301774
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, nr 153.)
Telewizja jako stymulator zachowań agresywnych i przemocy - wyniki badań przeprowadzonych w 2004 roku wśród kieleckich nauczycieli i uczniów III etapu nauczania.
Wyniki badań dotyczących losów wychowanków domów dziecka, przeprowadzone wśród wychowanków Domu Dziecka im. H. Jordana w Kielcach.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 165-172, netogr. s. 173.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemian polskiego systemu opiekuńczo-wychowawczego. 1.1. Od państwa opiekuńczego do państwa pomocy społecznej. 1.2. Prawno-organizacyjne przesłanki reorganizacji opieki w świetle dokumentów normatywnych oraz nowych wymiarów opieki dawniej i dziś. 1.3. Procesy globalizacji i jej implikacje dla funkcjonowania polskich rodzin.
Zawiera: Rozdział II Dziecko w rodzinie. Oblicza samotności 2.1. Samotność a osamotnienie, ustalenia definicyjne, uwarunkowania i skutki. 2.2. Nowe potrzeby w zakresie wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie w kontekście nowych obszarów zagrożeń. 2.2.1. Zaburzenia komunikacyjne jako źródło konfliktów pomiędzy rodzicami i dziećmi. 2.2.2. Eurosieroctwo i migracje źródłem osamotnienia dziecka w rodzinie. Społeczne skutki zagrożeń. 2.3. Dzieciństwo gorszych szans rozwojowych wyzwaniem dla społeczeństwa obywatelskiego. 2.4. Wolontariat jako jedna z możliwości i form pomocy organizowanej wobec dziecka i jego rodziny. 2.5. Możliwości wpierania socjalnego rodzin zagrożonych w polskim systemie pomocy społecznej.
Zawiera: Rozdział 3 Dziecko w placówce socjalizacyjnej. Współczesny wymiar sieroctwa. 3.1. Wyzwanie społeczne okresu transformacji w zakresie reorganizacji placówek. 3.2. Współczesny profil placówki. Możliwości i ograniczenia kompensacji rodziny i zapobieganie niedostosowaniu społecznemu wychowanków. 3.3. Bariery społeczne w procesie usamodzielniania się i adaptacji społecznej w świetle narracji usamodzielnionych wychowanków. 3.3.1. "Dzieciństwo bez rodziny" z perspektywy teraźniejszości. 3.3.2. Stosunek do rodziny w kontekście zranionego dzieciństwa.
Zawiera: Rozdział IV Poczucie osamotnienia dziecka w środowisku szkolnym w kontekście zjawisk marginalizacji społecznej. 4.1. Bieda i ubóstwo przyczyną marginalizacji ucznia w grupie rówieśniczej. 4.2. Międzyrówieśnicza przemoc szkolna jako zjawisko dyskryminacji dzieci słabszych i przejaw niedostosowania społecznego. 4.3. Społeczne bariery ograniczające dostępność do edukacji szkolnej dzieci i młodzieży w realiach okresu postransformacji i kryzysu społecznego.
Zawiera: Rozdział V Samotność dziecka ku niepewnej przyszłości ?! - zamiast zakończenia.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Telewizja jako stymulator zachowań agresywnych i przemocy - wyniki badań przeprowadzonych w 2004 roku wśród kieleckich nauczycieli i uczniów III etapu nauczania.
Zakres i zawartość: Wyniki badań dotyczących losów wychowanków domów dziecka, przeprowadzone wśród wychowanków Domu Dziecka im. H. Jordana w Kielcach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej