301647
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 357-[362].
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Współczesne przemiany w edukacji szkolnej: Przemiany doktryny edukacyjnej w czasach współczesnych, Podstawowe idee przemian edukacyjnych w Polsce, Przemiany filozofii edukacyjnej - personalistyczna koncepcja reformy oświaty, Współczesne problemy edukacji szkolnej, Wychowanie fizyczne w zreformowanej edukacji, Efektywny nauczyciel wychowania fizycznego.
Zawiera: Wybrane zagadnienia z teorii wychowania fizycznego: Wartości jako źródło celów wychowania, Cele edukacji fizycznej (wychowania fizycznego).
Zawiera: Stan zdrowia, rozwój fizyczny dzieci i młodzieży oraz jego uwarunkowania: Ocena stanu zdrowia i kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, Wpływ wzmożonej aktywności fizycznej na zdrowie i profilaktykę chorób cywilizacyjnych, Optymalny poziom aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, Zwiększenie aktywności fizycznej uczniów, Ruch jako czynnik stymulacyjny, adaptacyjny, kompensacyjny i korekcyjny (Ruch jako czynnik stymulujący rozwój, Ruch jako czynnik adopcyjny, Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny), Współczesne problemy wychowania fizycznego (Wychowanie fizyczne aktualistyczne i prospektywne, Wychowanie fizyczne i zdrowotne, Wychowanie fizyczne w zwiększonym wymiarze godzin).
Zawiera: Rozwój fizyczny i motoryczny ucznia: Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania, Akceleracja rozwoju i trend rozwojowy, Ocena rozwoju fizycznego (Ocena wieku morfologicznego, Ocena wieku kostnego, Ocena wieku zębowego, Ocena rozwoju według wtórnych cech płciowych, Ocena rozwoju za pomocą siatek rozwojowych), Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży, Zmiany w postawie ciała, Metody oceny postawy ciała (Metoda sylwetkowa według typologii N. Wolańskiego, Metoda punktowa oceny postawy ciała według N. Wolańskiego, Uproszczone oględziny ortopedyczne, Ocena funkcjonalna postawy ciała), Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego (Etapy i okresy w rozwoju osobniczym).
Zawiera: Motoryczność ludzka - przejawy i pomiar: Trochę teorii, Interpretacja podstawowych pojęć, Diagnoza sprawności fizycznej (Test oceny sprawności motorycznej Ludwika Denisiuka, Indeks sprawności fizycznej Krzysztofa Zuchory, Europejski test sprawności fizycznej -Eurofit, Test sprawności fizycznej dzieci i młodzieży Ymca, Międzynarodowy test sprawności fizycznej, Czeski test motoryczny ogólny, Pomiar czasu szybkości reakcji, Test pomiaru przerzutności uwagi i spostrzegawczości, Test minimalnej sprawności fizycznej Krausa-Webera), Testy uzdolnień ruchowych (Test uzdolnień ruchowych Brace'a, Bateria testów Mc Cloya), Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej dzieci i młodzieży (Próba Cramptona, Próba Ruffiera, Próba Harwardzka, Zmodyfikowana próba Harwardzka, Test 12-minutowy K. H. Coopera, Zmodyfikowany test 12-minutowy K. H. Coopera), Ogólne zasady rozwoju sprawności motorycznej, Zasady i metody kształtowania siły (Metoda maksymalnych obciążeń, Metoda minimalnych obciążeń, Metoda maksymalnych powtórzeń, Metoda izomeryczna, Body building traing, Metoda obwodowa, Metoda wytrzymałościowo-siłowa), Metodyka kształtowania szybkości (czas reakcji prostej, czas pojedynczego ruchu, częstotliwość ruchów), Zasady i metody kształtowania wytrzymałości (Metoda ciągła, Metoda powtórzeniowa, Metoda interwałowa), Metoda kształtowania koordynacji ruchowej, Metoda kształtowania gibkości.
Zawiera: Proces wychowania fizycznego (1. Czynniki, środki i warunki w wychowaniu fizycznym, Optymalizacja działań pedagogicznych w procesie wychowania fizycznego, Programowanie i planowanie pracy (Podstawa programowa, standard osiągnięć i standard wymagań, Standard osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego), Autorski program wychowania fizycznego (Program wychowania fizycznego. I Etap edukacyjny - nauczanie zintegrowane (klasy I-III), Program wychowania fizycznego. III etap edukacyjny - gimnazjum, Ja realizować program wychowania fizycznego, Planowanie pracy, Lekcja wychowania fizycznego, Budowa lekcji, Wielostronna aktywizacja ucznia w procesie pedagogicznym, Metody w wychowaniu fizycznym, Jak zwiększyć aktywność fizyczną uczniów na zajęciach wychowania fizycznego, Formy organizacyjne ćwiczeń, Ocena ucznia w wychowaniu fizycznym, Analiza i ocena lekcji wychowania fizycznego.
Zawiera: Wychowanie fizyczne w warunkach naturalnych (poza salą gimnastyczną): Znaczenie ćwiczeń w środowisku naturalnym, Rodzaje ćwiczeń terenowych, Wycieczki i biwaki, Ćwiczenia w "zielonej sali gimnastycznej", Ćwiczenia na śniegu i lodzie, Zajęcia nad wodą i w wodzie, Zajęcia rekreacyjne na powietrzu, Biegi na orientację, Wskazówki organizacyjno-metodyczne dotyczące ćwiczeń w terenie.
Zawiera: Wychowanie zdrowotne w szkole: Pojęcie zdrowia, Cele wychowania zdrowotnego, Zdrowie człowieka i jego uwarunkowania, Zachowania zdrowotne i styl życia, Profilaktyka zdrowotna, Edukacja zdrowotna, Promocja zdrowia, Zadania szkoły w zakresie wychowania zdrowotnego, Treści kształcenia i wychowania zdrowotnego, Szkoła promująca zdrowie, Szkoła a zdrowie uczniów, Wychowawca fizyczny jako promotor wychowania zdrowotnego.
Zawiera: Ćwiczenia śródlekcyjne.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej