301880
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 311-320.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: 1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwo. Różnica - inność - obcość. Kolonizowanie Innego - Foucaultowski szkic z historii szaleństwa. Społeczne rozpoznanie inności - niepełnosprawność intelektualna jako stygmat. Inność i różnica w dyskursie postmodernistycznym i pedagogiki krytycznej. Niepełnosprawność intelektualna jako różnica w polskiej współczesności i dyskursie pedagogiki specjalnej. Niepełnosprawność jako fakt społeczny. Społeczne i osobiste znaczenia niepełnosprawności intelektualnej.
Zawiera: 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego. Pojecie dyskursu - język, władza, dominacja. Dyskurs publiczny. Przemoc symboliczna i habitus w teorii społecznej P. Bourdieu.
Zawiera: 3. Założenia metodologii badań własnych. Projekt badawczy - przedmiot, cel i problemy badawcze. Metody badawcze. Charakterystyka badań jakościowych. Strategia biograficzna w rekonstrukcjach egzystencjalnych doświadczeń. kontekst hermeneutyczny. Kontekst interakcjonizmu symbolicznego. Krytyczna analiza dyskursu w badaniach nad społeczną konstrukcją niepełnosprawności intelektualnej. Przebieg badań i tok postępowania badawczego. Analiza dyskursu publicznego. Analiza dyskursu publicznego. Analiza doświadczenia indywidualnego niepełnosprawności intelektualnej.
Zawiera: Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznm w świetle badań własnych. Dyskurs medyczny. Choroba - brak - zaburzenie - cierpienie. Dyskurs rodziców. Pomiędzy bólem, dramatem a radością, miłością i zwyczajnością. Dyskurs osobistej tragedii i dyskurs adaptacyjno-emancypacyjny. Dyskurs romantyczno-emancypacyjny, dla różnic. W inności tkwi potencjał. Dyskurs sakralizujący osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Dyskurs eksterminacji. Nieszczęście - cierpienie - bezwartościowe życie. Dyskurs zwyczajności. Człowiek i świat życia. Dyskurs publiczny o niepełnosprawności intelektualnej - zderzenia znaczeń.
Zawiera: 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych w świetle badań własnych. Niepełnosprawność intelektualna jako codzienność w doświadczeniach biograficznych w świetle badań własnych. Niepełnosprawność intelektualna jako codzienność w doświadczeniach biograficznych człowieka z niepełnosprawnością intelektualną i jego rodziców. Doświadczenia, narracje, dyskursy - próba syntezy. Niepełnosprawność intelektualna jako doświadczana codzienność w dyskursach terapeutów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej