301716
Książka
W koszyku
(Z Jackiem w świat / Krystyna Dąbek ; 1)
W książce zaproponowano zadania, które pozwalają w niekonwencjonalny sposób uczyć matematyki, konstruować wiedzę oraz rozwijać umiejętności. Praca z wykorzystaniem zadań umożliwia również kształtowanie postaw uczniów takich jak: respektowanie zasad, współpraca w grupie, wiara we własne możliwości oraz wzrost motywacji do uczenia się matematyki. Publikacja adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszko;nego, szukających innowacyjnych pomysłów na prowadzenie zajęć z edukacji matematycznej.
Zadania w matematyce - trochę teorii.
Propozycje zadań: 1. Kolorowa szachownica - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, , klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie. 2. Kartka - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianach, klasyfikacja, szeregowanie, myślenie przez analoogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, długość. 3. Kolor i rych - Realizowane obszary: Klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, liczby naturalne, orientacja w przestrzeni, odporność emocjonalna na trudne sytuacje. 4. Wieża - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni, myślenie przyczynowo-skutkowe, wnioskowanie o zmianach, czas, liczenie, bryły, długość. 5. Kostka - Realizowane obszary: odporność emocjobalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, równoliczność, liczenie, figury. 6. Koła, trójkąty, prostokaty, kwadraty - Realizowane obszary: figury, myślenie przez analaogie, klasyfikacja, liczenie, odporność emocjonalna na trudne sytuacje. 7. Moja tablica rejestracyjna - Realizowane obszary: figury, klasyfikacja, regularność, szeregowanie, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczny naturalne, liczenie. 8. Patrz uważnie - Realizowane obszary: figury, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, szeregowanie, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, czas, liczenie, liczby naturalne, klasyfikacja, szeregowanie. 0. Koła, trójkaty, kwadraty - Realizowane obszar: figury, orientacja w przestrzeni, klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, szeregowanie, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, równoliczność, liczenie. 10. Kadr filmowy - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, regularność, symetria, równoliczność. 11. Raz to, raz tamto - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja na płaszczyźnie, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczenie. 12. Na linii łuku - Realizowane obszary: orientacja na płaszczyźnie, symetria, myślenie przyczynowo-skutkowe, wnioskowanie o zmianach. 13. Krzyżówka - Realizowane obszary: Odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja na płaszczyźnie, klasyfikacja, szeregowanie, figury, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczby naturalne, rachowanie.14 Czy tak potrafisz - Realizowane obszary: Orientacja w przestrzeni i na płaszczyźnie, myślenie przyczyniowo-skutkowe. 15. Kostka i biegający łącznik - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, równoliczność, liczby naturalne, liczenie, rachowanie. 16. Piłeczka do piłeczki - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, równoliczność, liczby naturalne, liczenie. 17. Opowieść też matematyczna - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianch, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, liczby naturalne, liczenie. 18. Tu, tam, gdzie, ile... - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni i na płaszczyyźnie, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, równoliczność, liczby naturalne,, liczenie, rachowanie. 19. Puzzle i nie-puzzle - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczenie, rachowanie, symetria. 20. Moja matematyczna książeczka - Realizowane obszary: orientacja na płaszczyźnie, klasyfikacja, szeregowanie, wnioskowanie o zmianach, zadania z treścią.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 70-71.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: W książce zaproponowano zadania, które pozwalają w niekonwencjonalny sposób uczyć matematyki, konstruować wiedzę oraz rozwijać umiejętności. Praca z wykorzystaniem zadań umożliwia również kształtowanie postaw uczniów takich jak: respektowanie zasad, współpraca w grupie, wiara we własne możliwości oraz wzrost motywacji do uczenia się matematyki. Publikacja adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszko;nego, szukających innowacyjnych pomysłów na prowadzenie zajęć z edukacji matematycznej.
Zakres i zawartość: Zadania w matematyce - trochę teorii.
Zakres i zawartość: Propozycje zadań: 1. Kolorowa szachownica - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, , klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie. 2. Kartka - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianach, klasyfikacja, szeregowanie, myślenie przez analoogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, długość. 3. Kolor i rych - Realizowane obszary: Klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, liczby naturalne, orientacja w przestrzeni, odporność emocjonalna na trudne sytuacje. 4. Wieża - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni, myślenie przyczynowo-skutkowe, wnioskowanie o zmianach, czas, liczenie, bryły, długość. 5. Kostka - Realizowane obszary: odporność emocjobalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, równoliczność, liczenie, figury. 6. Koła, trójkąty, prostokaty, kwadraty - Realizowane obszary: figury, myślenie przez analaogie, klasyfikacja, liczenie, odporność emocjonalna na trudne sytuacje. 7. Moja tablica rejestracyjna - Realizowane obszary: figury, klasyfikacja, regularność, szeregowanie, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczny naturalne, liczenie. 8. Patrz uważnie - Realizowane obszary: figury, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, szeregowanie, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, czas, liczenie, liczby naturalne, klasyfikacja, szeregowanie. 0. Koła, trójkaty, kwadraty - Realizowane obszar: figury, orientacja w przestrzeni, klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, szeregowanie, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, równoliczność, liczenie. 10. Kadr filmowy - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, regularność, symetria, równoliczność. 11. Raz to, raz tamto - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja na płaszczyźnie, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczenie. 12. Na linii łuku - Realizowane obszary: orientacja na płaszczyźnie, symetria, myślenie przyczynowo-skutkowe, wnioskowanie o zmianach. 13. Krzyżówka - Realizowane obszary: Odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja na płaszczyźnie, klasyfikacja, szeregowanie, figury, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczby naturalne, rachowanie.14 Czy tak potrafisz - Realizowane obszary: Orientacja w przestrzeni i na płaszczyźnie, myślenie przyczyniowo-skutkowe. 15. Kostka i biegający łącznik - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, równoliczność, liczby naturalne, liczenie, rachowanie. 16. Piłeczka do piłeczki - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, równoliczność, liczby naturalne, liczenie. 17. Opowieść też matematyczna - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianch, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, liczby naturalne, liczenie. 18. Tu, tam, gdzie, ile... - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni i na płaszczyyźnie, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, równoliczność, liczby naturalne,, liczenie, rachowanie. 19. Puzzle i nie-puzzle - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczenie, rachowanie, symetria. 20. Moja matematyczna książeczka - Realizowane obszary: orientacja na płaszczyźnie, klasyfikacja, szeregowanie, wnioskowanie o zmianach, zadania z treścią.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej