301758
Książka
W koszyku
Architektura wiedzy w szkole / Stanisław Dylak. - Warszawa : Difin, 2013. - 232 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.
(Engram.)
Symbol UKD: 37.091.33 159.953 612.82
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdz. I. Mózg jako podmiot i przedmiot naszego działania ; Ustawiczna zmiana mózgu w planie rozwoju filogenetycznego i ontogenetycznego ; Neurogeneza w kontekście edukacji ; Wychowanie fizyczne i sztuka - niedoceniane a znaczące dla poznawczego potencjału mózgu (przez trudy [także fizyczne] do gwiazd i do... lepszego mózgu, sztuka wielkim nauczycielem jest... ; Uczenie się mózgu - konsekwencje dla edukacji ; "jak się uczysz, tak umiesz - ku podstawie programowej.
Zawiera: Rozdz. II. Cyfrowy uścisk szkoły z nadzieją nie tylko na igrzyska... ; Nastolatki w cyfrowym świecie - migotanie tożsamości i pulsująca obecność ; Gry - na nowo w przestrzeni cyfrowej ; Cyfrowe szarpnięcie dzisiejszym paradygmatem nauczania ; "Visual literatury" znaczącą kompetencją we współczesnej komunikacji.
Zawiera: Rozdz. III. Nauczanie przedmiotów ścisłych w kontekście dzisiejszych oczekiwań - według deklaracji nauczycieli polskich i eksperymentów w USA ; Charakterystyka badanej grupy nauczycieli ; Satysfakcja z wykonywanego zawodu oraz proponowane zmiany w organizacji pracy ; Deklarowane przez badanych cele kształcenia i ychowania ; Stosowane sposoby pracy pedagogicznej przez badanych nauczycieli ; Miejsce cyfrowych mediów w procesie kształcenia realizowanym przez badanych ; Wnioski z badań i konteksty - empiryczne, teoretyczne oraz anegdotyczne ; Czynniki ważne i mniej ważne w efektywnej pracy nauczyciela przedmiotów ścisłych ; Efektywnemu nauczycielowi bliżej do architekta niż dostawcy.
Zawiera: Rozdz. IV. Wiedza i szkoła. Od wiedzy potocznej do naukowej - możliwa przestrzeń dla działąń szkolnych ; Wiedza szkolna a wiedza czynna - między "tu i tam" edukacji szkolnej ; Wiedza nauczycielska - jej naukowość w kontekście (koniecznej?) potoczności ; Konstruktywizm - hasło nowoczesnego (?) nauczania w tworzeniu kultury pedagogicznej szkoły ; Architektura wiedzy w szkole - więcej niż metaforma (architektura wiedzy nauczyciela i ucznia) ; Nauczyciel architektem wiedzy uczniów.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej