301688
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera scenariusze zajęć: "Anoreksja psychiczna i bulimia psychiczna - charakterystyka zaburzeń", "Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się", "Anoreksja psychiczna i bulimia psychiczna - choroby XXI wieku" - scenariusz dla rodziców, "Diagnozowanie zaburzeń odżywiania się u młodzieży" - scenariusz dla rodziców, "Jak osiągnąć w życiu sukces i nie zachorować?", "Wygląd własnego ciała na tle kanonów mody i urody XXI wieku", "Jedzenie - wróg czy przyjaciel?", "Anoreksja psychiczna - charakterystyka zaburzenia", "Bulimia psychiczna - charakterystyka zaburzenia".
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 181-191.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część I. Teoretyczne podstawy pedagogicznej diagnozy i profilaktyki zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej. Rozdział I Zaburzenia odżywiania się w ujęciu literatury psychologicznej i medycznej: Zaburzenia odżywiania się - wyjaśnienia terminologiczne, Anoreksja - charakterystyka zaburzenia (Kryteria rozpoznawania, Symptomatologia i przebieg, Uwarunkowania, Główne strategie w terapii); Bulimia - charakterystyka zaburzenia (Kryteria rozpoznawania, Symptomatologia i przebieg, Uwarunkowania, Główne strategie w terapii).
Zawiera: Rozdział II Diagnoza zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej w działalności pedagogicznej nauczycieli: Edukacyjny kontekst zaburzeń odżywania się, Pedagogiczna (nauczycielska) diagnoza zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej (Podstawowe zasady metodyczne dotyczące diagnozowania zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym, Metody nauczycielskiej diagnozy zaburzeń odżywiania się, Etapy stawiania diagnozy).
Zawiera: Rozdział III Profilaktyka zaburzeń odżywania się młodzieży w środowisku szkolnym: Cele i zadania działalności profilaktycznej w szkole w zakresie zaburzeń odżywiania się, Role i zadania dyrektorów, pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców i rodziców w profilaktyce zaburzeń odżywiania się.
Zawiera: Część II Program profilaktyczny "Powstrzymać anoreksję i bulimię": Rozdział IV "Powstrzymać anoreksję i bulimię" - charakterystyka programu i jego realizacja (Cele i zadania programu, Treści programu, Zasady realizacji programu, Scenariusze zajęć szkoleniowych dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, dyrektorów i rodziców dotyczących problematyki zaburzeń odżywania się u młodzieży), Scenariusze zajęć psychoeduakcyjnych dla młodzieży dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się.
Zawiera: Rozdział V Przebieg i rezulaty realizacji programu "Powstrzymać anoreksję i bulimię" w świetle wyników badań empirycznych (Metodologia badań własnych, Analiza wyników badań - Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w Szkole Podstawowej nr 29 im. Synów Pułku w Białymstoku, Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w Publicznym Gimnazjum nr 20 w Białymstoku, Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku).
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Zawiera scenariusze zajęć: "Anoreksja psychiczna i bulimia psychiczna - charakterystyka zaburzeń", "Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się", "Anoreksja psychiczna i bulimia psychiczna - choroby XXI wieku" - scenariusz dla rodziców, "Diagnozowanie zaburzeń odżywiania się u młodzieży" - scenariusz dla rodziców, "Jak osiągnąć w życiu sukces i nie zachorować?", "Wygląd własnego ciała na tle kanonów mody i urody XXI wieku", "Jedzenie - wróg czy przyjaciel?", "Anoreksja psychiczna - charakterystyka zaburzenia", "Bulimia psychiczna - charakterystyka zaburzenia".
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej