301324
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: W PERSPEKTYWIE SEMIOTYKI. Metasemiotyka Algirdasa J. Greimasa. Semiotyka konotatywna Rolanda Barthesa. Słowo i obraz - problem i jego implikacje.
Zawiera: "Ut pictura poesis", czyli o malarskości literatury.
Zawiera: OD LESSINGA DO PRZYBOSIA. Teoria i kompozycja opisu. Rewolucja Lessingowska. Teoria i praktyka. Typologia opisu.
Zawiera: STRZEMIŃSKI - INTERPRETATOR PRZYBOSIA. "Laokonizm" Strzemińskiego. Wśród literatów. Strzemiński i Przyboś. Poezja unaoczniona.
Zawiera: "Ut poesis pictura", czyli o literackości malarstwa.
Zawiera: WIZUALNOŚĆ METAFORY. Wizualność zanegowana. Problematyka znaków ikonicznych. Przesunięcia konotacji. Jak powstaje metafora.
Zawiera: ZNAK IKONICZNY JAKO SYMBOL (na przykładzie współczesnego plakatu). Lalewicz o znakach ikonicznych. Piktogramy i symbole. Przemiana znaku ikonicznego w symbol. Repertuary symboli. Symbol a metafora.
Zawiera: Koegzystencja czy przykład znaków.
Zawiera: TEKST I ILUSTRACJA. Ilustracja jako konkretyzacja warstwy przedmiotowej dzieła (Konkretyzacja malarska - interpretacją (na przykładzie Pana Tadeusza). Normy konkretyzacyjne: wierność i decorum). Ilustracja jako przekład intersemiotyczny. Ilustracja autorska - casus Brunona Schulza. Dodatek edytora w funkcji ilustracji.
Zawiera: TYTUŁ A DZIEŁO PLASTYCZNE. O "literackich" tytułach Hasiora. Sprawa tytułów. Tytuły identyfikujące. Tytuły o funkcji pragmatycznej. Tytuł jako element struktury dzieła (Tytuł metaforyczny. Tytuł odwołujący się do sacrum). Nie tylko tytuły.
Zawiera: ADAPTACJA FILMOWA JAKO PRZEKŁAD INTERSEMIOTYCZNY (na przykładzie Nocy i dni, Konopielki i Siekierezady). Fenomen fabuły. Znak literacki - znak filmowy. Dystans narracyjny. Narracja. Język poetycki.
Zawiera: GROTOWSKI - DESTRUKTOR ZNAKÓW.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej