301786
Brak okładki
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 345-353.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Poglądy na zabawę: Czym jest, a czym nie jest zabawa (Kwestie terminolgiczne, Zabawa wśród innych czynności człowieka, Zabawa u ludzi i u zwierząt, Fikcja i rzeczywistosć w zabawie, Zabawa a twórczość, Cel i reguła w zabawie, O definicji zabawy).
Zawiera: Charakterystyka zabawy: Zabawa a stadia rozwojowe człowieka, Cechy przypisywane zabawie przez różnych badaczy, Charakterystyka zabaw i gier).
Zawiera: Zabawa jako przygotowanie do życia: Przystosowanie się do otoczenia, O teorii nadmiaru energii, Zabawa jako ćwiczenie funkcji, O teorii rekapitulacji, Funkcja przygotowawcza zabawy.
Zawiera: Zabawa jako wyrównanie braków życia: Przygotowanie do życia a wyrównywanie jego braków, Zabawa jako wypoczynek, Zabawa jako uzupełnienie życia, Zabawa jako "katharsis".
Zawiera: Zabawa w świetle psychoanalizy : Założenia psychoanalizy, Pogląd Freuda na zabawę, Eriksona teoria rozwoju i teoria zabawy, Freudyści o zabawie, Sens terapii zabawowej).
Zawiera: Teoria zabawy w ujęciu Piageta (Przesłanki teoretyczne, Piagetowska teoria zabawy, Krytyka poglądów Piageta, Inni zwolennicy intelektualistycznej teorii zabawy)
Zawiera: Zabawa jako zjawisko kulturalno-historyczne (Pierwszy okres rozwoju teorii zabawy w ZSRR, Teoria zabawy w ujęciu Wygotskiego, Elkonin i jego teoria zabawy, O kierowaniu zabawą).
Zawiera: Teorie zabawy w Polsce (Zabawa w służbie wychowania fizycznego, Zainteresowanie psychologów zabawą, Zabawa w procesie wychowania i kształcenia).
Zawiera: Klasyfikacja zabaw (Pierwsze próby, Klasyfikacja zabaw w ujęciu Ch. Bbühler, Nowe podejście do klasyfikacji zabaw, Inne propozycje, Zabawa a gra, Podsumowanie).
Zawiera: Zabawa w życiu dziecka: Zabawa - uczenie się (Zabawa jako manifestacja całej osobowości dziecka, Środowiskowe warunki uczenia się w zabawie, Procesy poznawcze w zabawie, Uczenie się sprawności w zabawie, Efekty uczenia się w zabawie).
Zawiera: Zabawa - praca (Jeszcze o genezie zabawy, Wytwarzanie "dzieł" w zabawie, Zabawa - twórczość artystyczna).
Zawiera: Zabawa - aktywność społeczna (Więź społeczna, Aktywność społeczna w zabawach w granie roli, Realność sytuacji społecznych w zabawie, Konflikt w zabawie, Podsumowanie).
Zawiera: O dialektyce zabawy (Trzy różne stanowiska, Dialektyka zabawy w ujęciu antropologicznym, Dialektyka zmian ilościowo-jakościowych, Dialektyka godzenia przeciwieństw,).
Zawiera: Zabawa w kształceniu i wychowaniu: Zabawy dzieci do lat trzech (Pierwszy rok życia, Zabawy dzieci w wieku od 1 do 3 lat, O zabawkach dzieci do lat trzech.
Zawiera: Zabawa w wieku przedszkolnym (Samorzutne zabawy dzieci 3-4 letnich, Zabawy pięciolatków i sześciolatków, Zabawa w wychowaniu przedszkolnym, Gra dydaktyczna "Kto ma taką zabawkę?", Podsumowanie.
Zawiera: Znaczenie zabawy w wieku szkolnym (Zabawa w okresie wczesnoszkolnym, Zabawy dzieci w wieku od 11 do 14 lat, Problem zabawy w wieku od 15 do 18 lat, Miejsce zabawy w szkole).
Zawiera: Gry dykaktyczne (Problem w grze, Reguła i konflikt w grze, Gry dydaktyczne w przedszkolu, Gry dydaktyczne w szkole).
Zawiera: Gry symulacyjne w szkole (Symulowanie rzeczywistości w grze, Problem w grach typu społecznego, Problem w grach typu przyrodniczego, Podsumowanie).
Zawiera: Zabawy wieku dojrzałego (Czas wolny a zabawa, O grach osób dorosłych, Automaty do gry, Gry sportowe, Teatr a zabawa).
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej