301471
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Spis treści: Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii.
Zawiera: Podstawy teoretyczne logopedii: podstawowe definicje (logopedia jako dyscyplina naukowa, jako profesja, jako przedmiot studiów). Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK). Interwencja logopedyczna (diagnoza, metody i zasady logopedycznej diagnozy); logopedyczna terapia (metody, techniki, strategie, zasady i formy pracy). Logopedyczna profilaktyka. Sens terapii logopedycznej.
Zawiera: Komunikacja alternatywna. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej (język migowy, system Blissa, piktogramy, makaton). Misja Stowarzyszenia ISSAC. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się.
Zawiera: Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej (funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej, graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej, urządzenia wspomagające terapię logopedyczną).
Zawiera: Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka. Organizacja opieki logopedycznej - systemowa analiza. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku. Praktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy (prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy, zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym, wspomaganie rodziców, wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, kultura żywego słowa).
Zawiera: Część II. Zaburzenia mowy.
Zawiera: Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej.
Zawiera: Dyslalia: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, diagnoza, terapia, seplenienie, rotacyzm, profilaktyka.
Zawiera: Rhinolalia: terminologia, etiologia, rozszczep podniebienia, (statystyka, etiologia, syptomy, diagnoza, terapia, profilaktyka).
Zawiera: Afazja, afazja dziecięca (alalia): ustalenia terminologiczne, przyczyny, klasyfikacja i symptomatologia, afazja dziecięca - terminologia (etiologia, klasyfikacja, diagnoza, terapia, profilaktyka).
Zawiera: Dyzartria: ustalenia terminologiczne, dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce, typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii, diagnoza, terapia, profilaktyka.
Zawiera: Mutyzm: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej, profilaktyka.
Zawiera: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu: ustalenia terminologiczne, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej, profilaktyka.
Zawiera: Zaburzenia głósu: terminologia, etiologia, klasyfikacja, symptomatologia, zasady interwencji logopedycznej.
Zawiera: Jąkanie: ustalenia terminologiczne, statystyka, klasyfikacja, przyczyny (czynniki etiologiczne, przyczyny organiczne, środowisko społeczne, czynniki psychiczne), geneza jąkania. Symptomy: napięcie psychiczne, nadmierny wysiłek, dysfluencja.
Zawiera: Mowa bezładna (niewyraźna mowa, giełkot): określenie terminologiczne, statystyka, klasyfikacja, przyczyny, symptomy (przejawy w dziedzinie zdolności mowy i zdolności językowych, patologicznie przyspieszone tempo mowy, niewyraźna artykulacja, obniżony poziom zdolności językowych).
Zawiera: Opieka logopedyczna: diagnostyka (diagnostyka dyferencjalna), terapia (zasady ogólne, metody i techniki), profilaktyka.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej