303053
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 170-[184].
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. REHABILITACJA SPOŁECZNA SZANSĄ PODWYŻSZENIA JAKOŚCI ŻYCIA OSÓB Z LEKKĄ POSTACIĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ. Pojęcie i charakterystyka osób z lekką postacią niepełnosprawności intelektualnej ; Pojęcie i zadania rehabilitacji osób z lekką postacią niepełnosprawności intelektualnej ; Stan badań nad osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Niepełnosprawni intelektualnie w zwierciadle społecznym ; Osoby niepełnosprawne intelektualnie w życiu społecznym - wątki dominujące i marginalne.
Zawiera: Rozdział 2. PREZENTACJA PRZYJĘTEJ STRATEGII BADAWCZEJ. Słowa klucze ; Rodzina i moratorium psychospołeczne ; Jakość życia ; Perspektywa homocentryczna i metoda biograficzna - procedury badań ; Przedmiot i cele badań ; Charakterystyka badanej grupy.
Zawiera: Rozdział 3. JAKOŚĆ ŻYCIA OSÓB Z LEKKĄ POSTACIĄ NIEPELNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ - OPIS I ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH. Znormalizowani i synchroniczni - cechy wspólne ; Wydłużenie moratorium rozwojowego ; Zakorzenienie w społeczności lokalnej ; Kompetencje i zasoby ; Zadowolenie z życia ; Awans poziomy i pionowy. Pełnienie ról społecznie wartościowych ; Znormalizowanie biografii. Typowość ról i dążeń ; Edukacja formalna i pozaformalna ; Dobrzy pracownicy ; Szczęśliwe mężatki i ich pełnosprawni mężowie ; Niska dzietność ; Czas podzielony ; Mieszkańcy wsi ; Panorama postaci ; Awans pionowy i poziomy. Współwłaścicielka rodzinnej firmy ; Awans poziomy. Kariera w wymiarze normalizacyjnym ; Awans pionowy. Kierownik zmiany ; Znormalizowany i przeciętny ; Życie w cieniu porażki - cechy wspólne ; Moratorium o cechach patologicznych ; Wykorzenienie ; Brak zasobów ; Marginalizacja i frustracje ; Skrócenie biografii ; Samotność lub problemowe rodziny ; Czas wolny ; Mieszkańcy miast ; Życie w azylu ; Panorama postaci ; Zdany na los ; Odrzucona ; Przejściowy status dewiacyjny ; Szanse normalizacji w warunkach ubóstwa ; Egzystencja w azylu jako szansa ; Moratorium jako stan trwały ; Skrajne ograniczenie i przymus ; Trwały status dewiacyjny.
Zawiera: Rozdział 4. PRÓBA SYNTEZY. Cechy moratoriów, ich uwarunkowania i skutki ; Jakość codziennej egzystencji dorosłych, niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych ; Obraz szkoły ; Kariera, prestiż "versus" porażka ; Jakość życia osób niepełnosprawnych intelektualnie a miejsce zamieszkania.
Zawiera: Rozdział 5. OFICJALNE IDEOLOGIE WOBEC EGZYSTENCJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE. Jakość życia a normalizacyjno-włączający model rehabilitacji ; Jakość życia a aksjologia XXI wieku.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej