301646
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna.
Zawiera: Rozdział 2. Kultura fizyczna: 2.1. Zagadnienia terminologiczne, 2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów, 2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej.
Zawiera: Rozdział 3. Wychowanie fizyczne: 3.1. Pojęcie wychowania, 3.2. Istota wychowania fizycznego, 3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego, 3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania, 3.5. Cechy wychowania, 3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia, 3.7. Błędy w procesie wychowania.
Zawiera: Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego: 4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego, 4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej, 4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki, 4.4. Klasyfikacja wartości - podział dychotomiczny, 4.5. Istota i znaczenie celów wychowania, 4.6. Funkcje celów wychowania, 4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego, 4.8. Kompetencje ucznia.
Zawiera: Rozdział 5. czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego.
Zawiera: Rozdział 6. Funkcje ruchu: 6.1. Stymulująca funkcja ruchu, 6.2. Adaptacyjna funkcja ruchu, 6.3. Kompensacyjna i korekcyjna funkcja ruchu.
Zawiera: Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka: 7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania, 7.2. Ocena rozwoju fizycznego, 7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży, 7.4. Zmiany w postawie ciała, 7.5. Metody oceny postawy ciała, 7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży.
Zawiera: Rozdział 8. Motoryczność ludzka: 8.1. Przejawy motoryczności, 8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością, 8.3. Diagnoza sprawności motorycznej, 8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych, 8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej, 8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej.
Zawiera: Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego: 9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego, 9.2. Opis metod wychowania fizycznego, 9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń, 9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych, 9.5. Metody oddziaływań wychowawczych.
Zawiera: Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego: 10.1. Model nauczyciela wychowawcy w literaturze pedagogicznej, 10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela, 10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela, 10.4. Styl oddziaływania wychowawczego, 10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia, 10.6. Model nauczyciela efektywnego.
Zawiera: Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu.
Zawiera: Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego: 12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli, 12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych.
Zawiera: Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym: 13.1. Pojecie czasu wolnego - próba definicji, 13.2. Funkcje czasu wolnego, 13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym, 13.4. Techniki organizowania czasu wolnego, 13.5. Formy rekreacji, 13.6. Zachowania prozdrowotne, 13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna z form zagospodarowania czasu wolnego.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej