uspołecznienie kultury", "Droga do kultury", "Powszechność kultury", "Młodość i przyszłość".
Zawiera: Wybór tekstów - Karol Górski: "Wychowanie personalistyczne", "Zasady personalizmu a wychowanie".
Zawiera: Wybór tekstów - Bogdan Suchodolski: "Wychowanie mimo wszytsko", "Edukacja kulturalna a egzystencja człowieka".
Zawiera: Wybór tekstów - Irena WOjnar: "Humanistyczne i antropologiczne rozumienie kultury - kontrowersje i wzbogacenia.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej