301819
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 215-224.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp
Zawiera: Rozdział I. Rodzina i jej znaczenie w życiu dziecka. Wieloaspektowość pojęcia "rodzina". Rodzina jako system. System rodzinny w świetle modelu D. H. Olsona. Typologia rodzin. Rodzina a rozwój i społeczne funkcjonowanie dzieci i młodzieży. Rozwój dziecka w rodzinie. Socjalizacja i wychowanie w rodzinie. Opieka rodzinna. Oddziaływania wychowawcze rodziców a sytuacja dziecka w szkole. Przemiany rodziny współczesnej - czynniki zagrażające jej funkcjonowaniu.
Zawiera: Rozdział II. Funkcjonowanie rodzin zastępczych w świetle literatury przedmiotu. Problematyka rodzinnych form opieki zastępczej nad dzieckiem. Rozwój instytucji rodzin zastępczych w Polsce. Pewne aspekty funkcjonowania rodzin zastępczych. Rodziny zastępcze w systemie opieki nad dzieckiem w wybranych krajach europejskich. Rodzina zastępcza jako środowisko wychowawcze.
Zawiera: Rozdział III. Metodologia badan własnych. Cel badań i problemy badawcze. Zmienne, wskaźniki. Metody, techniki, i narzędzia badawcze. Osoby badane, organizacja i teren badań. Charakterystyka badanej grupy. Sytuacja rodzinna młodzieży. Struktura rodzin zastępczych. Stopień pokrewieństwa opiekunów z dzieckiem. Wykształcenie i praca zawodowa opiekunów. Warunki materialno-bytowe rodziny. Wzajemne relacje rodzice-dzieci. Stosunki rodziców z dziećmi. Obowiązki domowe badanych w opinii ich samych. Wspólne spędzanie czasu wolnego. Nagrody i kary stosowane przez rodziców. Problemy stwarzane przez dzieci. Rodzaje nagród i kar stosowanych przez badanych rodziców. Charakterystyka systemów rodzinnych badanych osób. Spójność badanych rodzin. Adaptacyjność rodzin. Sposoby komunikowania się w rodzinie. Analiza czynnikowa struktury elementów systemu rodzinnego badanych.
Zawiera: Rozdział V. Funkcjonowanie młodzieży w środowisku szkolnym gimnazjum. Miejsce i zadania gimnazjum w zreformowanym systemie oświaty. Stosunek badanej młodzieży do obowiązku szkolnego. Motywacja do nauki i osiągnięcia szkolne badanych. Zachowania antyspołeczne. Przyhamowanie badanych. Uspołecznienie badanych. Pozycja socjometryczna badanych w klasie szkolnej.
Zawiera: Podsumowanie i wnioski. Bibliografia. Aneksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej