301345
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
W aneksie spis aktów prawnych regulujących pracę nauczyciela-wychowawcy.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: 1. Wychowawca - kto to taki? 2. Praca wychowawcy w świetle prawa. Przepisy dotyczące systemu oświaty, szkoły, pracy nauczyciela, praw dziecka, i ucznia oraz spraw związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży, przepisy dotyczące organizacji pomocy materialnej i rzeczowej oraz pomocypsychologiczno-pedagogicznej.
Zawiera: 3. Wychowanie w szkole: wychowanie a nauczanie. Jednostka - klasa. 4. Wychowawca w liceum - wychowanie u progu dorosłości. 5. Jak wiele zależy od wychowawcy? Bieżąca korekta czy wpływ na życie? 6. Odpowiedzialność wychowawcy za ucznia. 7. Emocje pedagoga czyli wychowawca też człowiek. Między rolą społeczną a prywatnością. 8. Miejsce szkoły we współczesnym środowisku wychowawczym: koncepcja Floriana Znanieckiego. Środowisko wychowawcze XXI wieku. 9. Szkoła jako srodowisko wychowawcze: szkoła - muzeum, szkoła - przechowalnia, szkoła - przedsionek życia.
Zawiera: 10. Rola wychowawcy i jej funkcje: strażnik, opiekun, obrońca, doradca, pomagacz. 11. Modele wychowania: urzędnik, nadzorca, tyran, mistrz, guru, kolejny belfer, markierant, kumpel, fałszywy przyjaciel, rodzic, cioteczka, "nasza pani", stary wyga, "ja tu dla was flaki wypruwam", przewodnik (przewodnik muzealny, szalony taternik, przewodnik stada.
Zawiera: 12. Program wychowawczy i profilaktyczny szkoły - teoria a praktyka. 13. Wychowawca i inni nauczyciele. 14. Wychowawca a rodzice. 15. Wychowawca a pedagog szkolny i psycholog szkolny. 16. Narzędzia pracy wychowawcy: reguły gry, kary i nagrody, przykłady, autorytety, godzina wychowawcza.
Zawiera: 17. Wychowawca jako nauczyciel stawiający stopnie. 18. Wystawianie ocen ze sprawowania. Podstawowe wartości i główne kryteria. Modele procedur. Rola wychowawcy w kształtowaniu oceny. Czy oceniamy zachowanie ucznia poza terenem szkoły? 19. Sytuacje trudne i problemy wychowawcze w klasie: trudna klasa, konflikt wychowawcy z klasą, klasa w konflikcie z nauczycielem, wagary, moda na nieuczenie się, obłęd naukowy, czyli wyścig szczurów, klasa jako ośrodek życia towarzyskiego czy naukowego? Alkohol i narkotyki, przemoc jako źródło prawa grupowego, problemy osobiste nastolatków.
Zawiera: 20. Uczniowie wymagający wysiłku: uczeń trudny, klasowy bandzior, klasowy błazen, klasowa ofiara, liderzy i outsiderzy, klasowe elitki, klasowa para, uczeń niepełnosprawny.
Zawiera m.in.: 21. Zajcia nie-lekcyjne: wycieczki, wyjazdy integracyjne, wyjścia (konkursy, wystawy, akcje, przedstawienia), dyskoteka szkolna, zajęcia pozalekcyjne, przerwy. 22. Wychowawstwo w nowej klasie: "wejście , czyli pierwszy kontakt, jak zyskać zaufanie i nie stracic go? Wypracowanie klasowych zasad postępowania. Co to znaczy mieć autorytet? 23. Samorząd uczniowski - fikcja czy nauka demokracji? 24. Wychowanie, czyli przewidywanie. Jak przygotować ucznia do przyszłości? 25. Wypalenie zawodowe. 26. Wychowuję czy staram się przetrwać?
Zawiera: 27. Kiedy wychowawca wychowuje? 28. Samodoskonalenie zawodowe wychowawcy. Aneks: Spis aktów prawnych regulujących pracę nauczyciela-wychowawcy.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej