301776
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ISSN 2083-179X ; T. 23)
Pierwszy artykuł prezentuje koncepcję obywatelstwa dzieci jako aktualnie rozwijany temat w dyskursie nad dzieciństwem oraz ochroną dzieci i wspieraniem ich rozwoju. Ukazuje zarówno korzenie ujęcia dziecka jako obywatela tkwiącego w poglądach i działaniach Janusza Korczaka, jak i współczesne kierunki w dyskursie nad obywatelstwem dzieci.
Artykuł "Obraz świata..." przedstawia badania porównawcze CBOS prowadzone na młodzieży będącej reprezentantami subkultury hip-hopu i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach. Celem było ukazanie poglądów, systemu wartości, planów i dążeń młodego pokolenia.
Celem artykułu "Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności" jest próba zdiagnozowania i analizy zjawiska społecznego pozostawania osobą samotną z wyboru lub przyczyn obiektywnych, nieuświadomionych, niezaleąnych od jednostki. Autorka zastanawia się także nad definicją i operacjonalizacją terminu singiel z wyboru. Artykuł pokazuje także singlizm jako stosunkowo nową, alternatywną do życia w związku małżeńskim, drogę życiową.
Artykuł "Nauczyciel w sytuacji zagrożenia" porusza aktualną problematykę zawodu nauczycielskiego. Celem jest pokazanie zagrożeń dotykających nauczycieli.
Artykuł "Motywacja nauczycieli szkół wiejskich..." poświęcony jest pracy nauczycieli w środowisku wiejskim i motywacji do wyrównywania szans edukacyjnych. W tekście zostały przedstawione rozważania nad rolą nauczyciela w środowisku wiejskim oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w szkołach powiatu kieleckiego, dotyczace motywacji nauczycieli do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów ze środowisk wiejskich.
Artykuł "Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym" stanowi zarys teoretycznych podstaw badań nad zainteresowaniami dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz prezentację wyników badań empirycznych, przeprowadzonych w kilku szkołach z gmin w Wielkopolsce w roku 2010/2011. Całość opracowania skupia się na wokół problematyki związanej z czynnikami wewnętrznego i zewnętrznego rozwoju, wpływającymi na zainteresowania dzieci w ramach zajęć szkolnych i w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Badano rodzaje zainteresowań podejmowanych przez dzieci w czasie wolnym, rolę zainteresowań w życiu dziecka, zainteresowania artystyczne, zainteresowania wychowaniem fizycznym, zainteresowania matematyczne, zainteresowania językowe, zainteresowania komunikacją interpersonalną, rolę rodziców we wspieraniu zainteresowań dziecka, zainteresowania dziecięce a plany na dorosłe życie.
Zawiera recenzję książki Małgorzaty Kaliszewskiej "Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka, ocenianie".
Artykuł "Projekt Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" jest opisem realizacji czteroletniego projektu badawczego (2008-2012). Celem projektu było rozwijanie kompetencji: matematyczno-przyrodniczo-techniczne w połączeniu z porozumiewaniem się w języku ojczystym obcym oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 11-24 : Społeczna podmiotowość dziecka - rozwój koncepcji obywatelstwa dzieci / Ewa Jarosz.
Zawiera: S. 25-33 : Aspekty metodologiczne dynamicznych metod ilościowych w badaniach społecznych : budowa modeli / Darya Filatova.
Zawiera: S. 35-51 : Obraz świata i własnego życia młodego pokolenia - reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach - analiza porównawcza / Agata Junger.
Zawiera: S. 53-71 : Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności. Singlizm jako alternatywna droga życia w stosunku do rodziny / Wioletta Szumilas-Praszek.
Zawiera: S. 73-94 : Solidarność jako cnota moralna - postawą i zasadą życia ludzkiego według myśli Jana Pawła II w percepcji wychowawczej / Natalia Maria Ruman.
Zawiera: S. 95-116 : Problematyka prozy społeczno-obyczajowej Walerego Z. L. Przyborowskiego / Marek Kątny.
Zawiera: S. 127-145 : Nauczyciel w sytuacji zagrożenia / Tomasz Staniszewski.
Zawiera: S. 149-173 : Motywacja nauczycieli szkół wiejskich do wyrównywania szans edukacyjnych / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 175-202 : Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie wybranych szkół gminnych / Danuta Nikitenko.
Zawiera: S. 205-207 : Małgorzata Kaliszewska, Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka i ocenianie. Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Kielce 2009, ss. 210 / Justyna Sikora.
Zawiera: S. 209-220 : Projekt "Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" - realizacja i efekty / Agnieszka Roguska.
Zawiera: S. 221-226 : V Zjazd pedagogów Społecznych: Pedagogika społeczna w służbie człowiekowi i wartościom w XXI wieku. W poszukiwaniu nowych metod integracji i rozwoju społecznego. Jachranka, 26-28 listopada 2013 r. / Tomasz Sosnowski.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Pierwszy artykuł prezentuje koncepcję obywatelstwa dzieci jako aktualnie rozwijany temat w dyskursie nad dzieciństwem oraz ochroną dzieci i wspieraniem ich rozwoju. Ukazuje zarówno korzenie ujęcia dziecka jako obywatela tkwiącego w poglądach i działaniach Janusza Korczaka, jak i współczesne kierunki w dyskursie nad obywatelstwem dzieci.
Zakres i zawartość: Artykuł "Obraz świata..." przedstawia badania porównawcze CBOS prowadzone na młodzieży będącej reprezentantami subkultury hip-hopu i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach. Celem było ukazanie poglądów, systemu wartości, planów i dążeń młodego pokolenia.
Zakres i zawartość: Celem artykułu "Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności" jest próba zdiagnozowania i analizy zjawiska społecznego pozostawania osobą samotną z wyboru lub przyczyn obiektywnych, nieuświadomionych, niezaleąnych od jednostki. Autorka zastanawia się także nad definicją i operacjonalizacją terminu singiel z wyboru. Artykuł pokazuje także singlizm jako stosunkowo nową, alternatywną do życia w związku małżeńskim, drogę życiową.
Zakres i zawartość: Artykuł "Nauczyciel w sytuacji zagrożenia" porusza aktualną problematykę zawodu nauczycielskiego. Celem jest pokazanie zagrożeń dotykających nauczycieli.
Zakres i zawartość: Artykuł "Motywacja nauczycieli szkół wiejskich..." poświęcony jest pracy nauczycieli w środowisku wiejskim i motywacji do wyrównywania szans edukacyjnych. W tekście zostały przedstawione rozważania nad rolą nauczyciela w środowisku wiejskim oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w szkołach powiatu kieleckiego, dotyczace motywacji nauczycieli do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów ze środowisk wiejskich.
Zakres i zawartość: Artykuł "Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym" stanowi zarys teoretycznych podstaw badań nad zainteresowaniami dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz prezentację wyników badań empirycznych, przeprowadzonych w kilku szkołach z gmin w Wielkopolsce w roku 2010/2011. Całość opracowania skupia się na wokół problematyki związanej z czynnikami wewnętrznego i zewnętrznego rozwoju, wpływającymi na zainteresowania dzieci w ramach zajęć szkolnych i w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Badano rodzaje zainteresowań podejmowanych przez dzieci w czasie wolnym, rolę zainteresowań w życiu dziecka, zainteresowania artystyczne, zainteresowania wychowaniem fizycznym, zainteresowania matematyczne, zainteresowania językowe, zainteresowania komunikacją interpersonalną, rolę rodziców we wspieraniu zainteresowań dziecka, zainteresowania dziecięce a plany na dorosłe życie.
Zakres i zawartość: Zawiera recenzję książki Małgorzaty Kaliszewskiej "Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka, ocenianie".
Zakres i zawartość: Artykuł "Projekt Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" jest opisem realizacji czteroletniego projektu badawczego (2008-2012). Celem projektu było rozwijanie kompetencji: matematyczno-przyrodniczo-techniczne w połączeniu z porozumiewaniem się w języku ojczystym obcym oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej