301315
Brak okładki
Książka
W koszyku
Intencją niniejszej rozprawy było określenie warunków polskiej szkoły do prowadzenia obowiązkowej nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej oraz ustalenie związków pomiędzy tymi uwarunkowaniami. Aneks zawiera m.in.: Arkusz obserwacyjny "Gotowość uczniów do nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej", Kwestionariusz obserwacji bazy materiałowo-sprzętowej do nauczania dzieci języka obcego w klasach I-III, Kwestionariusz obserwacyjny realizacji komponentów procesu dydaktycznego przez nauczyciela języka obcego w klasach I-III, Ankietę dla nauczycieli języka obcego, Ankietę dla uczniów klas I-III, Ankietę dla rodziców, Kwestionariusz wywiadu z nauczycielem języka obcego w klasach I-III, Kwestionariusz obserwacyjny - klucz, Poziom realizowanych przez nauczyciela celów, treści i zasad a wyniki testu semstralnego i końcoworocznego trzecioklasistów.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 299-315.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: SPOŁECZNE, PRZYRODNICZE, LINGWISTYCZNE UWARUNKOWANIA EDUKACJI JĘZYKOWEJ DZIECI: Filozoficzne podstawy edukacji językowej, Lingwistyczne podstawy nauczania języków obcych, Fizjologiczno-neurologiczne podstawy nauczania języków obcych (Wytwarzanie dźwięków mowy, Przetwarzanie informacji językowych, Przetwarzanie informacji wzrokowych, Odbiór informacji językowych), Psychologiczne podstawy nauczanie języków obcych, Socjologiczne aspekty nauczania języków obcych.
Zawiera: PERSPEKTYWY NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Psychofizyczne uwarunkowania, potrzeby i możliwości dziecka w kontekście nauki języków obcych, Nauczyciel jako animator nauki języków obcych, Rodzina w kreowaniu współczesnej przestrzeni edukacyjnej języków obcych, Szkoła jako warsztat pracy nauczyciela i ucznia.
Zawiera: MIEJSCE JĘZYKÓW OBCYCH W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Argumenty za i przeciw wczesnemu rozpoczynaniu nauki języków obcych, Legislacyjne uwarunkowania europejskiej edukacji językowej, Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej, Podstawowe składniki procesu glottodydaktycznego.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ: Problemy i hipotezy badawcze, Zmienne, wskaźniki badawcze, Model badań, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Opis środowiska badawczego i dobór próby badawczej.
Zawiera: PRZYGOTOWANIE SZKOŁY DO NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Gotowość uczniów do nauki języków obcych, Umiejętności edukacyjne nauczycieli języków obcych, Nastawienie rodziców do nauki dzieci języków obcych, Warunki materiałowo-sprzętowe szkoły do nauki języków obcych.
Zawiera: WYKORZYSTANIE PRZEZ NAUCZYCIELI KOMPONENTÓW PROCESU GLOTTODYDAKTYCZNEGO: Cele, treści, zasady, Metody, formy i środki dydaktyczne, Kontrola i ocena postępów dydaktycznych.
Zawiera: WYNIKI NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO UCZNIÓW KLAS TRZECICH: Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie rozumienia, Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie mówienia, Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie czytania, Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie pisania.
Zawiera: ZALEŻNOŚCI POMIĘDZY WARUNKAMI SZKOŁY DETERMINUJĄCYMI PROCES GLOTTODYDAKTYCZNY A OSIĄGNIĘCIAMI DYDAKTYCZNYMI: Umiejętności edukacyjne nauczycieli lingwistów a poziom realizacji komponentów procesu glottodydaktycznego, Baza materiałowo-sprzętowa a poziom realizacji komponentów procesu glottodydaktycznego, Realizacja przez nauczyciela komponentów procesu glottodydaktycznego a poziom osiągnięć dydaktycznych uczniów, Umiejętności edukacyjne nauczycieli lingwistów a poziom osiągnięć dydaktycznych uczniów, Baza materiałowo-sprzętowa a poziom osiągnięć dydaktycznych uczniów.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Intencją niniejszej rozprawy było określenie warunków polskiej szkoły do prowadzenia obowiązkowej nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej oraz ustalenie związków pomiędzy tymi uwarunkowaniami. Aneks zawiera m.in.: Arkusz obserwacyjny "Gotowość uczniów do nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej", Kwestionariusz obserwacji bazy materiałowo-sprzętowej do nauczania dzieci języka obcego w klasach I-III, Kwestionariusz obserwacyjny realizacji komponentów procesu dydaktycznego przez nauczyciela języka obcego w klasach I-III, Ankietę dla nauczycieli języka obcego, Ankietę dla uczniów klas I-III, Ankietę dla rodziców, Kwestionariusz wywiadu z nauczycielem języka obcego w klasach I-III, Kwestionariusz obserwacyjny - klucz, Poziom realizowanych przez nauczyciela celów, treści i zasad a wyniki testu semstralnego i końcoworocznego trzecioklasistów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej