301824
Książka
W koszyku
Zawiera m.in.: Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee; Kwestionariusz do Badania Zachowania się Rodziców w Percepcji Dziecka - CRPBI -III E.S. Schaefera; Technika nominacyjna do diagnozy agresywności Marii Szostak.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.147-162
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Agresja i agresywność jako przedmiot badań. Problemy definicyjno-pojęciowe agresji i agresywności. Wybrane kryteria klasyfikowania zachowań agresywnych. Agresja a agresywność.
Zawiera: Geneza agresji i agresywności w świetle badań i poglądów psychologicznych. Koncepcje biologiczne zachowań agresywnych. Neurofizjologiczne i organiczne podłoże agresji. Popędowo-instynktywistyczne uwarunkowania agresji. Psychospołeczne teorie agresji. Klasyczna teoria "frustracja-agresja" oraz jej modyfikacje i reperkusje. Agresja jako wyuczona dyspozycja. Agresja nawykowa - efekt klasycznej teorii uczenia się. Społeczne uczenie się zachowań agresywnych. Procesy poznawcze jako regulatory zachowań agresywnych.
Zawiera: Rodzina jako system wychowawczy. Realizowanie funkcji wychowawczej rodziny wobec dorastających dzieci za pośrednictwem postaw rodzicielskich. Spostrzeganie przez dorastające dzieci postaw macierzyńskich i ojcowskich jako metoda ich poznania. Rodzinne uwarunkowania agresji i agresywności w ujęciu niektórych badań oraz koncepcji psychologicznych.
Zawiera: Problematyka i program badań własnych. Problematyka eksploracji. Hipotezy badawcze. Metody badań. Analiza dokumentacji szkolnej. Kwestionariusz do Badania Zachowania się Rodziców w Percepcji Dziecka - CRPBI - III E. S. Schaefera. Wywiad. Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A.H. Bussa i Ann Durkee. Technika nominacyjna do diagnozy agresywności Marii Szostak. Przebieg badań empirycznych i charakterystyka socjodemograficzna badanej populacji. Charakterystyka socjodemograficzna badanych chłopców i dziewcząt o skrajnych nasileniach agresywności. Zasady analizy statystycznej otrzymanych wyników.
Zawiera: Analiza wyników badań. Postawy rodzicielskie a agresywność oraz poczucie winy dorastających dzieci. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy synów. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy synów. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy córek. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy córek. Postawy rodzicielskie a agresywność (agresja, wrogość) oraz poczucie winy dorastających dzieci. Interpretacja czynnikowa. Interakcje w diadzie ojcowie-synowie. Interakcje w diadzie matki-synowie. Interakcje w diadzie ojcowie-córki. Interakcje w diadzie matki-córki.
Zawiera: Postawy rodzicielskie a agresywność (agresja, wrogość) oraz poczucie winy dorastających dzieci. Interpretacja czynnikowa. Interakcje w diadzie ojcowie-synowie. Interakcje w diadzie matki-synowie. Interakcje w diadzie ojcowie-córki. Interakcje w diadzie matki-córki.
Zawiera: Percepcja zachowania agresywnego adoloscentów przez ich rówieśników i nauczycieli a samopercepcja agresywności.
Zawiera: Postawy wychowawcze rodziców a wskaźniki percepcyjne agresywności osób badanych uzyskane na podstawie ocen rówieśników i nauczycieli.
Zawiera: Porównanie oddziaływania wychowawczego rodziców - ojców i matek - wobec dorastających dzieci o skrajnych nasileniach agresywności. Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec chłopców (nieagresywnych i agresywnych). Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec dziewcząt (nieagresywnych i agresywnych).
Zawiera: Postawy rodzicielskie przejawiane wobec agresywnych dzieci.
Zawiera: Prezentowanie modelu agresji w rodzinie, tolerowanie zachowań agresywnych przez rodziców, stosowane wzmocnienia rodzicielskie (nagrody, kary) oraz negatywne stosunki uczuciowe w rodzinie dorastającej młodzieży o różnym nasileniu agresywności.
Zawiera: Nasilenie i rodzaje zachowań agresywnych a płeć podmiotu agresji (osoby badanej). Porównanie dziewcząt i chłopców pod względem nasilenia agresywności i jej przejawów. Agresywni chłopcy a agresywne dziewczęta.
Zawiera: Dynamika agresji jako problem społeczny.
Zawiera: Interpretacja i dyskusja wyników badań własnych.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zawiera m.in.: Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee; Kwestionariusz do Badania Zachowania się Rodziców w Percepcji Dziecka - CRPBI -III E.S. Schaefera; Technika nominacyjna do diagnozy agresywności Marii Szostak.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej