301609
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 294-302, netogr. s. 302-303.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: I. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się. 1. Dlaczego neurodydaktyka? 2. Jak działa mózg - fakty i liczby. 3. O głębokości przetwarzania informacji, czyli o tym, dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń. 4. Egoistyczny mózg, czyli o tym, dlaczego znaczenie ma tak duże znaczenie. 5. Czy nauka może być przyjemna? 6. Neuroplastyczność. 7. Nauka wymaga aktywności, czyli o tym, dlaczego nikomu nie można przekazać wiedzy. 8. Reguły w szkole i w życiu. 9. Uczenie się jawne i utajone. 10. Rola neuroprzekaźników w procesie uczenia się.
Zawiera: II. Fascynujące neurony lustrzane. 1. Co mogą neurony lustrzane? 2. Mózg jako organ społeczny. 3. Odzwierciedlanie, współbrzmienie i dostrajanie. 4. Dlaczego tak trudno ukształtować dziecko na własną modłę lub zmusić je do nauki. 5. Wpływ relacji międzyludzkich na efektywność nauczania, czyli o skutkach braku empatii. 6. Neurony lustrzane a zabawa. 7. Rozwijanie neuronów lustrzanych na przykładzie wiersza Juliana Tuwima "Spóźniony słowik".
Zawiera: III. Cyfrowi tubylcy i cyfrowi imigranci. 1. Czy Marc Prensky miał rację? 2. Cyfrowi tubylcy, czyli o tym, co jest dla nas łatwe, a co trudne. 3. Telewizja, komputery i internet a struktura mózgu. 4. Nowe technologie a ADHD. 5. Multitasking. 6. Cyfrowi tubylcy, imigranci i abnegaci a kompetencja medialna. 7. Nowe technologie a kształcenie nauczycieli. 8. Szkoła w erze Wikipedii. 9. Mózg wobec nowych technologii: rachunek zysków i strat. 10. Jak uczą się mózgi cyfrowych tubylców i jakie płyną z tego wnioski.
Zawiera: IV. Szkoła przyjazna mózgowi, czyli poszukiwanie alternatywy dla edukacji transmisyjnej. 1. Fundamenty obecnego systemu edukacyjnego. 2. Dlaczego uczniowie nudzą się w szkole. 3. Ciekawość poznawcza umiera w szkole. 4. Dydaktyka konstruktywistyczna. 5. Czy przedszkola i szkoły wyrównują różnice między uczniami? 6. System testocentryczny, czyli jak urosnąć od mierzenia. 7. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć. 8. Cele edukacji.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej