301819
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Manual for trainers - workshops to counteract discrimination.
Uwaga ogólna
Na okł.: Równość - dyskrymniacja, otwartość - ksenofobia, tolerancja - uprzedzenia, godność - poniżenie, różnorodność - rasizm, patriotyzm - nacjonalizm, zrozumienie - antysemityzm, integracja - wykluczenie, prawo - bezprawie, braterstwo - nienawiść, edukacja - analfabetyzm, rozwój - ubóstwo.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 129-130 oraz przy niektórych rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Słowo wstępne "Wszyscy ludzie są równi" / Magdalena Środa.
Zawiera: Jak pracować z pakietem? Kompetencje trenera. Opis metod zastosowanych w pakiecie (definicja metody, burza mózgów, pisanie na ścianie, dyskusja, akwarium, brzęczące grupy, praca w małych grupach, ranking, elementy dramy - wchodzenie w role, scenki z podziałem na role, zajmowanie pozycji, gry dydaktyczne, gry psychologiczne, symulacje, studium przypadku, obrazki i fotografie, prasa, radio, tv i internet. Wskazówki dla trenerów.
Zawiera: Struktura szkolenia. Jak prowadzić ćwiczenia? Scenariusze zajęć: Kontrakt grupowy - zasady współpracy (wzajemne poznanie się uczestników zajęć). Postrzeganie samego siebie. Opowieść o imionach (wzajemne poznanie się). Fragmenty mojej tożsamości. Tożsamość grupy - targowisko cech, co lubię w mojej grupie? Co masz na myśli? Postrzeganie innych - ranking (uświadomienie sobie własnych i społecznych sympatii i uprzedszeń w odniesieniu do różnych grup i narodowości), pierwsze wrażenia (analiza stereotypów i uprzedzeń wobec różnych grup społecznych), opowieści dziwnej treści (omówienie roli i znaczenia języka w kontaktach międzyludzkich), albatros (omówienie roli kultury i pochodzenia kulturowego w kształtowaniu wizerunku własnego i innych ludzi).
Zawiera: Scenariusze zajęć: Wpływ uprzedzeń - wizualna biografia (zrozumienie, na czym polega efekt pierwszego wrażenia i jaki wpływ ma na powstawanie stereotypów i uprzedzeń), jestem za, a nawet przeciw! (refleksja na temat włąsnych opinii, wartości i postaw), torba przeznaczenia (spojrzenie na otaczającą rzeczywistość z punktu widzenia osoby dyskryminowanej), nigdy więcej (refleksja nad naturą ludzkich uprzedzeń i ich wpływ na relacje międzyludzkie), porozmawiajmy o seksie (analiza zagadnień i praw związanych z ludzką seksualnością i orientacją seksualną).
Zawiera: Scenariusze zajęć: Definicja dyskryminacji. Cztery propozycje (refleksja na temat różnych aspektów dyskryminacji). Maszyna dyskryminacji (doświadczenie dyskryminacji i stygmatyzacji z powodu określonej cechy). Dyskryminacja: ćwiczenie z odgrywaniem ról. Studia przypadków (analiza różnych przypadków dyskryminacji). Przybysz z innej planety (zwiększenie świadomości na temat sposobu tworzenia i wmacniania stereotypów). Pozycje wyjściowe (analiza zagadnienia równych szans). Studia przypadków (rozpoznawanie różnych przejawów dyskryminacji).
Zawiera: Podstawowe informacje na temat dyskryminacji: czym jest - definicja, jak rozpoznawać dyskryminację - przejawy i formy, co robić w przypadku dyskryminacji - ochrona prawna i pomoc instytucjonalna. Pytania i odpowiedzi dotyczące dyskryminacji.
Zawiera: Słowniczek wybranych terminów.
Zawiera: Propozycja formularza aplikacyjnego do udziału w szkoleniach.
Zawiera: Propozycja ankiety ewaluacyjnej dla uczestników szkolenia.
Uwaga dotycząca finansowania
Projekt Phare 2002 PL 2002/000-605-01.02 "Wzmocnienie polityki antydyskryminacyjnej" realizowanego przez Sekretariat Pełnomocnika Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn i Instytut Praw Człowieka im. Ludwika Boltzmanna w Wiedniu, projekt "Wdrożenie wspólnotowego prawa antydyskryminacyjnego w Polsce" realizowanego przez Sekretariat Pełnomocnika Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn w ramach "Wspólnotowego programu działań na rzecz zwalczania dyskryminacji 2001-2006.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej