301951
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 265-277.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdz. 1. Edukacja i nauczyciel wobec wyzwań rozwoju i emancypacji środowisk wiejskich ; Edukacja jako czynnik rozwoju społecznego i emancypacji ; Wybrane stanowiska teoretyczne wobec nierówności społeczno-edukacyjnych oraz wyrównywania szans edukacyjnych ; Wieś jako środowisko życia i rozwoju mieszkańców oraz kierunki jej przemian ; Sytuacja oświaty w środowisku wiejskim oraz jej oddziaływanie na dzieci i młodzież ; Ewolucja roli nauczyciela w działalności edukacyjnej na rzecz środowisk wiejskich - ujęcia teoretyczmne i wyniki badań.
Zawiera: Rozdz. 2. Procedury badań ; Problematyka badawcza i hipotezy ; Zmienne i wskaźniki ; Metody, techniki i narzędzia badawcze ; Zakres, organizacja i przebieg badań. Dobór próby badawczej ; Charakterystyka próby na tle populacji.
Zawiera: Rozdz. 3. Stan i uwarunkowania poziomów edukacyjnych gmin wiejskich w powiecie kieleckim ; Charakterystyka czynników wpływających na wysoki poziom edukacyjny środowisk wiejskich ; Zaangażowanie całej społeczności jako czynnik decydujący o jakości edukacji środowiska A ; Aktywność "oddolna" motorem rozwoju edukacji gminy B ; Charakterystyka czynników warunkujących przeciętny poziom edukacyjny środowisk ; Rozbudzanie świadomości mieszkańców jako czynnik podnoszenia poziomu edukacyjnego środowiska C ; Działalność kulturalna kształtująca środowisko D ; Projekty edukacyjne jako bodziec zwiększający szanse rozwojowe gminy E ; Charakterystyka czynników wpływających na obniżony poziom edukacyjny środowisk ; Wewnętrzne spory jako przyczyna degradująca jako przyczyna degradująca jakość edukacji w środowiskach F i G.
Zawiera: Rozdz. 4. Analiza potencjalnego i realnego uczestnictwa nauczycieli w pokonywaniu barier edukacyjnych ; Wiedza nauczycieli o przeszkodach edukacyjnych ; Motywacja emancypacyjna nauczycieli ; Działalność kompensacyjna nauczycieli ; Analiza zależności pomiędzy poziomem edukacyjnym środowiska a udziałem nauczycieli w wyrównywaniu szans edukacyjnych.
Zawiera: Aneks: Wzory narzędzi badawczych (Test Znajomości Wyrównywania Szans, Skala Motywacji, Kwestionariusz Ankiety - Działalność Kompensacyjna, Przewodnik do analizy dokumentów szkolnych i gminnych, Kwestionariusz wywiadu z dyrektorem szkoły, Kwestionariusz wywiadu z urzędnikiem gminy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej