301899
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.091.64 615.851:7
Rola filmu i kina w życiu młodzieży (źródło wiedzy o świecie, rozrywka, obraz współczesnego pokolenia młodzieży). Oddziaływanie filmów przemocy na młodego widza. Terapeutyczna rola filmów. Preferencje filmowe. Wykorzystaniefilmów fabularnych w pracy z uczniem.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Życie ukryte w... obrazach, czyli filmy o życiu młodego człowieka (film jako rozrywka, jako drogowskaz, jako obraz pokolenia.
Zawiera: Rozdział 2.Trujący bluszcz, czyli film może być toksyczny (kino pełne jest przemocy, słowo przeciw pięści, czyli jak dyskusja niweluje negatywne oddziaływanie przemocy w kinie, mechanizmy pośredniczące, o horrorach, basniach i straszeniu).
Zawiera: Rozdział 3. Film zamiast tabletki, czyli kilka słów o filmoterapii: terapeutyczne właściwości filmu (poziom emocji, poznawczy, behawioralny), bardzo krótka historia filmoterapii, w czym mogę Pani/Panu pomóc, czyli jak i komu może pomóc filmoterapia i jakie filmy mają w niej zastosowanie? Kinoterapia w Polsce.
Zawiera: Rozdział 4. "Obcy" czy "Obywatel Kane"? O preferencjach i analizie transakcyjnej. Dobry, zły i brzydki, czyli o ocenianiu filmów. Analiza transakcyjna w pigułce. "Dziecko", "Rodzic" i "Dorosły" - krótka charakterystyka. Jak to się ma do odbioru filmów? Superman czy Brudny Harry? - dwa słowa o bohaterach i identyfikacji.
Zawiera: Rozdział 5. Kino w szkole. Zastosowanie filmów w pracy z uczniem. Możliwe obszary do zastosowania filmów w pracy z uczniem: terapia, grupy wsparcia, psychoedukacja i warsztaty rozwoju osobistego, edukacja, profilaktyka. Specjalista, czyli kto może wykorzystać filmy w pracy w szkole. Pamiętaj o prawach autorskich.
Zawiera: Rozdział 6. Jak prowadzić grupowe warsztaty w oparciu o fim. Zanim zaczniesz - zidentyfikuj problem. Wybierz grupę uczniów, z którymi chcesz pracować, wybierz formę pracy, wybierz adekwatny temat spotkania i cel, wybierz odpowiedni film lub scenę, przygotuj scenariusz spotkania i metody pracy, przygotuj się do dyskusji, przygotuj salę i materiały, zadbaj o dobre poinformowanie. W trakcie warsztatów: zadbaj o dobrą atmosferę, obejrzyj film lub wybraną scenę, przeprowadź dyskusję, przeprowadź przygotowane wcześniej ćwiczenie, związane z tematyką spotkania lub odnoszącą się do niej grę, zadaj zadanie domowe, zakończ i podsumuj.
Zawiera: Rozdział 7. Ten pierwszy raz, czyli specyfika pierwszego spotkania /zalecenia, co zrobić, by zjednać sobie grupę/: zrób dobre wrażenie, buduj ciepły klimat (przedstaw się i powiedz dwa słowa o sobie, naucz się imion, przedstaw temat, cel i program zajęć, zbierz oczekiwania od grupy), w miarę możliwości zintegruj grupę, zawrzyj z grupą kontrakt (wymieniono punkty kontraktu), burza mózgów.
Zawiera: Rozdział 8. "Leon zawodowiec" czyli o umiejętnościach moderatora warsztatów filmowych. Umiejetność zadawania pytań, aktywnego słuchania, okazywanie, że się słucha, odzwierciedlanie, parafraza, ocenianie. Umiejętność sprawnego posługiwania się zasadami poprawnej komunikacji. Otwartość, autentyczność i umiejętność mówienia o własnych uczuciach. Asertywność. Zawieszenie osądu, oceniania, piętnowania, krytykowania i osmieszania - zamiast tego informacja zwrotna, umiejętność reagowania w sytuacjach trudnych, empatia i ciekawość.
Zawiera: Załącznik 1. Dr House i wartości - jak uatrakcyjnić kontakt z grupą (akceptacja, otwartość, dobra komunikacja, wsparcie, ujawnianie emocji, szczerość, współpraca.
Zawiera: Załącznik 2. Wywiad z Elżbietą Sołtys (psychoterapeutka, trener, coach rodzinny, superwizor).
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Przedmiot: Rola filmu i kina w życiu młodzieży (źródło wiedzy o świecie, rozrywka, obraz współczesnego pokolenia młodzieży). Oddziaływanie filmów przemocy na młodego widza. Terapeutyczna rola filmów. Preferencje filmowe. Wykorzystaniefilmów fabularnych w pracy z uczniem.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej