301425
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 22.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 231-253.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Dziecko w literaturze naukowej, czyli szkic do teorii dziecięcości.
Zawiera: Dziecko w rodzinie "przy dorosłych", czyli o dawnych koncepcjach wychowania i ich odniesieniach do współczesności. Relacja matka dziecko jako najważniejsze doświadczenie domu rodzicielskiego początku XIX wieku. Matczyne pieśni i kołysanki jako wprowadzenie do zabawowej i samodzielnej aktywności dziecięcej. Miłość duszy dziecka i jak nie można się nauczyć pedagogiki, czyli "O duszy nauczycielstwa" jako istocie miłości i poczucia duchowej wspólnoty z innymi.
Zawiera: Relacje dziecka z dzieckiem i dorosłymi w wybranych koncepcjach pedagogiki XX wieku.
Zawiera: "Jak kochać dziecko" i kochanie dziecka, czyli mądre służenie mu, jak dalece to możliwe. "Szkoła twórcza", czyli wychowanie jako doświadczanie świata przez dziecko. "Listy do młodego nauczyciela" czyli pedagog w służbie dziecku.
Zawiera: Bogactwo i złożoność światów społecznych współczesnego dziecka.
Zawiera: Wzbogacanie doświadczeń społecznych - "O pomyślny start szkolny dziecka". Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych - "Edukacja z wyobraźnią, czyli jak podróżować bez map. Kreowanie tożsamości dziecka - ku wychowaniu i kształceniu międzykulturowemu.
Zawiera: Dziecko w literaturze, przestrzeniach świata, innowacyjnej pedagogice i edukacji.
Zawiera: Dziecko w przestrzeniach świata i serii książek "Nauczyciele - Nauczycielom". Dziecko a jego bliskie i dalekie przestrzenie. Bogactwo przestrzeni i światów dziecka w serii książek "Nauczyciele - Nauczycielom" oraz innowacyjnej edukacji. Idee i działania integrujące światy dziecka - jego interpersonalne przestrzenie.
Zawiera: Pedagogika współbycia jako wynik innowacyjnej edukacji i znak nadziei. Konteksty i źródła pedagogiki współbycia. Najważniejsze idee i treści pedagogiki współbycia. Bliżej pedagogiki współbycia w szkole i życiu społecznym. Znaki nadziei.
Zawiera: Kategorialny charakter wiedzy. Wartość wiedzy personalnej. Organizacyjne formy uczenia się. Wartość działań zespołowych. Współdziałanie uczniów podstawą rozpoznawania kategorialnego charakteru wiedzy. Znaczenie wiedzy personalnej w procesie samokształcenia i samowychowania.
Zawiera: Życie, nauka i sztuka źródłem wiedzy o człowieku trójskrzydłym. Trzy źródła wiedzy i trzy skrzydła wyobraźni. Edukacja szkolna: odtwarzanie i tworzenie. Sztuka w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" oraz w życiu dziecka i nauczyciela.
Zawiera: Twórcy o dziecku i dziecko jako twórca. Myśli różnych autorów o dziecku i dziecięcości. Dziecko jako twórca spontaniczny. Kiedy wszystko może być sztuką... (stwarzaniem, tworzeniem, twórczością).
Zawiera: Czytamy dobre książki o dziecku, nauczycielu, szkole. Literatura o dziecku w wyborze.
Zawiera: Aneks: Spis książek serii "Nauczyciele - Nauczycielom". Pierwsza koncepcja XXII tomu serii "Nauczyciele -Nauczycielom" - rekopis Bronisławy Dymary.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang., niem.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej