301986
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 220-232.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdz. 1. Wychowanie dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie ; Wychowanie w Kontekście przyczyn niedostosowania społecznego ; Granice a wychowanie ; Wychowanie versus manipulacja.
Zawiera: Rozdz. 2. Współpraca środowisk wychowawczych w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie.
Zawiera: Rozdz. 3. Oczekiwania i wymagania wobec wychowawców dzieci i młodziezy niedostosowanych społecznie ; Autorytet w wychowaniu ; Osobowość wychowawcy dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie ; Kompetencje wychowawcze niezbędne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie.
Zawiera: Rozdz. 4. Wybrane umiejętności interpersonalne i komunikacyjne przydatne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie ; Umiejetność rozwiązywania konfliktów, prowadzenia negocjacji ; Um9iejętności komunikacyjne.
Zawiera: Rozdz. 5. Diagnoza dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie a skuteczność pracy wychowawczej ; Diagnoza i jej rodzaje ; Podstawowe zasady diagnozy dzieci i młodziezy niedostosowanych społecznie ; Kontakt diagnostyczny - charakter relacji pomiędzy diagnostą a diagnozowaniem ; Dyspozycje diagnosty.
Zawiera: Rozdz. 6. Planowanie oddziaływań wychowawczych i resocjalizacyjnych wobec wychowanka niedostosowanego społecznie.
Zawiera: Rozdz. 7. Dostosowanie metod wychowawczych do cech psychicznych dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie ; Wychowanek niedostosowany społecznie ; Dostosowanie metod wychowawczych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych wychowanka i jego cech psychicznych.
Zawiera: Rozdz. 8. Metody sterowania resocjalizującego w ujęciu Czesława Czapówa ; Metody stymulowania i wzmacniania aktywności wychowanka ; Metody podtrzymywania doświadczeń.
Zawiera: Rozdz. 9. Wykorzystanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie ; Teoria behawioralna ; Terapia poznawczo-behawioralna.
Zawiera: Rozdz. 10. Zastosowanie wybranych metod Szkoły dla Rodziców i Wychowawców w pracy zdziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie ; Akceptacja uczuć wychowanka ; Zachęcanie wychowanka do współpracy ; Rozwiązywanie problemów i konfliktów ; Wpisywanie wychowanka w role i uwalnianie od grania ról ; Pułapki stosowania kar, alterantywne metody pracy z wychowankiem prowadzące do samodyscypliny ; Pomocna pochwała i zachęta.
Zawiera: Rozdz. 11. Metoda kontraktu w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie.
Zawiera: Rozdz. 12. Metody twórczej resocjalizacji.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla rodziców, nauczycieli, wychowawców, opiekunów grupy oraz studentów pedagogiki, psychologii i socjologii.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej