301716
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część I. Rodzina jako przedmiot badań : 1. Rola kultury w badaniach nad rodziną; 2. Kulturowe perspektywy badań nad rodziną; 3. Przyjęte założenia na temat rodziny; 4. Rola rodziny w rozwoju indywidualnym; 5. Procesy warunkujące wpływ rodziny na zachowania jednostki.
Zawiera: Część II. Sytuacje trudne w życiu rodziny : 1. Sytuacje trudne, kryzysowe i stresowe. 1.1. Sytuacja stresowa. 1.1.1. Klasy sytuacji stresowych. 1.1.2. Stres jako proces. 1.1.2.1. Definicja stresu. 1.2. Sytuacja trudna. 1.2.1. Konsekwencje występowania sytuacji trudnych. 1.3. Sytuacja kryzysowa - definicje i cechy. 1.4. Sytuacje życiowe a uruchamiane sposoby radzenia sobie z nimi. 2. Proces radzenia sobie i jego funkcje. 2.1. Funkcje procesu radzenia sobie. 2.2. Sposoby radzenia sobie i ich efekty. 2.3. Społeczna teoria kryzysów i procesów zmagania się z nimi. 2.3.1. Zadania związane z procesem radzenia sobie. 2.4. Poszukiwanie modelu radzenia sobie. 3. Kryzys rodzinny i proces radzenia sobie z nim. 3.1. Rozumienie kryzysu w rodzinie. 3.2. Etapy radzenia sobie z kryzysem w rodzinie. 3.2.1. Radzenie sobie w diadzie. 3.2.2. Proces indywidualnego radzenia sobie. 3.2.3. Rodzinne radzenie sobie.
Zawiera: Część III. Rodzinne uwarunkowania rodzicielstwa w badaniach własnych : 1. Rodzicielstwo jako zadanie. 2. Pytania i hipoteza badawcza. 3. Opis badania. 4. Dobór próby badanej. 5. Procedura badania i narzędzia badawcze. 5.1. Technika do badania poczucia normatywności, wartości przypisywanych określonym zadaniom rozwojowym oraz ich percypowanej kolejności. 5.2. Narzędzie badające percepcję statusu materialnego. 6. Opis grupy badanej z punktu widzenia czynników sprzyjających transmisji. 6.1.1. Status materialny jako czynnik sprzyjający transmisji. 7. Rezultaty badań własnych : 7.1. Poszukiwanie uwarunkowań oczekiwanego doświadczenia, 7.1.1. Uwarunkowania oczekiwań wieku młodych dorosłych w momencie urodzenia pierwszego dziecka ; 7.1.2. Uwarunkowania oczekiwań wieku młodych dorosłych w momencie urodzenia pierwszego dziecka ; 7.1.3. Dyskusja nad uzyskanymi uwarunkowaniami oczekiwanego doświadczenia. 7.2. Poszukiwanie uwarunkowań wiedzy społecznej w zakresie rodzicielstwa. 7.2.1. Uwarunkowania normatywnej kolejności realizacji rodzicielstwa. 7.2.2. Uwarunkowania normatywnego znaczenia rodzicielstwa. 7.2.3. Dyskusja nad uzyskanymi uwarunkowaniami wiedzy społecznej w zakresie rodzicielstwa. 8. Poszukiwanie uwarunkowań ewaluacji rodzicielstwa. 9. Otrzymany model uwarunkowań rodzicielstwa. 9.1. Znaczenie klimatu emocjonalnego i statusu materialnego. 9.2. Otrzymane zależności miedzy zmiennymi. 9.3. Wzory uwarunkowań rodzicielstwa w badanych rodzinach. 10. weryfikacja hipotezy. 11. Wpływ rodziny pochodzenia na podejmowanie rodzicielstwa.
Zawiera: Część IV. Rodzinne uwarunkowania radzenia sobie w sytuacji rozwodu : 1. Rozwód jako zjawisko społeczne. 2. Psychologiczne rozumienie rozwodu. 2.1. Konsekwencje rozwodu. 2.2. Skutki rozwodu. 2.3. Sytuacja rozwodu jako sytuacja kryzysowa w rodzinie. 3. Proces radzenia sobie w rodzinie z rozwodem. 3.1. Czynniki wpływające na rozwód i radzenie sobie z nimi. 3.2. Strategie wykorzystywane w procesie radzenia sobie z rozwodem. 3.2.1. Umiejętności radzenia sobie. 3.2.2. Determinanty efektywności radzenia sobie. 3.3. Etapy radzenia sobie z rozwodem przez dorosłych. 3.3.1. Indywidualny proces radzenia sobie z rozwodem. 3.3.2. Proces radzenia sobie w dializie małżeńskiej. 3.4. Sytuacja dzieci po rozwodzie rodziców. 3.4.1. Konsekwencje straty jednego z rodziców. 3.4.2. Etapy radzenia sobie z rozwodem przez dzieci. 3.4.3. Proces radzenia sobie a dorastanie - specyficzna sytuacja dziecka w okresie dorastania. 4. Badania własne. 4.1. Hipotezy i zmienne badawcze. 4.2. Narzędzia badawcze. 4.3. Opis grupy badanej. 5. Prezentacja wyników badań. 5.1. Poziom zgodności percepcji rozwodu. 5.2. Poziom poczucia winy wśród badanych. 5.3. Wykorzystywane strategie radzenia sobie u dzieci i ich rodziców. 5.3.1 Stosowane strategie radzenia sobie w grupie rodziców ; 5.3.2. Stosowane strategie radzenia sobie w grupie dzieci ; 5.3.3. Związki między sposobami radzenia sobie rodzica opiekuńczego i jego dorastającego dziecka ; 5.4. Związki między sposobami radzenia sobie a poczuciem winy i percepcją rozwodu w grupie badanych. 5.4.1. Związki między badanymi strategiami radzenia sobie w podgrupie dzieci ; 5.4.2. Związki między sposobami radzenia sobie a poczuciem winy i percepcją rozwodu w grupie badanych rodziców ; 5.4.3. Związki miedzy sposobami radzenia sobie rodziców i dzieci. 6. Weryfikacja hipotez. 7. Dyskusja wyników. 8. Zadania stojące przed rodziną w procesie radzenia sobie dziecka z rozwodem.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej