301786
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Children and media in times of conflict and war
Uwaga ogólna
Tyt. oryg.: "Children and media in times of conflict and war" 2007. Właściwa nazwa aut.: Dafnah Lamish.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 218-237.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Przedmowa.
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Dlaczego ujęcie globalne (i czy takie faktycznie jest)?
Zawiera: Dlaczego telewizja (nadal)?
Zawiera: Dlaczego dzieci (wyłącznie)?
Zawiera: "Przewodnik" telewizyjny.
Zawiera: 1. Dom jako przestrzeń oglądania telewizji. Telewizja w domu. Rola telewizji w życiu rodzinnym. Społeczne sposoby wykorzystania telewizji. Oglądanie telewizji i wzory komunikowania się w rodzinie. Style wychowania dzieci i mediacja rodziców. Rozmowy na tematy "telewizyjne". Typy rozmów. Telewizja jako mówiąca książka. Rozmowy i strach. Rozmowy z rodzeństwem i rodzicami. Podsumowanie.
Zawiera: 2. Telewizja i rozwój jednostki. Teorie rozwojowe. Uwaga a zrozumienie przekazu telewizyjnego. Rozwój zainteresowania telewizją. Związek między koncentracją uwagi na telewizji a rozumieniem. Rozwój upodobań telewizyjnych. Umiejętność odróżnienia fantazji od rzeczywistości. Umiejętność rozróżniania gatunków. Znaczenie rozróżnienia między fantazją a rzeczywistością w przekazie telewizyjnym. Rozwój rozumienia przekazu telewizyjnego. Rozwój rozumienia postaci telewizyjnych. Rozwój ocen moralnych. Utożsamienie z postaciami z telewizji. Reakcje strachu na przekaz telewizyjny. Telewizja, wyobraźnia i kreatywność. Refleksja pojęciowa i metodologiczna.
Zawiera: 3. Telewizja i zachowanie dzieci. Telewizja i agresywne zachowanie. Uczenie się agresywnych zachowań. Skumulowany efekt przemocy w telewizji. Zmienne interweniujące. Telewizja i zachowanie prospołeczne. Telewizja i zachowanie prospołeczne. Telewizja i reklama. Reklama dla dzieci. Reklama, odżywianie i alkohol. Reklama a samopoczucie społeczne i emocjonalne. Czy reklama działa? Telewizja i zachowania seksualne. Pornografia i seksualność dziecięca. Telewizja i wypoczynek. Podsumowanie.
Zawiera: 4. Telewizja i społeczne konstruowanie rzeczywistości. Telewizja i społeczne konstruowanie rzeczywistości. Konstruowanie płci kulturowej i ról płciowych. Konstruowanie ról płciowych. Konstruowanie tożsamości płciowej. Tożsamości homoseksualne. Seks i seksualność. Obraz ciała i zaburzenia odżywiania. Społeczne konstruowanie rzeczywistości. Hipoteza "spodlonego świata". Postrzeganie "siebie" a postrzeganie "innych". Bogactwo i brutalność Stanów Zjednoczonych. Kulturowa integracja dzieci imigrantów. Konstruowanie rzeczywistości politycznej. Przedstawienie konfliktów. Telewizja jako narzędzie kształtowania postaw pokojowych. Gatunki edukacyjno-rozrywkowe i konstruowanie rzeczywistości społecznej. Podsumowanie.
Zawiera: 5. Telewizja i uczenie się - nauczanie. Telewizja i szkoła - dwa systemy edukacyjne. Oglądanie telewizji a wyniki w szkole. Telewizja i nabywanie kompetencji językowych. Nauka języka ojczystego. Nauka drugiego języka. Język audiowizualny i zdolności poznawcze. Rozwój szczególnych umiejętności oglądania telewizji. Nauka z telewizji edukacyjnej. Rozwój telewizji edukacyjnej. Teoretyczne modele oceny uczenia się z programów edukacyjnych. Children's Television Workshop (CTW) / Sesame Workshop (SW). Teletubisie. Podsumowanie.
Zawiera: 6. Wnioski dla edukacji i polityki. Kompetencja medialna. Główne nurty debaty nad kompetencją medialną. Kompetencja medialna w innych krajach świata. Praktyczne aspekty kompetencji medialnej. Programy nauczania. Proces dydaktyczny. Ocenianie. Ocena programów nauczania kompetencji medialnych. Polityka tworzenia programów dla dzieci. Treść programów dla dzieci. Polityka wobec przemocy w przekazie telewizyjnym. Polityka emisji reklam telewizyjnych. Polityka sponsorowania programów dla dzieci. Konwencja o programach telewizyjnych dla dzieci i młodzieży.
Zawiera: 7. Konkluzje : dorastanie w globalnej kulturze ekranu. Globalna kultura ekranu. Zmiany dzieciństwa. Plany badawcze.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej