301315
Brak okładki
Książka
W koszyku
Studia podejmują refleksję nad zmianami, jakie nastąpiły na przestrzeni XX wieku w książce dla młodych czytelników. zmiany te omawiane są w odniesieniu do tekstu literackiego, sposobów funkcjonowania książki i uwarunkowań, które decydują o jej ostatecznym kształcie i "stylach odbioru".
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: STRATEGIA POŚREDNICTWA: Język dziecka a obszar kultury, O krytyce książki dziecięcej, Bezdroża katalogów bibliotecznych, Klasyka czytania na nowo. Spacery literackie (Mitologie małych ojczyzn, Bazliszki, syreny i..., Śladami Tańskiej-Hoffmanowej, Walery Przyborowski i kartki z przeszłości).
Zawiera: STRATEGIE PISANIA - STRATEGIE CZYTANIA: Książka dla dziecka, czyli prymat ilustratora, Wpływ grafiki francuskiej na teksty baśni Leśmiana, Służebna rola tekstu wobec grafiki u źródeł XXI wieku, Książka dla dziecka a inspiracje filozoficzne - Korczak, Książka dla dziecka a myślenie symboliczne - Antoine de Saint-Exupéry, Książka dla dziecka a współczesne nurty literackie - Tove Janson, Powieść dla młodzieży u schyłku tysiąclecia - kompleks mentora.
Zawiera: LITERACKI TOPOS DZIECKA I DZIECIŃSTWA: Początek wieku. Maski dziecka salonu, "Małe kobietki" XX wieku - katastrofa dziewczęcości, "Mali mężczyźni" - grzeszny chłopięcy świat, Topos dziecka i dzieciństwa w polskiej poezji Józefa Czechowicza, Dzieciństwo i sacrum we współczesnej poezji polskiej, Proza wspomnieniowa schyłku wieku.
Zawiera: KSIĄŻKA DZIECIĘCA U ŹRÓDEŁ DWÓCH WIEKÓW.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Studia podejmują refleksję nad zmianami, jakie nastąpiły na przestrzeni XX wieku w książce dla młodych czytelników. zmiany te omawiane są w odniesieniu do tekstu literackiego, sposobów funkcjonowania książki i uwarunkowań, które decydują o jej ostatecznym kształcie i "stylach odbioru".
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej