Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(8)
Czasopisma
(3)
Artykuły
(2)
Autor
Adamek Irena
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Burkovicova Radmila
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dąbrowska Magda
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Górecka-Mostowicz Barbara
(1)
Jaśko Małgorzata
(1)
Jędrzejowska Ewa
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kanarek Henryk
(1)
Kawiak Ewelina
(1)
Kruszelnicki Michał
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Leśniczak Grażyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Nadworska Katarzyna
(1)
Nowicki Zygmunt (1881-1944)
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Radzikowska Dorota
(1)
Rogozińska Katarzyna
(1)
Roszyńska Edyta
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Solich Kornelia
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wojciechowska Natalia (pedagog)
(1)
Wojnar Irena
(1)
Zajdel Krzysztof
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Pedagogika
(3)
Dziecko
(2)
Logorytmika
(2)
Nauczyciele
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Afazja
(1)
Agresja
(1)
Alienacja
(1)
Amnezja
(1)
Aspiracje
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania w warsztacie nauczyciela
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Choroba
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby mózgu
(1)
Choroby mózgu u dzieci
(1)
Cyberpedofilia
(1)
Cyberpornografia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberprześladowanie
(1)
Cyberseks
(1)
Derrida, Jacques (1930-2004)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom pomocy społecznej
(1)
Dydaktyka ogólna
(1)
Dysfazja motoryczna
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
E-learning
(1)
Edukacja inkluzyjna
(1)
Edukacja integracyjna
(1)
Emisja głosu
(1)
Emisja głosu nauczyciela
(1)
Fenomenologia
(1)
Fonetyka
(1)
Fonologia
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Głos
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Husserl, Edmund (1859-1938)
(1)
Integracja
(1)
Internet
(1)
Interwencja Socjalna
(1)
Jąkanie
(1)
Język
(1)
Języki
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Levinas, Emmanuel (1906-1995)
(1)
Logopeda
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metoda Dyna-Lindua
(1)
Metoda Montessori
(1)
Międzykulturowość
(1)
Mobber
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele a osiagnięcia szkolne uczniów
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nowotwory jamy ustnej
(1)
Nowotwory krtani
(1)
Ocenianie
(1)
Ofiara mobbingu
(1)
Ojcostwo
(1)
Ontologia
(1)
Orientacje życiowe
(1)
Ośrodek pomocy społecznej
(1)
Partycypacja
(1)
Pedagogika alternatywna
(1)
Pedeutologia
(1)
Piosenka
(1)
Pisanie
(1)
Podręczniki elektroniczne
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe/poradnictwo kariery
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-
(1)
Gatunek
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Miesięcznik.
2008, nr 3 (listop.)-.
Tyt. wg okł.
Od 2011, 26 częste zmiany red.
Od 2014, 59 wyd.: Forum Media Polska.
Od 2014, 61 [red. nacz. Daria Poniedziałek].
2017, 86-90 [redaktor naczelny: Anna Przybył], od 91 [redaktor naczelny: Agata Klimaszewska].
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
2008 (vol. 1), nr 03
2009 (vol. 2), nr 03(07)-06(10), nr 11-14
2010 (vol. 3), nr 15-24
2011 (vol. 4), nr 25-34
2012 (vol. 5), nr 35-44
2013 (vol. 6), nr 45-54
2014 (vol. 7), nr 55-64
2015 (vol. 8), nr 65-74
2016 (vol. 9), nr 75-84
2017 (vol. 10), nr 85-94
2018 (vol. 11), nr 95-104
2019 (vol. 12), nr 105-113
2020 (vol. 13), nr 114-120
2021 (vol. 14), nr 121-129
2022 (vol. 15), nr 130-136, nr 137 (grudzień 2022-styczeń 2023)
2023 (vol. 16), nr 138 (wydanie papierowe i e-wydanie), 139 (wydanie papierowe i e-wydanie), 140 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 141 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 142 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr143 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 144 (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 145 (e-wydanie)
2024 (vol. 17), nr 146 luty-marzec (wydanie papierowe i e-wydanie), nr 147 kwiecień, nr 148 maj, nr 149 czerwiec, nr 150 wrzesień
Zawartość zasobu Busko Zdrój
2010 nr 18-24
2011 nr 25-34
2014 nr 55-64
2015 nr 65-74
2016 nr 75-84
2017 nr 85-94
Zawartość zasobu Staszów
2023 nr Luty/marzec (138) - Listopad (144 ) . czyt.
2024 nr Luty/Marzec (146) - Październik (151) . czyt.
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Kielce - Czytelnia: 2023 nr 1 (138), nr 2 (139), nr 3 (140), nr 4 (141), nr 5 (142), nr 6 (143), nr 7 (144), nr 8 (145) e-wydanie, 2024 nr 146 (luty-marzec), nr 147 (kwiecień), nr 148 (maj), nr 149 (czerwiec), nr 150 (wrzesień), nr 151 (październik), nr 152
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Mies.
R. 3, nr 1 (1914)-R. 32, 4 (paźdz./grudz. 1949).
Od R. 10 (1923) podtyt.: czasopismo poświęcone sprawom wychowania i nauczania.
Od R. 16, nr 1 (1929) podtyt.: miesięcznik poświęcony nowym prądom w wychowaniu i nauczaniu.
Od R. 2, nr 1 (1913) podtyt.: miesięcznik poświęcony nowym prądom w wychowaniu.
Od R. 20 (1933) podtyt.: miesięcznik poświęcony teorii wychowania i nauczania : organ Wydziału Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Od R. 21, nr 1 (1933) red. Benedykt Kubski.
Od R. 21, nr 1 (1933): Warszawa.
Od R. 24, nr 1 (1934) red. K. Odrzywolski, H. Heftmanowa.
Od R. 27, nr 1 (1937) podtyt.: czasopismo poświęcone teorii wychowania : organ Wydziału Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Od R. 27, nr 1 (1937) red. Albin Jakiel.
Od R. 28, nr 1/2 (1938) podtyt.: czasopismo poświęcone teorii wychowania : organ Instytutu Pedagogicznego ZNP.
Od R. 29 (1945) red. Maria Grzegorzewska.
Od R. 32 (1949) podtyt.: organ Wydziału Społeczno-Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Od R. 5, nr 1 (1918) podtyt.: miesięcznik poświęcony sprawom wychowania i nauczania.
Od R. 5, nr 1 (1918) red. Henryk Rowid.
Zawartość zasobu Jędrzejów
1959 nr 1-3 . Cz
1960 nr 1-6 . Cz 7081
1961 nr 1-6 . Cz 7082
1962 nr 1-6 . Cz 7083
1963 nr 1-6 . Cz 7084
1964 nr 1-6 . Cz 7085
1966 nr 1-6 . Cz 183/II
1967 nr 1-3, 5-6 . Cz
1968 nr 1-6 . Cz 7797
1969 nr 1-6 . Cz 23225
1970 nr 1-6 . Cz 7798
1971 nr 1-6 . Cz 8269
1972 nr 1-6 . Cz 9314
1973 nr 1-6 . Cz 11709
1974 nr 1-6 . Cz 15339
1975 nr 1-6 . Cz 17678
1976 nr 1-6 . Cz 24041-2
1977 nr 1-6 . Cz 23/II
1978 nr 1-6 . Cz 26/II
1979 nr 1-6 . Cz 184/II
1980 nr 1-6 . Cz 249/II
1981 nr 1-5 . Cz
1982 nr 1-6 . Cz 352/II
1983 nr 1-6, brak nr 5 . Cz
1984 nr 1-6 . Cz 455/II
1985 nr 1-6 . Cz
1986 nr 1-6 . Cz
1987 nr 1-6 . Cz
1988 nr 1-6 . Cz
1989 nr 1-6 . Cz
1990 nr 1-6 . Cz
1991 nr 1-4 . Cz
1999 nr 3-4 . Cz
Zawartość zasobu Starachowice
1961, nr 1-6
1962, nr 1; 3-6
1963, nr 1-6
1964, nr 2-3; 6
1965, nr 2-6
1966, nr 1-6
1967, nr 1-6
1968, nr 1-4; 6
1969, nr 1-6
1970, nr 1-6
1971, nr 1-6
1972, nr 1-6
1973, nr 1-6
1974, nr 1-6
1975, nr 1-6
1976, nr 1-6
1977, nr 1-6
1978, nr 1-6
1979, nr 1-6
1980, nr 1-6
1981, nr 1-5
1982, nr 1-4
1983, nr 1-6
1984, nr 1-6
1985, nr 1-6
1986, nr 1-6
1987, nr 1-6
1988, nr 1-6
1989, nr 1-6
1990, nr 1-6
1991, nr 1-6
Zawartość zasobu Kielce-Czytelnia
1914 (vol.3), nr 1-5
1919 (vol.6), nr 3-10
1920 (vol.7), nr 1-10
1921 (vol.8), nr 1-10
1922 (vol.9), nr 1-10
1923(vol.10), nr 1-10
1922, nr 7-8/1923, nr 9-10 + Przyjaciel Szkoły 1925, nr 1,12,13
1924 (vol. 11), nr 1-10
1925 (vol.12), nr 1-10
1926 (vol.13), nr 1-4, 6-10
1927 (vol.14), nr 1-10
1928 (vol.15), nr 1-10
1929 (vol.16), nr 1-12
1930 (vol.17), nr 1-10
1931 (vol.18), nr 1-10
1932 (vol.19), nr 1-10
1933/34 (vol.23), nr 1-9
1934/35 (vol.24), nr 1-9
1935/36 (vol.25), nr 1-9
1936/37 (vol.26), nr 1-9
1937/38 (vol.27), nr 1-10
1938/39 (vol.28), nr 1-7, 9-10
1945/46 (vol.29), nr 1-4
1946/47 (vol.30), nr 1-4
1947/48 (vol.31), nr 1-3
1949 (vol.32), nr 1-4
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Miesięcznik
R.2, nr 1 (1923)-R. 23, nr 4 (grudzień 1950).
Tytuł powiązany: Praca Szkolna (Warszawa)
Od R. 11 (1932) red. Benedykt Kubski.
Od R. 12, nr 1 (1933) podtyt.: organ Wydziału Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony praktyce wychowania i nauczania w szkołach podstawowych.
Od R. 12, nr 1 (1933) red. Aleksander Litwin.
Od R. 14 (1935) red. Stanisław Wiącek.
Od R. 18, nr 1/2 (1945) red. Wł. Hoszowska.
Od R. 20, nr 1 (1947) podtyt.: miesięcznik poświęcony praktyce wychowania i nauczania.
Od R. 20, nr 1 (1947) wyd.: Nasza Księgarnia.
Od R. 21, nr 1 (1948) podtyt.: miesięcznik : organ Wydziału Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony praktyce wychowania i nauczania.
Od R. 21, nr 1 (1948) red. Wacław Wojtyński, Stanisław Czajkowski.
Od R. 21, nr 1 (1948) wyd.: Instytut Wydawniczy "Nasza Księgarnia".
Od R. 21, nr 8 (1949) podtyt.: organ Wydziału Społeczno-Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony praktyce wychowania i nauczania w szkołach ogólnokształcących stopnia licealnego i w zakł. kształcenia nauczycieli.
Od R. 3 (1924) red. Maria Librachowa.
Od R. 3 (1924): Warszawa.
Od R. 5 (1927) red. odp. Roman Tomczak.
Od R. 6, nr 4 (1928) red. odp. Zofia Roguska.
Od R. 7, nr 7 (1929) red. Juliusz Saloni.
Od R. 8 (1930) red. Maria Librachowa.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1923 (vol.2), nr 1
1924 (vol.3), nr 1-10
1926 (vol.4), nr 1-10 / 1927 (vol.5), nr 1-9 współoprawne
1928 (vol.6), nr 1-10 / 1929 (vol.7), nr 1-10 współoprawne
1929 (vol.7), nr 1-10
1930 (vol.8), nr 1-10
1931 (vol.9), nr 7-10 / 1932 (vol.10), nr 1-6 współoprawne
1932/33 (vol.11), nr 1-10 współoprawne
1933/34 (vol.12), nr 1-10 współoprawne
1934/35 (vol.13), nr 1-9 współoprawne
1935/36 (vol.14), nr 1-9 współoprawne
1936/37 (vol.15), nr 1-9 współoprawne
1945/46 (vol. 18), nr 1-8
1946/47 (vol.19), nr 1-7
1947/48 (vol.20), nr 1-10 współoprawne
1948/49 (vol.21), nr 1,3,4,5,8,9/10
1949/50 (vol.22), nr 1-10 współoprawne
1950/51 (vol.23), nr 1-4
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z I Zjazdu Pedagogicznego PTP, Rembertów, luty 1993.
Bibliogr. s. 195, 243.
Zawiera: Tożsamość pedagogiki - wielość ujęć i spojrzeń.
Zawiera: Mimikra czy sternik? Dylemat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego / Zbigniew Kwieciński.
Zawiera: Pedagogika polska na przełomie dwóch formacji społecznych / Heliodor Muszyński.
Zawiera: Tożsamość pedagogiki - głos w dyskusji / Stefan Wołoszyn.
Zawiera: Pytania o pedaggoikę płaszczyzny sportu (zapis dyskusji panelowej) / Lech Witkowski, Henryka Kwiatkowska.
Zawiera: Dylematy metodologiczne pedagogiki.
Zawiera: Dylematy metodologii pedagogiki / Tadeusz Lewowicki.
Zawiera: Wielość języków pedagogiki a problem jej tożsamości / Joanna Rutkowiak.
Zawiera: Refleksje o tożsamości pedagogiki / Roman Schulz.
Zawiera: Współczesne sposoby kreowania pedagogiki i ich metodologiczne konsekwencje / Stanisłąw Palka.
Zawiera: Sprawozdanie z obrad sekcji "Dylematy metodologiczne pedagogiki" / Tadeusz Lewowicki.
Zawiera: W kierunku pedagogiki personalistycznej.
Zawiera: Poza kryzysem tożsamości - w kierunku pedagogiki personalistycznej / Franciszek Adamski.
Zawiera: Od filozofii człowieka do filozofii wychowania / Marian Nowak.
Zawiera: Wychowanie do wolności / Tadeusz Gadacz.
Zawiera: Nauczyciel wobec koncepcji "Wychowania dla" i wychowania do wyboru wartości / Katarzyna Olbracht.
Zawiera: Sprawozdanie z obrad sekcji "Poza kryzysem tożsamości - ku pedagogice personalistycznej" / Marianna Barlak, Stanisław Ruciński.
Zawiera: Kontestacja pedagogiczne.
Zawiera: Kryzys pedagogiki, czy kryzys pedagogów? / Teresa Hejnicka-Bezwińska.
Zawiera: Edukacja globalna: nadzieje i kontrowersje / Zbyszko Melosik.
Zawiera: Edukacja regionalna: szansa i nadzieje kontestacji i wyzwolenia, czy dramat edukacyjny? / Kazimierz Kossak-Główczewski.
Zawiera: Kontestacja pedagogiczna - marzenie czy rzeczywistość / Wojciech Muzyka.
Zawiera: Sprawozdanie z obrad sekcji "Kontestacje pedagogiczne" / Bogusław Śliwerski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 214.
Bibliogr. s. 196-213
Zawiera: Historia życia Floriana Znanieckiego / Zygmunt Dulczewski.
Zawiera: Floriana Znanieckiego utopia humanistyczna / Irena Wojnar.
Zawiera: Szkoła Floriana Znanieckiego / Jan Szczepański.
Zawiera: Floriana Znanieckiego teoria działalności / Wojciech Gasparski.
Zawiera: Etos nauki inspiracją kultury intelektualnej / Jerzy Kubin.
Zawiera: Koncepcje Floriana Znanieckiego - zbieżne z założeniami pedagogiki kultury (głos w dyskusji) / Jerzy Gajda.
Zawiera: Przyszłość cywilizacji zachodniej. Przemiana czy upadek? Próba odpowiedzi odwołującej się do analiz Floriana Znanieckiego / Stanisław Ruciński.
Zawiera: Typ "Ludzi dobrze wychowanych" - aktualna refleksja pedagogiczna / Hanna Świda-Ziemba.
Zawiera: W poszukiwaniu szansy otwarcia się szkoły / Dzierżymir Jankowski.
Zawiera: Z Florianem Znanieckim wokół wartości / Dorota Jankowska.
Zawiera: Rola według Znanieckiego a rola w dramie / Krystyna Pankowska.
Zawiera: Rzeczywistość kulturowa w ujęciu Floriana Znanieckiego - inspiracje dla przyszłości / Wiesław Wojciech Szczęsny.
Zawiera: Filozofia wartości Floriana Znanieckiego / Teresa Wróblewska.
Zawiera: Bibliografia prac Floriana Znanieckiego / Zygmunt Dulczewski.
Zawiera: Bibliografia prac o Florianie Znanieckim. Wybór / Urszula Pawłowicz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy hasłach.
Zawiera: Agresja / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Alienacja / Mirosław Pawliszyn.
Zawiera: Aspiracje / Renata Ilnicka.
Zawiera: Autorytet / Mirosław Pawliszyn.
Zawiera: Badania w warsztacie nauczyciela / Małgorzata Kabat.
Zawiera: Bezpieczeństwo w cyberświecie / Sylwester Bębas.
Zawiera: Choroba / Ewa Janion.
Zawiera: Choroba sieroca / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: Cyberpedofilia / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberpornografia / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberprzemoc / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberprzestępczość / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberprześladowanie / Sylwester Bębas.
Zawiera: Cyberseks / Sylwester Bębas.
Zawiera: Dom pomocy społecznej / Ewelina Zdebska.
Zawiera: Dziecko przewlekle chore / Ewa Janion.
Zawiera: Edukacja inkluzyjna / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: Edukacja integracyjna / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: Emisja głosu nauczyciela / Lidia Katarańczuk-Mania.
Zawiera: Integracja / Agnieszka Jędrzejowska.
Zawiera: Interwencja Socjalna / Arkadiusz Urbanek.
Zawiera: Klasa integracyjna / Agnieszka Jędrzejowska.
Zawiera: Kryzys ojcostwa / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Logorytmika / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Międzykulturowość / Justyna Pilarska.
Zawiera: Mobbing / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Mobber / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Nauczyciel / Ewa Murawska.
Zawiera: Niedostosowanie społeczne / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Ocenianie / Krzysztof Zajdel.
Zawiera: Ofiara mobbingu / Małgorzata Przybysz-Zaremba.
Zawiera: Orientacje życiowe / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Ośrodek pomocy społecznej / Arkadiusz Urbanek.
Zawiera: Partycypacja / Paulina Forma.
Zawiera: Pedeutologia / Ewa Murawska.
Zawiera: Pomoc społeczna / Ewelina Zdebska.
Zawiera: Poradnia psychologiczno-pedagogiczna / Violetta Drabik-Podgórna.
Zawiera: Poradnictwo/doradztwo / Violetta Drabik-Podgórna.
Zawiera: Poradnictwo zawodowe/poradnictwo kariery / Violetta Drabik-Podgórna.
Zawiera: Powiatowe centrum pomocy rodzinie / Józefa Matejek.
Zawiera: Praca socjalna / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Pracownik socjalny / Józefa Matejek.
Zawiera: Problem społeczny / Ewelina Zdebska.
Zawiera: Profilaktyka / Grażyna Durka.
Zawiera: Poziomy profilaktyki / Grażyna Durka.
Zawiera: Profilaktyka uzależnień / Grażyna Durka.
Zawiera: Przemoc domowa / Andrzej Kamiński.
Zawiera: Przestrzeń edukacyjna / Ewa Pasterniak-Kobyłecka.
Zawiera: Przystosowanie / Małgorzata Stępa.
Zawiera: Przystosowanie społeczne / Małgorzata Stępa.
Zawiera: Resocjalizacja / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Rodzina dziecka przewlekle chorego / Ewa Janion.
Zawiera: Rodzina transnarodowa / Anna Wallentin.
Zawiera: Rodzina zastępcza / Józefa Matejek.
Zawiera: Sekty / Lidia Wawryk.
Zawiera: Sieroctwo / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: Streetworking / Kamila Kamińska.
Zawiera: Subkultury młodzieżowe / Lidia Wawryk.
Zawiera: Superwizja pracy pedagogicznej / Wiktor Żłobicki.
Zawiera: Świetlica środowiskowa / Małgorzata Ilnicka.
Zawiera: Terapia poznawczo-behawioralna / Justyna Pilarska.
Zawiera: Ubóstwo / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: Ukryty program / Wiktor Żłobicki.
Zawiera: Uwodzenie dzieci przez Internet / Sylwester Bębas.
Zawiera: Uzależnienie / Grażyna Durka.
Zawiera: Uzależnienie od komputera, Internetu / Sylwester Bębas.
Zawiera: Wartości / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Wykluczenie cyfrowe / Sylwester Bębas.
Zawiera: Zabawka / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: Zespół terapeutyczno-opiekuńczy / Ewelina Zdebska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Zawiera m.in.: S. 17-26 : Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcje / Radmila Burkovicoca.
Zawiera m.in.: S. 27-42 : Nauczyciel w sytuacji zmian zachodzących w edukacji / Irena Adamek.
Zawiera m.in.: S. 61-72 : Diagnoza jako jedna z funkcji przedszkola i szkoły. Założenia teoretyczne i rozwiązania badawcze / Anna Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 73-84 : Umiejętności psychologiczne nauczyciela przedszkolnego / Barbara Górecka-Mostowicz.
Zawiera m.in.: S. 99-108 : Kompetencje nauczyciela - opiekuna praktyk w przedszkolu i klasach początkowych w kontekście założeń projektu "Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć" / Dorota Radzikowska.
Zawiera m.in.: S. 109-120 : Praktyka pedagogiczna studentów edukacji elementarnej w przedszkolu w kontekście ich samooceny / Kornelia Solich.
Zawiera m.in.: S. 121-132 : Kompetencje dzieci kończących edukację przedszkolną w zakresie orientacji przestrzennej - raport z badań / Ewelina Kawiak.
Zawiera m.in.: S. 133-142 : Kompetencje nauczycieli do prowadzenia obserwacji dzieci w placówkach Marii Montessori / Magda Dąbrowska.
Zawiera m.in.: S. 143-154 : Środki dydaktyczne w edukacji małego dziecka - inspiracje pedagogiczne metodą Marii Montessori / Jadwiga Oleksy.
Zawiera m.in.: S. 155-164 : Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Mirosława Parlak.
Zawiera m.in.: S. 165-176 : Kilka uwag o przedszkolnej edukacji przyrodniczej w odniesieniu do badań nad rozumowaniem dzieci podczas zajęć opartych na metodzie eksperymentu / Edyta Roszyńska.
Zawiera m.in.: S. 179-188 : Rozwój twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Ewa Jędrzejowska.
Zawiera m.in.: S. 189-202 : O właściwe kompetencje nauczycieli do edukacji muzycznej w przedszkolu w zakresie percepcji muzyki przez dzieci / Grażyna Leśniczak.
Zawiera m.in.: S. 203-215 : Emisja głosu dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Rogozińska.
Zawiera m.in.: S. 219-228 : Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez realizację projektów POKL, EFS / Anna Gaweł.
Zawiera m.in.: S. 229-240 : Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu - założenia a codzienna rzeczywistość (studium przypadku) / Katarzyna Nadworska.
Część art. w jęz. czes. i słowac. Streszcz. art. w jęz. ang., pol. Spis treści również w jęz. ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: PRAKTYCZNA TEORIA: Mózg - urządzenie wielofunkcyjne, Czytenia i pisanie (Pismo, czyli jak zapisać mowę, Pisanie - szyfrowanie, Czytenie - łamanie kodu), Spory wokół dysleksji (Dysleksja jako etykieta, Współczesne definicje dysleksji - analiza porównawcza, Czym jest dysleksja w cytowanych definicjach?, Objawy dysleksji w cytowanych definicjach, Przyczyny dysleksji w cytowanych definicjach, Wnioski), cZY MOŻLIWA JEST JEDNA DEFINICJA DYSLEKSJI?, dIAGNOZA DYSLEKSJI, "dZIKI KRULIG LÓBI TYMIANEG", CZYLI TRUDNOŚCI UCZNIÓW Z DYSLEKSJĄ, jĘZYKI BARDZIEJ I MNIEJ PRZYJAZNE OSOBOM Z DYSLEKSJĄ, uCZNIOWIE Z INNYMI ZABURZENIAMI W UCZENIU SIĘ, pROBLEMY EMOCJONALNE I FUNKCJONOWANIE SPOŁECZNE UCZNIÓW Z DYSLEKSJĄ.
Zawiera: praktyka : Metodyka nauczania uczniów z dysleksją - zasady ogólne, "Nowoczesne" technologie w nauczaniu osób z dysleksją (Pomoc w pisaniu, ortografii, gramatyce, Pomoc w mówieniu, Pomoc w czytaniu i słuchaniu, Pomoc w uczeniu się, Słowniki, Internet, komunikacja, przenośne urządzenia elektroniczne.
Zawiera: METODYKA NAUCZANIA UCZNIÓW Z DYSLEKSJĄ - SZCZEGÓŁOWE WSKAZÓWKI DLA NAUCZYCIELI: Alfabet i literowanie, Korzystanie ze słownika, Słownictwo, Ortografia, Przestrzeń i czas, Gramatyka, Słuchanie ze zrozumieniem, Czytanie na głos, Czytanie po cichu, Poziom graficzny pisma, Tworzenie tekstu, Mówienie, Wymowa.
Zawiera: PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PRACY Z UCZNIAMI Z DYSLEKSJĄ.
Zawiera: ORGANIZACJA PRACY Z UCZNIAMI Z DYSLEKSJĄ (przestrzeń w klasie, planowanie lekcji, , model nauczania).
Zawiera: ANALIZA OPINII PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ.
Zawiera: PRAWA I OCENIANIE UCZNIÓW Z DYSLEKSJĄ.
Zawiera: ZAŁĄCZNIKI: Kwestionariusz objawów dysleksji w wybranym języku obcym dla gimnazjalistów, licealistów i studentów (KODWJO). Kwestionariusz "Na dobry początek", Przepis na dobre wypracowanie w 20. punktach.
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra.)
XIX na grzb. oznacza numer sympozjum, 24-26 czerwca 2013 r., Zakopane.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: O nauczycielu, czyli w dialogu "jak nauczyciel z nauczycielem" / Jan Grzesiak.
Zawiera: Część I. Kompetencje współczesnego nauczyciela.
Zawiera: Niepewność-zwątpienie - jako składnik nauczycielskiej kompetencji? / Danuta Waloszek.
Zawiera: Kompetencje interpersonalne w zawodzie nauczycielskim / Ryszard Parzęcki.
Zawiera: Kompetencje zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego (doniesienia z badań) / Wanda Kulesza.
Zawiera: Część II. Nauczyciel jako lider szkolnej edukacji.
Zawiera: Czy innowacje w szkole są możliwe bez lidera? / Zofia Remiszewska
Zawiera: Żywe słowo jako istotny element kształtowania autorytetu nauczyciela. O celach i metodach kształcenia studentów oraz pedagogów w zakresie emisji głosu i kultury języka / Rafał Majzer.
Zawiera: Postawa twórcza nauczyciela - znaczenie w edukacji / Beata Gawłowska.
Zawiera: Motywowanie nauczycieli jako wyzwanie dla współczesnego szkolnictwa / Ewa Łupińska-Toroń.
Zawiera: Część III. Znaczenie dydaktyki w pracy nauczyciela.
Zawiera: Multimedialne wsparcie dla edukacji w naukach humanistycznych i społecznych / Irena Pulak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska.
Zawiera: Zastosowanie korpusów tekstowych w edukacji aksjolingwistycznej / Mateusz Warchał.
Zawiera: Teoria fraktali dla dydaktyki jako innowacja naukowo-badawcza / Kazimierz Wenta.
Zawiera: Media społecznościowe - narzędzie ucznia cyfrowej szkoły / Emilia Musiał.
Zawiera: Część V. E-learning jako innowacja w kształceniu.
Zawiera: Skuteczność i jej ewaluacja w kształceniu na odległość / Krzysztof Krakowski.
Zawiera: Web Quest jako nowoczesne narzędzie dydaktyczne w zintegrowanym obszarze edukacyjnym / Joanna Juszczyk-Rygałło.
Zawiera: Część VI. Problemy kształcenia przyszłych nauczycieli.
Zawiera: Prace dyplomowe w uczelni wyższej. Szanse i zagrożenia / Kameduła Eugeniusz.
Zawiera: Miejsce nauk biologicznych w kształceniu nauczycieli / Krystyna Zatoń.
Zawiera: Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentów kierunków pedagogiczno-artystycznych / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Edukacja nauczyciela: przyszłość - teraźniejszość - jutro. Wybrane zagadnienia / Małgorzata Kabat.
Zawiera: Komponenty zainteresowań wyrażanych przez studentów pedagogiki / Barbara Klasińska.
Zawiera: Część VII. Praca nauczyciela a ewaluacja postępów uczniów w nauce.
Zawiera: Specyfika zawodu nauczyciela oraz jego rola w zaspokajaniu potrzeb uczniów zdolnych / Kamila Magdalena Kosiak.
Zawiera: "Szkoła jaka jest każdy widzi" - obraz współczesnej szkoły w opiniach studentów pedagogiki - przyszłych nauczycieli dzieci wczesnej edukacji / Tatiana Grabowska.
Zawiera: Uczeń zdolny w polskiej szkole - możliwości i zagrożenia / Kamila Magdalena Kosiak.
Zawiera: Rozwój i wychowanie ucznia czy realizacja programu - poszukiwanie nowych rozwiązań w edukacji jutra / Stanisław Włoch.
Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang., niem., ros.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Mowa i Myślenie 1)
Materiały z Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 24-27 kwietnia 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: S. 15-22 : Teoretyczne podstawy lingwistyczne praktycznego postępowania logopedycznego (z historii badań własnych, zarys) / Halina Mierzejewska.
Zawiera: S. 23-29 : Perspektywy badań nad afazją: osobowość i język, wewnętrzny obraz afazji / Lubow Siemionowna Cwietkowa.
Zawiera: S. 30-36 : Łuriowski neuropoznawczy model liczenia a neuroobrazowanie / Lena Moskovich, Lena Bogdanova.
Zawiera: S. 37-43 : Czy lokalizacja funkcjonalna rozwija się wraz z dojrzewaniem mózgu? / Lena Moskovich, Marcel Kinsbourne.
Zawiera: S. 44-68 : Diagnoza różnicowa zaburzeń językowych u chorych z uszkodzeniami mózgu / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 69-91 : Struktury języka a struktury poznania w afazji / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 92-101 : Interdyscyplinarne postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przypadku dzieci i dorosłych z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z otoczeniem / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska.
Zawiera: S. 102-119 : Cele i sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w ostrym stadium afazji / Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna, Marlena Puchowska-Florek.
Zawiera: S. 120-130 : Celowość terapii mowy i rzeczywiste potrzeby pacjentów z afazją - w śwetle refleksji po wizycie u amerykańskich terapeutów mowy / Magdalena Bugielska.
Zawiera: S. 131-156 : Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia (nowa nazwa: Metoda "Dyna-Lingua M.S.") / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 157-166 : Terapia dziecka z zaburzeniami sfery emocjonalnej metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Anna Majewska-Tworek.
Zawiera: S. 167-172 : Techniki psychostymulacyjne w terapii z niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy na tle autyzmu. Studium przypadku / Renata Smaler.
Zawiera: S. 173-180 : Inscenizacje bajek "O misiu Mokrej Łapce" jako element terapii metodą psychostymulacyjną / Urszula Ratajczak.
Zawiera: S. 181-189 : Wybrane techniki metody psychostymulacyjnej w logorytmice / Amelia Golema.
Zawiera: S. 190-195 : Wykorzystanie technik metody psychostymulacyjnej do rozwoju mowy u dziecka z dysfazją motoryczną. Studium przypadku / Ewa Idczak.
Zawiera: S. 196-201 : Praca nad rozumieniem mowy u dziecka upośledzonego umysłowo, prowadzona metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Beata Brzezińska.
Zawiera: S. 202-211 : Mój sposób postępowania z dzieckiem autystycznym / Małgorzata Lewandowska.
Zawiera: S. 212-218 : Moje piętnaście lat z Piotrkiem / Elżbieta Jeruzel.
Zawiera: S. 223-230 : Zaplecze lingwistyczne w kształceniu logopedów / Anna Dąbrowska.
Zawiera: S. 231-241 : Logopedia wobec różnych interpretacji zjawisk fonetycznych we współczesnej polszczyźnie / Irena Kamińska-Szmaj.
Zawiera: S. 242-253 : Logopedyczne aspekty mowy dorosłych skierowanej do małych dzieci / Stanisław Milewski.
Zawiera: S. 254-257 : Znaczenie rozwoju słowotwórstwa u dzieci w wieku późnoprzedszkolnym i wczesnoszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy dla efektywnego kształtowania mowy i pisania / Tatiana Tumanowa.
Zawiera: S. 258-269 : Trudności w pisaniu u dzieci z nieukończonym i zaburzonym rozwojem mowy w świetle analizy lingwistycznej. Wnioski dla praktyki logopedycznej i pedagogicznej / Maria Przybysz-Piwko.
Zawiera: S. 270-282 : Terapia sygmatyzmu. W krainie głosek szumiących / Ewa Moskin.
Zawiera: S. 283-298 : Częstość występowania dyslokacji przy realizacji fonemów spółgłoskowych u dzieci i młodzieży z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego i u osób bez rozszczepu / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 299-306 : Logopedyczna ocena rachunkowości języka / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 307-315 : Dyslalia desonoryzacyjno-fonacyjna, czyli o tzw. mowie bezdźwięcznej - inaczej / Liliana Konopska, Czesława Tarnowska.
Zawiera: S. 316-326 : Jakość wymowy i wydolność połykania po częściowym lub całkowitym wycięciu języka z powodu nowotworu / Małgorzata Stecewicz i in.
Zawiera: S. 327-334 : Ocena zaburzeń mowy, głosu i języka o etiologii chorobowej pomocna przy stawianiu diagnozy logopedycznej / Michał Bitniok.
Zawiera: S. 335-343 : Rak krtani. Rehabilitacja pacjentów laryngektomowanych / Urszula Wierzchaczewska.
Zawiera: S. 344-348 : Logopedia wczoraj, dziś i jutro / Bronisław Rocławski.
Zawiera: S. 349-351 : Każdy logopeda glottodydaktykiem / Izabela Rocławska.
Zawiera: S. 352-354 : Kształtowanie się fonematycznego komponentu sprawności językowej u dzieci z dysleksją / Raisa Łałajewa.
Zawiera: S. 355-367 : Od logatomu do zestroju akcentowego / Bogumiła Toczyska.
Zawiera: S. 368-370 : Zastosowanie biologicznego sprzężenia zwrotnego w procesie rehabilitacyjno chorych z zaburzeniami mowy / Olga Swiatosławna Orłowa, Polina Aleksandrowna Estrowa.
Zawiera: S. 371-377 : Prawidłowa emisja głosu warunkiem higieny aparatu głosowego / Iwona Kowalkowska.
Zawiera: S. 378-382 : Higiena głosowa nauczycieli / Izabela Winiarska.
Zawiera: S. 383-387 : Piosenka jako forma pracy w logopedii i logorytmice / Anna Walencik-Topiłko.
Zawiera: S. 388-394 : Piosenka w usprawnianiu wymowy / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 395-405 : Wizerunek zawodowy i społeczny logopedy / Zbigniew Tarkowski.
Zawiera: S. 406-418 : O potrzebie włączenia do praktyki logopedycznej podejścia komunikacyjno-pragmatycznego / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 422-435 : Teoria umysłu w różnych zaburzeniach mowy / Małgorzata Młynarska.
Zawiera: S. 436-447 : Rola języka w czynności rozwiązywania problemów / Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 448-454 : Kompetencja komunikacyjna i jej zaburzenia u dzieci / Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 455-465 : Komputerowa diagnoza i terapia jąkania / Elżbieta Smołka i in.
Zawiera: S. 466-469 : Jąkanie - wciąż fascynująca zagadka / Bogdan Adamczyk.
Zawiera: S. 470-487 : Realizacja głosek polskich w wymowie osób jąkajacych się oraz ich terapia / Mieczysław Chęciek.
Zawiera: S. 488-498 : Lęk i jąkanie - przegląd koncepcji i propozycja własna / Krzysztof Szamburski.
Zawiera: S. 499-519 : Wymowa bezdźwięczna w świetle analizy akustycznej / Anita Trochymiuk.
Zawiera: S. 520-523 : Rola ćwiczeń słuchowych w kształtowaniu języka dzieci niesłyszących - prezentacja programu wychowania słuchowego / Marzena Klaczak, Renata Dubiel.
Zawiera: S. 524-530 : Zarys interdyscyplinarnych podstaw nowoczesnej interwencji logopedycznej na obszarach pedagogiki specjalnej / Krystyna Błachnio.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do zajęć dydaktyczno-wychowawczych ; Czego wymaga się od dzieci rozpoczynających naukę w szkole? - jakim oczekiwaniom muszą one sprostać, jeśli mają być dobrymi uczniami? ; Także o potrzebie kształtowania w umysłach dzieci pozytywnego wizerunku szkoły.
Zawiera: Podstawy psychologiczne i pedagogiczne spomagania rozwoju umysłowego dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole ; Róznice indywidualne w rozwoju umysłowym dzieci a wymagania stawiane im w szkole, czyli o powstawaniu i narastaniu nadmiernych trudności i niepowodzeń szkolnych ; Co stanowi istotę wspomagania rozwoju umysłowego? O potrzebie korzystnego dopasowania procesu uczenia się do rzeczywistych możliwości umysłowych dzieci ; Także o relacjach między emocjami a rozumowaniem.
Zawiera: Organizowanie wspomagania rozwoju umysłowego dzieci w przedszkolu i w oddziałach przedszkolnych organizowanych w szkole (w klasach zerowych).
Zawiera: Ważniejsze koncepcje i metody badania dojrzałości szkolnej ; Organizowanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla dzieci, które nie reprezentują pełnej gotowości do podjęcia nauki szkolnej.
Zawiera: Logika konstruowania programów wspomagania rozwoju umysłowego dostosowanego do potrzeb i możliwości edukacyjnych dzieci ; Czym róznią się programy zajęć dydaktyczn-wyrównawczych od szkolnych programów edukacyjnych? ; O pułapkach wiary w uniwersalność metod i gotowych programów wspierania dzieci w rozwoju ; Zakresy wspomagania rozwoju umysłowego, które trzeba umieścić w programach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, jeżeli dziecko ma sprostać szkolnym wymaganiom ; Konstruowanie programów indywidualnych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz zajęć prowadzonych z kilkorgiem dzieci.
Zawiera: Pakiety przydatne do konstruowania programów i prowadzenia zajęć dydaktycznyczno-wyrównawczych z dziećmi.
Zawiera: Kształtowanie dziecięcej podatności na proces uczenia się organizowany przez dorosłego ; Rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych i podatności na uczenie organizowane przez dorosłego.
Zawiera: Zabawy i sytuacje zadaniowe skłaniające dzieci do korzystania z procesu uczenia się organizowanego przez dorosłego ; Także o wspomaganiu dzieci w kształtowaniu zdolności do skupienia się oraz odporności emocjonalnej.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które będą im potrzebne do rozumienia siebie i otoczenia, a także w nauce szkolnej ; Jak organizować zajęcia wspomagające dzieci w kształtowaniu ważnych czynności intelektualnych? ; O respektowaniu pedagogiki pytań w prowadzeniu zajęć z dziećmi ; Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i rozpatrywaniu zmian w otoczeniu, a także w przewidywaniu, co się zdarzyć może - krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w przechodzeniu na wyższe poziomy klasyfikacji ; Krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w orientowaniu się w przestrzeni i rozmawianiu o niej - krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w rozwoju mowy i w kształtowaniu umiejętności porozumiewania się z innymi ; Rozwój mowy - krótko o prawidłowościach i zaburzeniach ; Czym powinien zajmować się logopeda, a o co trzeba zadbać w przedszkolu w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych? ; Także o konieczności współpracy z rodzicami.
Zawiera: Zabawy i ćwiczenia pomagające dzieciom dbać o poprawną wymowę, lepiej regulować oddech podczas wypowiedzi oraz panować nad tonem głosu i intonacją.
Zawiera: Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i słownego formułowania przemyśleń, do rozmawiania z innymi tak, aby rozumieli, o co chodzi - zabawy i sytuacje zadaniowe.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w kształtowaniu spostrzegawczości i pamięci wzrokowej ; Dlaczego warto rozwijać u dzieci zdolność uważnego patrzenia i organizowania pola spostrzeżeniowego? ; Programy i metody rozwijające dziecięcą spostrzegawczość oraz pamięć wzrokową ; O babcinych sposobach rozwijających pamięć wzrokową u dzieci.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w uważnym słuczhaniu i rozwijaniu słuchu fonematycznego w zakresie potrzebnym do nauki czytania i pisania - serie zabaw i ćwiczeń.
Zawiera: Dbałość o zdrowie i rozwój fizyczny dzieci, ze szczególnym uwzględnienim sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej ; Jak współpracować z rodzicami w zakresie dbałości o rozwój fizyczny dzieci? ; Zabawy i ćwiczenia rozwijające koordynację i sprawność manualną dzieci ; Ćwiczenia grafomotoryczne bezpośrednio przygotowujące do nauki pisania.
Zawiera: Wspieranie dzieci z niekorzystną dominacją stronną ze względu na naukę czytania i pisania ; Dlaczego dominacja stronna dziecka ma znaczenie w nabywaniu umiejetności czytania i pisania? ; Jak ustalić dominację stronną u dzieci? ; Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające rozwój dzieci z niekorzystną dominacją stronną ze względu na naukę czytania i pisania.
Zawiera: Kształtowanie u dzieci gotowości do nauki czytania i pisania ; Wprowadzanie dzieci w świat kodowanych informacji ; Zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające rozwojowi zainteresowań nauką czytania i pisania ; Jak współpracować z rodzicami.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejetności matematycznych potrzebnych w sytuacjach życiowych i w szkolnej edukacji ; Krótko o koncepcji "Dziecięca matematyka" oraz o kształtowaniu umiejętności matematycznych dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole ; Jak rozwijać u dzieci umiejetność liczenia obiektów, numerowania ich oraz ustalania miejsca wybranego obiektu w uporządkowanym szeregu? ; Jak pomagać dzieciom w ustalaniu równoliczności zbiorów? ; Jak kształtować umiejetności dodawania, odejmowania i rozdzielania obiektów? Zastosowanie liczenia, dodawania i odejmowania w układaniu i rozwiązywaniou zadań z treścią ; Także o współpracy z rodzicami w zakresie przygotowywania dzieci do edukacji matematycznej w szkole.
Zawiera: Jak rozszerzać wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci o zakresy, które nie są opisane w tej publikacji? ; Kilka innych znaczących ustaleń dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego dzieci.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej