301776
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 309-322, netogr. s. 323-326.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Szkoła i kształcenie ogólne jako wyzwanie współczesności ; Bieda i ubóstwo - wstydliwe oblicze rozwoju cywilizacji ; Wybrane koncepcje marginalności i wykluczenia społecznego ; Edukacyjne konsekwencje biedy i ubóstwa.
Zawiera: Edukacjyjne konsekwencje diagnozy, selekcji i izolacji ; Bieda dzieci i ich środowisk rodzinnych - sytuacja w Polsce ; O nierównościach edukacyjnych - zaspokajanie specjalnych potrzeb ; Niepełnosprawność groźbą edukacyjnego niepowodzenia i wykluczenia ; Edukacja w Polsce - szansa czy zagrożenie? Jak "zreformować reformę"
Zawiera: Trudności w uczeniu się jako potencjalna przyczyna wykluczenia i marginalizacji ; Teoretyczne koncepcje trudności w uczeniu się ; Koncepcja trudności w uczeniu się jako zaburzenie indywidualnego rozwoju człowieka ; Konteksty trudności w uczeniu się jako efekt marginalizacji i wykluczenia ; Teoria socjolingwistyczna Basila Bernsteina ; Teoria reprodukcji kulturowej Pierre'a Bourdieu : Trudności w uczeniu się a koncepcja wyuczonej bezradności : Trudności w uczeniu się w kontekście teorii naznaczania społecznego.
Zawiera: Edukacja na wsi. Mity a rzeczywistość ; Możliwe przyczyny i obszary wykluczenia społecznego na terenach wiejskich (Mit 1. Edukacja przedszkolna na wsi - wciąż zaniedbany i niedoceniany etap w edukacji. Mit 2. Mniejsze szanse kształcenia w toku realizacji obowiązku szkolnego. Mit 3. Ograniczony dostęp do kształcenia na poziomie wyższym. Mit 4. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych na terenach wiejskich - nierozwiązany problem alternatywnej edukacji.
Zawiera: Ocena jakości kształcenia i efektywności pracy szkół - raporty polskie z badań OECD w latach 2000-2006. Tło dla analizy zaniedbań w obszarze edukacji.
Zawiera: Uwarunkowania i efekty kształcenia podstawowego na terenach wiejskich - analiza wyników egzaminów zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2002-2008 (kwalifikacje nauczycieli, dostęp do współczesnych technologii informacyjnych a specyfika kształcenia na terenach wiejskich, zajęcia pozalekcyjne w kształceniu podstawowym na terenach wiejskich).
Zawiera: Uwarunkowania i efekty kształcenia gimnazjalnego na terenach wiejskich - z wyników badań CKE w latach 2002-2008
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej