303136
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedstawiono m.in. klasyfikację uszkodzeń utrudniających funkcjonowanie w wieku rozwojowym, wykaz schorzeń i zespołów włączonych w zakres definicji zaburzenia rozwoju, charakterystykę cech rozwojowych osób niepełnosprawnych intelektualnie, najczęstsze choroby psychiczne u osób z upośledzeniem umysłowym, różnice miedzy upośledzeniem umysłowym a chorobą psychiczną.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 237-255.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział pierwszy Elementy teorii: 1. Badania kulturowe w pedagogice specjalnej, 2. Teoretyczna perspektywa badań jakościowych, 2.1. Nurty badawcze i cechy badań jakościowych, 2.2. Typy badań jakościowych w socjologii, 2.4. Relacje paradygmatu i metody, 2.4.1. E. Guba i Y. Lincoln jako badacze jakościowi, 2.4.2. M. Miles i M. Huberman jako logiczni pozytywiści, 2.4.3. E. Eisner i etnografia krytyczna.
Zawiera: Rozdział drugi Etnografia: 1. Etnografia jako produkt pisemny badań jakościowych, 2. Etnografia J. Spradleya jako socjolingwistyczna strategia badawcza, 3. Relatywistyczna teoria znaczenia w etnografii J. Spradleya.
Zawiera: Rozdział trzeci Uczestnicy badań etnograficznych: 1. Osoba niepełnosprawna intelektualnie - portrety, 1.1. Osoba z zaburzeniami rozwoju, 2. Terapeuta - uczestnik terenu - fragment etnografii, 3. Pedagog jako badacz.
Zawiera: Rozdział czwarty: Kontekst kulturowy: 1. Biograficzny kontekst życia osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawiera: Rozdział piąty Projektowanie etnografii: 1. Kwestie wstępne realizacji badań jakościowych - strategia i przyjęcie pozycji badawczej, 2. Problemy gromadzenia danych, 2.1. Techniki etnografii, 2.1.1. Obserwacja uczestnicząca, 2.1.2. Wywiad etnograficzny, 3. Kwestie etyczne gromadzenia danych, 4. Problemy analizy danych, 4.1. Kwestie wiarygodności w badaniu jakościowym, 4.2. Rola badacza i informatora w badaniu jakościowym, 4.3. Oprogramowanie komputerowe Ethnograph (wersja 5.0).
Zawiera: Rozdział szósty Kroki badawcze: 1. Lokalizacja informatora, 2. Wywiad z informatorem, 3. Typy zapisu etnograficznego, 4. Pytania opisowe, 5. Wstępna analiza wywiadów - poszukiwanie dziedzin, 6. Analiza dziedzin, 7. Pytania strukturalne, 8. Analiza taksonomiczna, 9. Pytania kontrastowe, 10. Analiza składowa, 11. Odkrywanie tematów kulturowych, 12. Pisanie eseju etnograficznego.
Zawiera: Rozdział siódmy Fragment etnografii środowiska terapeutycznego: 1. Tło terapii.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Przedstawiono m.in. klasyfikację uszkodzeń utrudniających funkcjonowanie w wieku rozwojowym, wykaz schorzeń i zespołów włączonych w zakres definicji zaburzenia rozwoju, charakterystykę cech rozwojowych osób niepełnosprawnych intelektualnie, najczęstsze choroby psychiczne u osób z upośledzeniem umysłowym, różnice miedzy upośledzeniem umysłowym a chorobą psychiczną.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej