301722
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: ZJAWISKO CZASU WOLNEGO: Ustalenia terminologiczne w definiowaniu czasu wolnego, Budżet czasu, Podstawowe kryterium wydzielania czasu wolnego z budżetu czasu, Kwestia bezinteresowności działań, Praca zawodowa jako kryterium podziału budżetu czasu, Badanie budżetu czasu.
Zawiera: ZNACZENIE ZDROWOTNE ODPOCZYNKU: Istota odpoczynku, Przyczyny przewlekłego znużenia i zmęczenia, Odpoczynek nocny i dzienny, Warunki dobrego odpoczynku.
Zawiera: ZNACZENIE WYCHOWAWCZE, ZDROWOTNE I KULTUROTWÓRCZE ZABAWY: Istota zabawy i jej funkcja wypoczynkowa, Rola zabawy w życiu człowieka, Kompensacyjna funkcja zabawy.
Zawiera: ZNACZENIE WYCHOWAWCZE, ZDROWOTNE I KULTUROTWÓRCZE PRACY NAS SOBĄ JAKO FUNKCJI CZASU WOLNEGO: Istota pracy nad sobą, Znaczenie wychowawcze pracy nad sobą w czasie wolnym, Znaczenie zdrowotne pracy nad sobą w czasie wolnym, Znaczenie kulturotwórcze pracy nad sobą w czasie wolnym.
Zawiera: HISTORIA PROBLEMATYKI CZASU WOLNEGO: Czas wolny w okresie prehistorycznym, Spędzanie czasu wolnego w starożytności, Formy wczasowania w wiekach średnich, Czas wolny a problemy społeczne epoki nowożytnej.
Zawiera: WSPÓŁCZESNE FORMY SPEDZANIA WOLNEGO CZASU NAJCZĘŚCIEJ PRAKTYKOWANE: Turystyka, Sport, Środki masowego przekazu.
Zawiera: KORZYSTANIE Z INSTYTUCJI KULTURALNYCH JAKO WSPÓŁCZESNA FORMA POŻYTECZNEGO ZAGOSPODAROWANIA WOLNEGO CZASU: Kultura, Instytucje kulturalne o ograniczonym zasięgu społecznym, Teatr, Filharmonia, Wystawa, Muzeum.
Zawiera: FORMY SPĘDZANIA WPLNEGO CZASU O OGRANICZONEJ POPULARNOŚCI: Samokształcenie, Amatorstwo artystyczne, Majsterkowanie i amatorstwo techniczne, Hodowla amatorska, Zabawy i kontakty towarzyskie, Kolekcjonerstwo, Aktywność społeczna.
Zawiera: PRZEJAWY NIEWŁAŚCIWEGO SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO: Przemoc i agresja wśród młodzieży, Subkultury młodzieżowe, New Age - Nowa Era w dziejach świata a wychowanie, Sekty, Problemy egzystencjalne dzieci ulicy, Próby wyjaśnienia przyczyn przemocy i agresji, Profilaktyka i rewalidacja zachowań dewiacyjnych i patologicznych, Wychowanie do wczasów jako czynnik zmniejszenia agresji.
Zawiera: PEDAGOGIKA I JEJ METODY BADAWCZE: Pedagogika jako nauka, Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk, Źródła i metody badań pedagogicznych, Współzależność pedagogiki i innych nauk, Pedagogika czasu wolnego.
Zawiera: WYCHOWANIE DO WCZASÓW: Wychowanie jako kształtowanie osobowości, Charakterystyka osobowości, Składniki osobowości wewnętrznej, Wychowanie do wczasów jako kształtowanie osobowości, Metody wychowania do wczasów, Wychowawca czasu wolnego.
Zawiera: ROLA ŚRODOWISK WYCHOWAWCZYCH W PROCESIE WYCHOWANIA I SOCJALIZACJI W CZASIE WOLNYM: Środowisko wychowawcze, Rola intencjonalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, Rola naturalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, Środowisko lokalne i jego znaczenie wychowawcze.
Zawiera: HARCERSKIE WZORY SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU: Organizacje młodzieżowe jako szczególne instytucje wychowania do wczasów, Historia powstania i rozwoju harcerstwa jako systemu wychowania młodzieży, Harcerstwo podczas drugiej wojny światowej i w okresie powojennym, Harcerski styl spędzania czasu wolnego, Sylwetki wychowawców i organizatorów harcerstwa.
Zawiera: EDUKACJA PERMANENTNA I ELEMENTY ANDRAGOGIKI: Edukacja permanentna, Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki, Przedmiot i struktura andragogiki, Zadania poznawcze andragogiki.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej