301716
Książka
W koszyku
Charakterystyka nauki czytania i pisania stosowana na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku. Metoda nauki czytania i pisania w elementarzach Mariana Falskiego: Rodzaje metody, Litery, wyrazy, zdania, Etapy i łączność nauki czytani i pisania, Kierunek i wzory pisma i druku. Treść i słownictwo elementarzy: zakres i układ treści i słownictwa, Historia Asa, Wykaz wydań elementarzy.
Rzeczywisty i życzeniowy obraz szkoły i nauczyciela - badania przeprowadzone za pomocą metod psycholingwistycznych wśród 40 uczniów (20 w wieku lat 6 z oddziału przedszkolnego i 20 w wieku 10 lat z klasy IV).
Kształtowanie umiejętności organizacji pracy w koncepcjach nauczania początkowego, programach i pracach metodycznych, Elementy cyklu organizacyjnego uczenia się "dobrej roboty" - badania.
Czynność wykonania (rozwiązania) matematycznych zadań - wyniki badań.
Gotowość słownikowa - wyniki badań przeprowadzonych wśród dzieci z różnych grup kulturowych w latach 1978-1982. Rozwojowe tendencje w opanowywaniu znaczeń nazw nadrzędnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród dzieci z Krakowa. Wewnętrzna struktura znaczeń nazw nadrzędnych - wyniki badań.
Struktura słuchowa percepcji mowy i jej znaczenie dla początkowej nauki czytania. Kryteria doboru prób do badania percepcji słuchowej. Arkusz do badania poziomu rozwoju funkcji słuchowej. technika badania. Zawiera arkusz do badania poziomu rozwoju funkcji słuchowej wraz z instrukcją. Badanie słuchu fonematycznego oraz nieświadomej analizy i syntezy słuchowej. Badanie pamięci słuchowej. Badanie świadomej analizy i syntezy słuchowej. Technika obliczania wyników oraz normy dla dzieci 6-letnich.
Pojęcie rozwoju muzycznego jako celu kształcenia i przedmiotu badań. Wyniki badań przeprowadzone wśród uczniów klas IV szkół podstawowych za pomocą sprawdzianu własnej konstrukcji, który składał się z 12 części.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 10-65 : Nauka czytania i pisania w elementarzach Mariana Falskiego / Maria Bober-Pełzowska, Janina Tuzimek.
Zawiera: S. 66-86 : Obraz szkoły i nauczyciela u dzieci sześcio- i dziesięcioletnich / Maria Kielar-Turska.
Zawiera: S. 87-110 : Kształtowanie umiejętności organizacji pracy uczniów / Maria Skawińska.
Zawiera: S. 111-151 : Modelowanie struktury czynności wykonywanych przez uczniów na lekcjach matematyki / Leonarda Paździur.
Zawiera: S. 152-183 : Rozwojowe i kulturowe uwarunkowania procesu ustalania się znaczeń nazw nadrzędnych u dzieci ośmio- i dziesięcioletnich / Maria Kielar-Turska.
Zawiera: S. 184-203 : Poziom rozwoju percepcji słuchowej mowy jako wskaźnik dojrzałości dzieci do nauki czytania / Halina Cybulska.
Zawiera: S. 204-232 : Wpływ aktywności muzycznej na rozwój uczniów w klasach początkowych / Leokadia Jankowska.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Charakterystyka nauki czytania i pisania stosowana na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku. Metoda nauki czytania i pisania w elementarzach Mariana Falskiego: Rodzaje metody, Litery, wyrazy, zdania, Etapy i łączność nauki czytani i pisania, Kierunek i wzory pisma i druku. Treść i słownictwo elementarzy: zakres i układ treści i słownictwa, Historia Asa, Wykaz wydań elementarzy.
Zakres i zawartość: Rzeczywisty i życzeniowy obraz szkoły i nauczyciela - badania przeprowadzone za pomocą metod psycholingwistycznych wśród 40 uczniów (20 w wieku lat 6 z oddziału przedszkolnego i 20 w wieku 10 lat z klasy IV).
Zakres i zawartość: Kształtowanie umiejętności organizacji pracy w koncepcjach nauczania początkowego, programach i pracach metodycznych, Elementy cyklu organizacyjnego uczenia się "dobrej roboty" - badania.
Zakres i zawartość: Czynność wykonania (rozwiązania) matematycznych zadań - wyniki badań.
Zakres i zawartość: Gotowość słownikowa - wyniki badań przeprowadzonych wśród dzieci z różnych grup kulturowych w latach 1978-1982. Rozwojowe tendencje w opanowywaniu znaczeń nazw nadrzędnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród dzieci z Krakowa. Wewnętrzna struktura znaczeń nazw nadrzędnych - wyniki badań.
Zakres i zawartość: Struktura słuchowa percepcji mowy i jej znaczenie dla początkowej nauki czytania. Kryteria doboru prób do badania percepcji słuchowej. Arkusz do badania poziomu rozwoju funkcji słuchowej. technika badania. Zawiera arkusz do badania poziomu rozwoju funkcji słuchowej wraz z instrukcją. Badanie słuchu fonematycznego oraz nieświadomej analizy i syntezy słuchowej. Badanie pamięci słuchowej. Badanie świadomej analizy i syntezy słuchowej. Technika obliczania wyników oraz normy dla dzieci 6-letnich.
Zakres i zawartość: Pojęcie rozwoju muzycznego jako celu kształcenia i przedmiotu badań. Wyniki badań przeprowadzone wśród uczniów klas IV szkół podstawowych za pomocą sprawdzianu własnej konstrukcji, który składał się z 12 części.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej