301775
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, ISSN 1234-7604 ; nr 82)
Zawiera przykładowy scenariusz dnia aktywności na temat: Szkolne przekorniki (klasa III). Koncepcję zajęć oparto na scenariuszu zajęć z cyklu "Postrzegam świat całościowo. Kształcenie zintegrowane w klasie trzeciej" L. Jamrożek i in. Cele: Rozwijanie umiejętności analizowania i zdolności przezywania wypowiedzi (utworów) mających charakter lub formę humorystyczną, dostrzeganie i opisywanie regularności różnego typu.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 107-108.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdz. 1 Matematyka a kształcenie zintegrowane: 1.1. Trojaka natura matematyki szkolnej; 1.2. Działania, materiały i osiągnięcia uczniów specyficzne dla wyróżnionych aspektów matematyki; 1.3. Matematyka - razem czy wydzielona; 1.4. Trojaka natura matematyki a podręczniki szkolne; 1.5. Planowanie nauczania (cele, sytuacje dydaktyczne, przykłady integracji), 1.5.1. Cele kształcenia; 1.5.2. Sytuacje dydaktyczne; 1.5.3. Przykładowy scenariusz.
Zawiera: Rozdz. 2 Zadania w uczeniu się matematyki: 2.1. Po co rozwiązujemy zadania?; 2.2. Dydaktyczne aspekty zadania; 2.2.2. Syntaktyka zadania; 2.2.3. Struktura informacji; 2.2.4. Przestrzeń heurystyczna zadania; 2.2.5. Wskazania dla praktyki nauczania; 2. 3. Zadania jako środek realizacji celów nauczania; 2.4. Trudności rozwiązywania zadań; 2.5. Uczenie rozwiązywania zadań, 2.5.1. Tworzenie zadań; 2.5.2. Analiza treści zadania; 2.5.3. Odkrywanie rozwiązania zadania - Metoda symulacji, Metoda syntetyczna, Metoda analityczna, Metoda analityczno-syntetyczna; 2.5.4. Układanie i wykonanie planu; 2.5.5. Refleksja nad rozwiązaniem i zadaniem; 2.6. Kontrola umiejętności rozwiązywania zadań.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Zawiera przykładowy scenariusz dnia aktywności na temat: Szkolne przekorniki (klasa III). Koncepcję zajęć oparto na scenariuszu zajęć z cyklu "Postrzegam świat całościowo. Kształcenie zintegrowane w klasie trzeciej" L. Jamrożek i in. Cele: Rozwijanie umiejętności analizowania i zdolności przezywania wypowiedzi (utworów) mających charakter lub formę humorystyczną, dostrzeganie i opisywanie regularności różnego typu.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej