301817
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 281-296. Spis aktów prawnych s. 297-299.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w Polsce. 1. Współczesna orientacja kształcenia osób z niepełnosprawnością (szkolnictwo specjalne, szkoły integracyjne). 2. Czynniki determinujące wybór formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 3. Przepisy prawne w kształceniu integracyjnym.
Zawiera: Sytuacja dziecka z niepełnosprawnością w społeczności szkolnej. 1. Pojęcie sytuacji szkolnej. 2. Rozpoznawanie sytuacji szkolnych i ich wskaźników. 3. Sytuacja szkolna uczniów z niepenosprawnoscią w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym - podobieństwa i różnice.
Zawiera: Niepowodzenia szkolne uczniów z niepełnosprawnością. 1. Etiologia niepowodzeń szkolnych uczniów niepełnosprawnych (dydaktyczne trudności uczniów niepełnosprawnych, społeczne i wychowawcze problemy uczniów z niepenosprawnością w placówkach szkolnych). 2. Niepowodzenia szkolne a zmiana placówki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w szkolnictwie integracyjnym.
Zawiera: Metodologiczne podstawy badań.
Zawiera: Rzeczywisty obraz personalistycznych ograniczeń rozwojowych uczniów z niepełnosprawnością kształconych w integracji w opinii nauczycieli szkół specjalnych - badania własne. 1. Problemy wychowawcze i dydaktyczne uczniów niepełnosprawnych przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych. 2. Dysfunkcje rozwojowe uczniów niepełnosprawnych i ich znaczenie w procesie edukacji (czynniki indywidualne a zmiana placówki kształcenia, psychofizyczne wyznaczniki funkcjonowania uczniów rekwalifikowanych). 3. Analiza rzeczywistych przyczyn zmaiany placówki kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Uwarunkowania zmiany profilu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w opinii dyrektorów placówek integracyjnych - analiza wyników badań. 1. Rodzaje i formy zmiany profilu kształcenia. 2. Procedury przeniesienia ucznia z kształcenia integracyjnego do specjalnego. 3. Struktura zmiany profilu szkoły a etapy kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Rodzina ucznia niepełnosprawnego wobec problemu zmiany placówki kształcenia. 1. Struktura rodzin uczniów badanych. 2. Status społeczny i ekonomiczny rodzin uczniów badanych. 3. Wybór placówki kształcenia dziecka niepełnosprawnego. 4. Determinanty procesu przeniesienia dziecka z kształcenia integracyjnego w opinii rodziców.
Poglądy rodziców i uczniów niepełnosprawnych ujawniające mechanizmy i strukturę funkcjonowania dziecka w szkole/klasie integracyjnej. 1. Realizacja obowiązków szkolnych. 2. Psychologiczne sytuacje dzieci niepełnosprawnych w klasie i szkole integracyjnej. 3. OCena współpracy między uczniem a nauczycielem w edukacji integracyjnej według badanych uczniów. 4. Interpersonalistyczna jakość kontaktów szkolnych między pełnosprawnymi rówiesnikami w ocenie uczniów przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych.
Zawiera: Geneza i mechanizmy zmiany profilu kształcenia a niepełnosprawność dziecka. 1. Niepełnosprawność dziecka a etapy jego rekwalifikacji. 2. Niepowodzenia szkolne i ich wpływ na opinie rodziców uczniów niepełnosprawnych o edukacji integracyjnej. 3. Obiektywne i subiektywne czynniki determinujące funkcjonowanie uczniów niepełnosprawnych w społeczności szkół integracyjnych. 4. Postawy nauczycieli wobec integracji i ich znaczenie w procesie zmiany profilu kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 5. Zmiana placówki kształcenia jako konflikt rodziny i szkoły integracyjnej. 6. Przyczyny przeniesienia ucznia z niepełnosprawnością z kształcenia integracyjnego do specjalnego.
Zawiera: Analiza indywidualnych przypadków uczniów niepełnosprawnych przeniesionych w toku nauki z klas integracyjnych do specjalnych. 1. Przypadki: uczeń i uczennica rekwalifikowani w szkole podstawowej, uczeń wielokrotnie rekwalifikowany, uczennica rekwalifikowana w gimnazjum, zmiana formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego a poziom adaptacji do grupy i wymagań szkoły, przystosowanie uczniów badanych do nowej sytuacji szkolnej.
Zawiera: Spis aktów prawnych.
Zawiera: Spis schematów, tabel i wykresów.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: Materiał oparty na badaniach.
Uwaga dotycząca nagrody
Główna nagroda w VIII edycji Konkursu "Otwarte Drzwi" w 2011
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej