301822
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 429-437.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Ewolucja nazewnictwa oświaty dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. Powstanie i ewolucja nazewnictwa. Usamodzielnianie się teorii oświaty dorosłych jako nauki społecznej. Swoistość i odrębność andragogiki jako nauki. Stopień rozwoju naukowego andragogiki. Istota edukacji permanentnej (ustawicznej).
Zawiera: Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. Prekursorzy oświaty dorosłych. Oświata dorosłych w czasach zaborów. Nauczanie dorosłych w latach międzywojennych. Edukacja dorosłych w okresie powojennym i latach przemian. Z przeszłości kształcenia kadr andragogicznych w Polsce.
Zawiera: Tradycje domów kultury w Polsce. Początki domów społecznych Rozwój w okresie międzywojennym. Budowa i zakładanie domów społecznych. Warunki działalności. Kierunki działalności wychowawczej.
Zawiera: Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych: okoliczności powstania i początkowy rozwój, organizacja i warunki działalności, kształcenie i dokształcanie kursowe rzemieślników, inne formy działalności edukacyjnej .
Zawiera: Szkoły dla dorosłych: szkoły podstawowe, licea, zawodowe, centrum kształcenia ustawicznego, szkoły wyższe.
Zawiera: Oświata pozaszkolna: kursy, uniwersytet powszechny, uniwersytet ludowy, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, formy audotoryjne, poradnictwo, samokształcenie.
Zawiera: System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych: fenomen i rodzaje mediów masowych, możliwości edukacyjne mediów, założone funkcje mediów, centra nadawcze i specyfika pracy w nich, proces przekazu informacji (dystrybucji treści medialnych), odbiorcy i recepcja przekazów medialnych, modernizacja kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych.
Zawiera: Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji: dom kultury, wystawiennictwo, amatorskie zespoły artystyczne, edukacyjny wymiar współczesnego regionalizmu polskiego.
Zawiera: Uniwersytet Trzeciego Wieku: warunki powstawania, sieć i forma prawna uniwersytetów trzeciego wieku, główne formy działalności, organizacja pracy, uczestnicy, motywy kształcenia, społeczne funkcje.
Zawiera: Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych: cechy systemu współczesnej edukacji dorosłych, trendy rozwojowe współczesnej edukacji dorosłych, społeczne uzasadnienie konieczności edukacji dorosłych, typy uczenia się preferowane przez ludzi dorosłych, funkcje społeczne edukacji dorosłych.
Zawiera: Globalizacyjne imlikacje edukacji dorosłych w Polsce: drogi międzynarodowej integracji kształcenia dorosłych, preferencje w kształceniu dorosłych w Polsce na tle integracji z Europą, doskonalenie kadr na potrzeby gospodarki i usług jako element globalizacji, globalne wyznaczniki kształcenia dorosłych w Polsce, problemy edukacyjne współczesnego świata.
Zawiera: Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku: organizatorzy, instytucje oświaty dorosłych, formy kształcenia, osiągnięcia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr, stymulatory i trendy rozwoju, niedomagania edukacyjne i propozycje zmian.
Zawiera: Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce: stopień instytucjonalizacji, kierunki refleksji i badań andragogicznych, książki i wydawnictwa andragogiczne, konferencje andragogiczne, kształcenie andragogiczne studentów, osiągnięcia, bariery rozwoju i plany na przyszłość.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang., niem.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej