301716
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 156.)
Zawiera m.in. definicje zabaw w ujęciu różnych autorów, klasyfikacje zabaw. Omówiono zabawy manipulacyjne - badawcze, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, zabawy i gry dydaktyczne.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 115-118.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. 1.1. Istota i cele podstawy programowej wychowania przedszkolnego. 1.2. Założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego z dnia 15 I 2009 r. i warunki jej realizacji.
Zawiera: Rozdział II. Formy aktywności dziecięcej w przedszkolu. 2.1. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej. 2.2. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zintegrowane) i warunki ich realizacji. 2.3. Spacery i wycieczki jako swoista forma aktywności dziecięcej. 2.4. Praca i jej wartości w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. 2.5. Uroczystości jako jedna z form organizacyjnych pracy przedszkola. 2.6. Sytuacje okolicznościowe w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Zawiera: Rozdział III. Realizacja treści obszarów edukacyjnych zawartych w Podstawie Programowej wychowania w przedszkolu w aspekcie aktywności dziecięcej. 3.1. Aktywność społeczna dzieci. 3.2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku. 3.3. Wspomaganie rozwoju mowy. 3.4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swego otoczenia. 3.5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. 3.6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych. 3.7. Wychowanie przez sztukę. 3.8. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne budzenie zainteresowań technicznych. 3.9. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. 3.10. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. 3.11. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. 3.12. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. 3.13. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zawiera: Rozdział IV. Współpraca przedszkola z rodzicami jako forma wspierania aktywności dziecięcej. 4.1. Dotychczasowa praktyka współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami. 4.2. Charakterystyka wybranych form współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Zawiera m.in. definicje zabaw w ujęciu różnych autorów, klasyfikacje zabaw. Omówiono zabawy manipulacyjne - badawcze, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, zabawy i gry dydaktyczne.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej