301817
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 7-10 : Być w drodze. Szkic o dydaktyce drogi człowieka / Tadeusz Frąckowiak.
Zawiera: S. 11-12 : Wprowadzenie / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 15-28 : Perspektywa reformy edukacyjnej (Konieczność systemowej reformy edukacji, O rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski zadecyduje edukacja, Dążenie do lepszej szkoły, Dbałość o kompetencje uczniów, Planowana reforma systemu edukacji. Nadzieje i wątpliwości, Zasadnicze przeszkody reformowania edukacji, Kyo zreformuje edukację?, Finansowanie edukacji, Konstatacja końcowa) / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 29-41 : Wskazania dla dydaktyki w raporcie Komisji Delorsea: Learning: the treasure within - Uczenie się - nasz ukryty skarb (Wprowadzenie, Struktura raportu i wstęp Jacquesa Delorsa, Perspektywy - skąd i dokąd rozwija się edukacja, Nowe zasady, Kierunki rozwoju, Przesłanki dla modernizacji dydaktyki) / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 42-45 : Podejście jakościowe w procesie poznawania dydaktycznego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 46-53 : Szkoła w toku przemian edukacyjnych / Franciszek Bereźnicki.
Zawiera: S. 54-61 : Różnorodność komunikacyjna w procesie kształcenia (Filozofia porozumienia. W poszukiwaniu wspólnego języka. Interakcja w porozumieniu) / Wiesław Andrukowicz.
Zawiera: S. 62-69 : Kształcenie niestacjonarne w perspektywie kształcenia ustawicznego (Konstatacje wstępne, Edukacja niestacjonarna w Polsce - Polityka państwa, Polskie doświadczenia szkolnictwa niestacjonarnego po roku 1945, Nauczyciele edukacji niestacjonarnej) / E. Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 73-79 : Myślenie twórcze i krytyczne w edukacji (Twórcza aktywność uczniów, Warunki rozwoju myślenia twórczego uczniów, Zakończenie) / Eugeniusz Piotrowski.
Zawiera: S. 80-87 : Kształcenie inteligencji dziecka w szkole. Możliwości i ograniczenia (Różnicowanie warunkiem rozwoju inteligencji i zdolności w szkole) / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: S. 88-100 : Rozwój wyobraźni w procesie kształcenia (Źródło zainteresowań, Problematyka i typ badań, Podstawowe założenia programu zmian, jego realizacja i ewaluacja, Wyniki badań, Wnioski i uwagi końcowe) / Janina Świrko-Pilipczuk.
Zawiera: S. 101-110 : Miejsce dramy we współczesnej szkole / Dorota Ciechanowska.
Zawiera: S. 111-117 : Edukacja kreatywna / Monika Tomaszewska.
Zawiera: S. 121-129 : Ewaluacja procesu kształcenia. Za i przeciw (Ewaluacja i jej właściwości, Próby rozwiązań poprawnych w zakresie ewaluacji, Ocena opisowa w ewaluacji procesu kształcenia, Jeśli ewaluować, to kiedy?) / Ignacy Kuźniak.
Zawiera: S. 130-136 : Ewaluacja metod kształcenia (Główne trendy w rozwoju metod kształcenia, Efektywność stosowania aktywnych metod kształcenia, Metody waloryzacyjne w procesie kształcenia) / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 137-147 : Samodzielność edukacyjna uczniów (Definicje, Warunki skutecznego samokontrolowania, Możliwości samokontroli na różnych przedmiotach kształcenia, Sposoby wdrażania ucznia do samokontroli i samooceny, Podmiotowość ucznia w procesie kształcenia, Kontrolowane samoocenianie w procesie kształcenia, Kształcenie zróżnicowane z kontrolowaną przez nauczyciela bieżącą samooceną ucznia) / Tomasz Zimny.
Zawiera: S. 148-154 : Postawy nauczycieli klas początkowych wobec testów osiągnięć szkolnych - rzeczywistość i potrzeba zmian / Elżbieta Jaroni.
Zawiera: S. 155-160 : Relacje nauczyciel-uczeń w procesie kształcenia / Julia Orzelska.
Zawiera: S. 161-162 : Podsumowanie seminarium / Kazimierz Denek.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej