301819
Książka
W koszyku
Edukacja integralna / Wiesław Andrukowicz. - Kraków : "Impuls", 2001. - 272, [1] s. : il. ; 24 cm.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.267-[273]
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I. Istota i fenomen integralności. 1. Integralna legitymizacja nauki. 2. Jedność i róznorodność w teorii sieci. 3. Kontinuum epistemiczne (ekstraspekcja percepcyjna i recepcyjna. Introspekcja percepcyjna i recepcyjna. Świadomość potencjalna i aktualna..
Zawiera: Rozdział II. Materiał i struktura edukacji integralnej. 1. Geneza edukacji integralnej. Edukacja jako wieloczynnikowe współtworzenie osoby. Kompetencje: kognitywne, merytoryczne, retrospektywne, pragmatyczne, wolicjonarne, emocjonalne, lingwistyczne, komunikatywne.
Zawiera: Rozdział III. Twórczość jako integralny element edukacji. 1. Odwracalność i nieodwracalność procesów edukacyjnych. Kształcenie jako kontinuum odtwórczo-twórcze. 3. Przedmiotowy i podmiotowy aspekt twórczości. Fenomen twó140609czości. Osobowosciowe, społęczne i kulturowe uwarunkowania twórczości. Autokreacjia (samorealizacja, samotranscendencja. Socjokreacja. Ekokreacja.
Rozdział IV. Cele kształcenia integralnego: główne zadania edukacyjne, ogólne cele edukacji integralnej, taksonomia celów kształcenia integralnego.
Zawiera: Rozdział V. Zasady kształcenia integralnego: rola zasad w kształceniu człowieka. Zasada: zrównoważonej (a)percepcji, względnej otwartości, pomocniczości, autodeterminacji, autokreacji, stymulowania zdolności.
Rozdział VI. Metoda kształcenia integralnego: ogólna charakterystyka metody, strategia retrospektywna: techniki erotematyczne - rozmowa kierowana, dialog, dyskusja; techniki akroamatyczne: wykład, praca z książką, nauczanie programowane; techniki medialne: audycja radiowa, telewizyjna, praca z komputerem. Strategia deskryptywna: techniki empiryczne (obserwacja, eksperyment, sondaż diagnostyczny); techniki ćwiczeniowe (ćwiczenia operacyjne, czynnosciowe, ogólne); techniki projektów (technika wytwórcza, agrotechnika, zootechnika). Strategia transgresyjna: techniki dramy (inscenizacja, symulacja, identyfikacja sytuacyjna); techniki odroczonej ewaluacji (burza mózgów, synektyka). Techniki komunikacji interpersonalnej: kalambur wyrazowy, sygnałowy, obrazowy, improwizacja werbalna i pozawerbalna, twórcze słuchanie, emocjonalna ewolucja. Strategia prospektywna: techniki relaksacyjne (ćwiczenia odprężające, "sen na jawie", ekspozycja nastroju). Techniki wizualizacyjne: kooperacja skojarzeń, "gdybanie", burza wrażeń, archiwum X, koncert życzeń. Techniki ekspozycyjne: budowanie nastroju, odkrywanie wartości.
Zawiera: . Rozdział VII. Procedura organizacyjna edukacji integralnej: struktura działania zorganizowanego, humanistyczny wymiar kontroli i oceny (kryteria ogólne i ijednostkowe, ocena opisowa i symboliczna).
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej