301776
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 389-406.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Przemiany cywilizacyjne wyzwaniem pedagogiki społecznej i pracy; Podstawy metodologiczne badań pedagogiki społecznej i pracy; Podstawy metodologiczne badań pedagogiki społecznej i pedagogiki pracy w cywilizacji wiedzy; Ciągłość i zmiana w rozwoju społecznym; Kategorie zmian; Pamięć kultury a tożsamość człowieka i społeczeństwa; Relacje społeczne między kulturą i techniką.
Zawiera: Rozdział 2. Cywilizacyjne tworzenie społeczeństwa zachodniego; Okresy społecznego rozwoju cywilizacji zachodniej; Powstawanie agrarnej cywilizacji zachodniej. Greckie podłoże cywilizacji zachodniej; Inspiracje tkwiące w ustroju i "paidei" greckiej; Ciągłość tradycji pitagorejsko-platońskiej i myśli arystotelesowskiej w filozofii i nauce Zachodu; Wpływ kultury greckiej na cywilizację zachodnią; Rzymskie i chrześcijańskie podstawy kulturowe cywilizacji zachodniej; Podłoże filozoficzno-naukowe cywilizacji zachodniej.
Zawiera: Rozdział 3. Człowiek i społeczeństwo w cywilizacji industrialnej; Paradygmat naukowo-społeczny rewolucji przemysłowej; Fazy rozwoju rewolucji przemysłowej; Zmiany społeczne w cywilizacji industrialnej; Okres pozytywizmu i neopozytywizmu w rozwoju wielkoprzemysłowej produkcji; Filozoficzne systemy pedagogiczne nowożytnej Europy; Człowiek, praca i społeczeństwo w kapitalizmie.
Zawiera: Rozdział 4. Perspektywy i zagrożenia człowieka oraz społeczeństwa w cywilizacji wiedzy; Pojęcie, powstanie i rozwój cywilizacji wiedzy; Kierunki rozwoju cywilizacji wiedzy. Galaktyka telepowłoki informacyjnej w XXI wieku; Wolny rynek, globalizacja, kapitalizm państwowy, neoliberalizacja i metropolizacja jako nowy wymiar społecznego rozwoju; Wielowymiarowość zmian pracy w cywilizacji informacyjnej; Cywilizacyjna ewolucja pracy. Praca a wiedza w mikro- i nanotechnologii; Trendy zmian form pracy; Zmiany rynku pracy; Wydajność pracy - robotyzacja pracy - skutki społeczne i wyzwania edukacyjne.
Zawiera: Rozdział 5. E-Polska w cywilizacji wiedzy; Kapitał ludzki; Integracja kapitałów: ludzkiego, intelektualnego, społecznego i finansowego; Przygotowania III RP do e-gospodarki; Poziom życia Polaków w cywilizacji wiedzy; Kapitał ludzki i kapitał intelektualny w realizacji systemu edukacji; Integracja teorii kształcenia wielostronnego Wincentego Okonia i trzech kultur uczenia się w sieci; Trzy kultury uczenia się; Uczenie się linearne (literacy); Uczenie się obrazowe (videocy); Uczenie się przez zapping; Rozwój kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego i kapitału materialnego uczelni.
Zawiera: Zakończenie: Świat współczesny należy odczytać, rozpoznać i wymyślić od nowa.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej