301609
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 100-103.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp: Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje. Jak należy korzystać z kolejnych rozdziałów książki.
Zawiera: 1. Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: 2. O pułapkach, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej.
Zawiera: 3. Jak organizować obserwację i analizę funkcjonowania dzieci, aby nie mylić się w interpretacjach i formułowania wniosków diagnostycznych.
Zawiera: 4. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych: podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy czynności samoobsugowych. Eksperyment diagnostyczny "W szatni", "W łazience", "W sali". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena dziecięcych umiejętności samoobsługowych. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie kształtowania czynności samoobsługowych.
Zawiera: 5. Nauczycielska diagnoza sprawności ruchowych dzieci. 5.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy sprawności ruchowch dzieci. 5.2. Eksperyment diagnostyczny "Tor przeszkód" - badanie sprawności. Cele edukacyjne i diagnostyczne oraz organizacja i przebieg zajęć. 5.4. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie wspomagania rozwoju sprawności ruchowej u dzieci.
Zawiera: 6. Nauczycielska diagnoza funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy. 6.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy funkcjonowania dzieci w trakcie zabaw. 6.2. Eksperyment diagnostyczny "Słodkie przyjęcie dla laek i misiów". Organizacja i przebieg zabawy oraz badane kompetencje. 6.3. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań skłaniających dzieci do dłuższych i bardziej złożonych zbaw.
Zawiera: 7. Nauczycielska diagnoza podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.1. Podstawy merytoryczne oraz uzasadnienie nauczycielskiej diagnozy podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.2. Cele nauczycielskie diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo. 7.3. Eksperyment diagnostyczny "Rozety". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dzieci w trakcie indywidualnego wykonywania zadania. 7.4. Eksperyment diagnostyczny "Łańcuszki na choinkę". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dziecki w trakcie zespołowego wykonania zadania. 7.5. Notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci.
Zawiera: Aneksy: Arkusze diagnostyczne i rysunki.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej