301774
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Pedagogika Społeczna.
Artykuł zwraca uwagę na pojawienie się nowej przestrzeni edukacyjnej związanej z realizacją przez państwo i samorząd polityki publicznej. Powoduje to potrzebę refleksji nad stykiem społecznego i publicznego wymiaru funkcjonowania człowieka, grup i społeczności. Obraz wyłaniający się w wyniku takiej optyki daje - zdaniem autora - podstawy do sformułowania odrębnego subparadygmatu pedagogicznego, który nazwany został pedagogiką publiczną. W artykule przeanalizowano podstawowe jego źródła oraz rysujące się pola dalszej refleksji i zastosowania. W centrum uwagi znajduje się pedagogiczna koncepcja wspólnoty publicznej jako społecznościowo ukształtowanej pedagogicznej formy rekonstrukcji sfery i polityki publicznej.
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Fragment książki: Współczynnik społecznościowy.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 34-36.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Artykuł zwraca uwagę na pojawienie się nowej przestrzeni edukacyjnej związanej z realizacją przez państwo i samorząd polityki publicznej. Powoduje to potrzebę refleksji nad stykiem społecznego i publicznego wymiaru funkcjonowania człowieka, grup i społeczności. Obraz wyłaniający się w wyniku takiej optyki daje - zdaniem autora - podstawy do sformułowania odrębnego subparadygmatu pedagogicznego, który nazwany został pedagogiką publiczną. W artykule przeanalizowano podstawowe jego źródła oraz rysujące się pola dalszej refleksji i zastosowania. W centrum uwagi znajduje się pedagogiczna koncepcja wspólnoty publicznej jako społecznościowo ukształtowanej pedagogicznej formy rekonstrukcji sfery i polityki publicznej.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej