301880
Książka
W koszyku
W aneksie: Karta logopedyczna (wzór); Ankieta - Wywiad (dla jąkających się - wzór); Karta diagnostyczna (wzór); Karta badania motoryki artykulacyjnej (wzór); Oznaczenia do karty badania motoryki artykulacyjnej; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych (alalicznych) upośledzonych umysłowo; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych (alalicznych) upośledzonych umysłowo; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci z wadą słuchu- instrukcja; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci w wadą słuchy; Teksty do pisania ze słuchu i badania technik czytania; Tekst do przepisywania lub badania stopnia jego rozumienia; Lista zdań; Lista wyrazów; Karta wymowy (przykład); Konspekt zajęć w klasie I przeprowadzonych metodą dźwiękową; Konspekt zajęć w klasie I przeprowadzonych przy pomocy analityczno-syntetycznej; Przykłady relaksacji; Trening autogenny J.H. Schultza w modyfikacjach A. Polender; Relaksacja małych dzieci lub głębiej upośledzonych umysłowo; Przykłady ćwiczeń oddechowych; Przykładowy zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową; Kwadrat literowy; Lalometr kołowy; Instrukcje do ćwiczeń; Słupek samogłoskowy wykorzystywany do ćwiczeń emisyjnych w jąkaniu; Rymowanki - skojarzenia; Wyliczanki; Rysowane wierszyki; Zagadki; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.261-271
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdz. I WPROWADZENIE DO LOGOPEDII: Przedmiot i zadania logopedii; Mowa i jej składniki; Logopedia a inne dyscypliny naukowe; Rozwój logopedii w Polsce; Organizacja i rozwój opieki logopedycznej w Polsce; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne; Mowa i jej mechanizmy; Mówienie - nadawanie; Rozumienie - odbiór; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. II ANATOMICZNO-FIZJOLOGICZNE PODSTAWY MOWY: Budowa anatomiczna i czynności aparatu mowy; Układ oddechowy i jego funkcje w procesie mowy; Aparat fonacyjny; Aparat artykulacyjny; Klasyfikacja głosek; Samogłoski; Spółgłoski; Aparat odbiorczy - narząd słuchu; Metody badania słuchu; Słuch fonetyczno-fonematyczny (słuch mowny); Zaburzenia słuchu fonetyczno-fonematycznego; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. III KSZTAŁTOWANIE SIĘ MOWY DZIECKA: Okres melodii - sygnału - apelu; Okres wyrazu - sygnału jednoklasowego; Okres zdania - sygnału dwuklasowego; Okres swoistej mowy dziecięcej - swoistych form językowych; Kilka uwag o prawidłach wymowy polskiej; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. IV ZABURZENIA MOWY I PRÓBY ICH KLASYFIKACJI: Klasyfikacja przyczynowa (etiologiczna); Klasyfikacja objawowa (symptomatologiczna); Językoznawcza klasyfikacja zaburzeń mowy; Neurofizjologiczna klasyfikacja zaburzeń mowy; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. V DYSLALIA: Seplenienie (sygmatyzm); Wybrane przykłady seplenienia; Wymowa bezdźwięczna; Rotacyzm (reranie); Rynolalia (nosowanie, rynofonia, poszum nosowy); Nieprawidłowa wymowa głosek tylnojęzykowych (k, g, x); Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. VI JĄKANIE - OBJAWY, PATOGENEZA I TERAPIA: Teorie rozwojowe; Teorie organiczne; Teorie neurotyczne; Teorie psychologiczne; Diagnoza jąkania; Metody pracy z jąkającymi się; Przykład ćwiczeń indywidualnych; Przykład zajęć grupowych; Terapia jakania dzieci przedszkolnych oparta na zabawie (wyniki badań własnych); Analiza wyników badań; Wskazówki dla jąkających się; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. VII MUTYZM: Mutyzm dziecięcy; Mutyzm organiczny; Mutyzm funkcjonalny; Mutyzm częściowy (wybiórczy); Mutyzm całkowity; Mutyzm w autyzmie; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. VIII USPRAWNIANIE MOWY DZIECI Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM: Metodyka logoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Usprawnienie ruchowe a kształtowanie mowy; Konspekt zajęć z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku 5-6 lat; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. IX UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE A KSZTAŁTOWANIE I ROZWÓJ MOWY DZIECI: Pojęcie upośledzenia umysłowego; Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego; Krótka charakterystyka dzieci upośledzonych umysłowo; Wady mowy u dzieci upośledzonych umysłowo; Kształtowanie i rozwój mowy dzieci upośledzonych umysłowo w świetle badań; Zasady postępowania logopedycznego z dziećmi umysłowo upośledzonymi; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. X KSZTAŁTOWANIE MOWY FDZIECI Z WADAMI SŁUCHU: Pojęcie i klasyfikacja głuchoty; Kształtowanie mowy dzieci niesłyszących; Przegląd niektórych metod nauczania mowy; Metoda dźwiękowa; Metoda analityczno-syntetyczna; Metoda całości językowych; Metoda naturalno-gramatyczna w nauczaniu mowy dzieci niesłyszących; Sposoby dobierania materiału językowego; Sposoby nauczania rozumienia; Rodzaje częściowego nauczania mowy; Łączny i rozłączny sposób nauczania mówienia i odczytywania wypowiedzi z ust; Wykorzystanie resztek słuchu; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. XI PRAKTYKA LOGOPEDYCZNA: Ogólne zasady pracy logopedycznej; Zasady pracy; Etapy badania i postępowania logopedycznego; Wyposażenie gabinetu logopedycznego.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: W aneksie: Karta logopedyczna (wzór); Ankieta - Wywiad (dla jąkających się - wzór); Karta diagnostyczna (wzór); Karta badania motoryki artykulacyjnej (wzór); Oznaczenia do karty badania motoryki artykulacyjnej; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych (alalicznych) upośledzonych umysłowo; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych (alalicznych) upośledzonych umysłowo; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci z wadą słuchu- instrukcja; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci w wadą słuchy; Teksty do pisania ze słuchu i badania technik czytania; Tekst do przepisywania lub badania stopnia jego rozumienia; Lista zdań; Lista wyrazów; Karta wymowy (przykład); Konspekt zajęć w klasie I przeprowadzonych metodą dźwiękową; Konspekt zajęć w klasie I przeprowadzonych przy pomocy analityczno-syntetycznej; Przykłady relaksacji; Trening autogenny J.H. Schultza w modyfikacjach A. Polender; Relaksacja małych dzieci lub głębiej upośledzonych umysłowo; Przykłady ćwiczeń oddechowych; Przykładowy zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową; Kwadrat literowy; Lalometr kołowy; Instrukcje do ćwiczeń; Słupek samogłoskowy wykorzystywany do ćwiczeń emisyjnych w jąkaniu; Rymowanki - skojarzenia; Wyliczanki; Rysowane wierszyki; Zagadki; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej