301774
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty.)
Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna: 1.Charakterystyka przestrzeni społecznej (Człowiek i przestrzeń - próba ukazania relacji; Rodzaje przestrzeni społecznej; Przestrzeń społeczna w wymiarze interakcji społecznych); 2. Perspektywa klasy szkolnej jako przestrzeni społecznej (Fizyczna przestrzeń klasy szkolnej; Nauczyciele i uczniowie; Interakcje społeczne i komunikacja; Normy i zasady społeczne); 3. Podsumowanie.
Socjoterapia - więcej niż terapia: 1. Trudne dzieci trudnych rodziców; 2. Istota socjoterapii (Socjoterapia - zarys pojęciowy; Cele; Struktura zajęć; Metody); 3. Podsumowanie.
Stowarzyszenie "U Siemachy" jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym: 1. Wychowujemy, edukujemy, tworzymy, delegujemy, pomagamy - prezentacja Stowarzyszenia "U Siemachy"; 2. Mamy cel; 3. "Jesteś tu, bo tego chcesz"; 4. "Filozofia nagradzania"; 5. Wychowawca to także Siemachowiec; 6. Spróbuj dużo wiedzieć; 7. Prawa ręka wychowawcy, czyli o funkcji lidera; 8. Zapiecek, Logo, Hipog, CD-kąt; 9. Społeczność - nie może Cię zabraknąć!; 10. Spektakl; 11. Wierzymy w ludzi, czynimy cuda; 12. Czego Siemacha uczy uczniów, a czego może nauczyć nauczycieli? Czyli o tym, że wiara nie czyni cudów, cuda czynią ludzie.
Suplement metodyczny: Socjoterapia na lekcji języka polskiego; "Ja i świat wokół mnie" - cele programu; Treść a metoda; Struktura zajęć; Uwagi dla nauczycieli; Projekt lekcji. Zaproponowane zajęcia mają charakter socjoterapeutyczny (psychoedukacyjny) zarówno w zakresie tematycznym (ja, otaczający mnie ludzie, emocje moje i innych ludzi, relacje społeczne), jak i w zakresie zastosowanych w nich metod (drama, zabawa, plastyka).
Metoda socjometryczna w pracy nauczyciele polonisty: 1. Socjometryczny obraz klasy szkolnej; 2. Analiza socjogramów (Klasowy lider - wzór postępowania; Zmora klasowych grupek; Nielubiani); 3. Wykorzystanie socjometrii w pracy nauczyciela polonisty.
Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej: 1. Klasa daleka od ideału; 2. "Głupi", "imbecyl", "dureń"; 3. Twórcza praca w grupach; 4. Aktywność uczniów; 5. Świat pełen ludzi; Aneks.
Suplement metodyczny: Język "Porozumienia bez przemocy" w szkole; Opis projektu; Cele; Metoda; Uwagi dla nauczyciela; Projekt lekcji.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 219-223. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 11-59 : Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna / Agnieszka Guzik.
Zawiera: S. 60-75 : Socjoterapia - więcej niż terapia / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 76-138 : Stowarzyszenie "U Siemachy" jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 139-167 : Metoda socjometryczna w pracy nauczyciela polonisty / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 168-185 : Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej / Iwona Kołodziejek.
Zawiera: S. 186-188 : Aneks - Ankieta.
Zawiera: S. 189-214 : Suplement metodyczny.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Klasa szkolna jako wielowymiarowa przestrzeń społeczna: 1.Charakterystyka przestrzeni społecznej (Człowiek i przestrzeń - próba ukazania relacji; Rodzaje przestrzeni społecznej; Przestrzeń społeczna w wymiarze interakcji społecznych); 2. Perspektywa klasy szkolnej jako przestrzeni społecznej (Fizyczna przestrzeń klasy szkolnej; Nauczyciele i uczniowie; Interakcje społeczne i komunikacja; Normy i zasady społeczne); 3. Podsumowanie.
Zakres i zawartość: Socjoterapia - więcej niż terapia: 1. Trudne dzieci trudnych rodziców; 2. Istota socjoterapii (Socjoterapia - zarys pojęciowy; Cele; Struktura zajęć; Metody); 3. Podsumowanie.
Zakres i zawartość: Stowarzyszenie "U Siemachy" jako przykład placówki o charakterze socjoterapeutycznym: 1. Wychowujemy, edukujemy, tworzymy, delegujemy, pomagamy - prezentacja Stowarzyszenia "U Siemachy"; 2. Mamy cel; 3. "Jesteś tu, bo tego chcesz"; 4. "Filozofia nagradzania"; 5. Wychowawca to także Siemachowiec; 6. Spróbuj dużo wiedzieć; 7. Prawa ręka wychowawcy, czyli o funkcji lidera; 8. Zapiecek, Logo, Hipog, CD-kąt; 9. Społeczność - nie może Cię zabraknąć!; 10. Spektakl; 11. Wierzymy w ludzi, czynimy cuda; 12. Czego Siemacha uczy uczniów, a czego może nauczyć nauczycieli? Czyli o tym, że wiara nie czyni cudów, cuda czynią ludzie.
Zakres i zawartość: Suplement metodyczny: Socjoterapia na lekcji języka polskiego; "Ja i świat wokół mnie" - cele programu; Treść a metoda; Struktura zajęć; Uwagi dla nauczycieli; Projekt lekcji. Zaproponowane zajęcia mają charakter socjoterapeutyczny (psychoedukacyjny) zarówno w zakresie tematycznym (ja, otaczający mnie ludzie, emocje moje i innych ludzi, relacje społeczne), jak i w zakresie zastosowanych w nich metod (drama, zabawa, plastyka).
Zakres i zawartość: Metoda socjometryczna w pracy nauczyciele polonisty: 1. Socjometryczny obraz klasy szkolnej; 2. Analiza socjogramów (Klasowy lider - wzór postępowania; Zmora klasowych grupek; Nielubiani); 3. Wykorzystanie socjometrii w pracy nauczyciela polonisty.
Zakres i zawartość: Nauczyciel polonista wobec wybranych problemów klasy szkolnej: 1. Klasa daleka od ideału; 2. "Głupi", "imbecyl", "dureń"; 3. Twórcza praca w grupach; 4. Aktywność uczniów; 5. Świat pełen ludzi; Aneks.
Zakres i zawartość: Suplement metodyczny: Język "Porozumienia bez przemocy" w szkole; Opis projektu; Cele; Metoda; Uwagi dla nauczyciela; Projekt lekcji.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej