301512
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
W artykule zwrócono uwagę na problemy, z którymi coraz częściej spotykają się dzieci sześcioletnie w początkowej nauce czytania i pisania. Wyniki międzynarodowych i polskich badań psycholongwistycznych. Różnice systemowe w różnych językach a nauka czytania i pisania (liczba fonemów, liczna samogłosek i spółgłosek, zasady łączenia fonemów, cechy fonologiczne, struktura sylaby). Zależność między strukturą fonologiczną danego języka a metodami nauki czytania i pisania w danym języku. Dobór metody nauki czytania w zależności od cech systemowych języka (fonologicznych, ortograficznych, morfologicznych). Znaczenie świadomości fonologicznej w opanowaniu umiejętności czytania - znów: sylaba czy głoska? Międzynarodowe i polskie badania psycholongwistyczne obejmujące dzieci w wieku przedszkolnym. Badania przedszkolaków przeprowadzone przez Małgorzatę Lipowską, Danielę Galińska-Grzelewską.
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: W artykule zwrócono uwagę na problemy, z którymi coraz częściej spotykają się dzieci sześcioletnie w początkowej nauce czytania i pisania. Wyniki międzynarodowych i polskich badań psycholongwistycznych. Różnice systemowe w różnych językach a nauka czytania i pisania (liczba fonemów, liczna samogłosek i spółgłosek, zasady łączenia fonemów, cechy fonologiczne, struktura sylaby). Zależność między strukturą fonologiczną danego języka a metodami nauki czytania i pisania w danym języku. Dobór metody nauki czytania w zależności od cech systemowych języka (fonologicznych, ortograficznych, morfologicznych). Znaczenie świadomości fonologicznej w opanowaniu umiejętności czytania - znów: sylaba czy głoska? Międzynarodowe i polskie badania psycholongwistyczne obejmujące dzieci w wieku przedszkolnym. Badania przedszkolaków przeprowadzone przez Małgorzatę Lipowską, Danielę Galińska-Grzelewską.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej