303136
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Education and the public sphere : the ideas and experiences of radical pedagogy.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 453-476.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Przedmowa: dyskurs konieczny / Zbigniew Kwieciński.
Zawiera: Część I. Próba bilansu i nowego otwarcia. O stanie i problemach recepcji amerykańskiej pedagogiki radykalnej w Polsce. Próba świadectwa osobistego i refleksji o "doświadczeniu pokoleniowym".Wstęp i teza: jest inna pedagogika - pedagogika jest inna. O (po)wadze spotkania z Henrym A. Giroux. O oporze i odporze recepcyjnym: przykład polski i niemiecki. Przejawy otwarcia w Polsce: cztery fale recepcji. O naszej inicjacji pokoleniowej. Spór o zakres pedagogiki radykalnej. O obosieczności etykietek dla pedagogiki: przykłąd alternatywności. Zakończenie: pytanie o minimum radykalności i filozoficzności.
Zawiera: Rozmowy: O wyzwaniach, marzeniach i uczelniach. Edukacja wobec wyzwania demokracji. Rozmowa Lecha Witkowskiego z Henrym A. Giroux. Marzenia o edukacji radykalnej. Wywiad bernarda Murchlanda z Henrym A. Giroux. Czy jest miejsce dla pedagogiki krytycznej na uniwersytecie? Manuela Guilherme rozmawia z Henrym A. Giroux.
Zawiera: Część II. Od reprodukcji, przez troskę o tożsamość, ideę pogranicza i walkę o media po odzyskaniu uniwersytetu. Reprodukcja. Opór i akomodacja. Podsumowanie przeglądu i krytyki teorii reprodukcji społecznej. Teorie reprodukcji kulturowej: Pierre Bourdieu, Basil Bernstein. W stronę teorii oporu.
Zawiera: Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej. Teoretyczne podstawy w teorii i praktyce edukacji: racjonalność, pole problemowe. Ideologia amerykańska: społeczna i kulturowa reprodukacj w szkołach, dominująca racjonalność. Trzy typy racjonalności: techniczna, hermeneutyczna, emancypacyjna, edukacja obywatelska. Uwagi do teorii edukacji obywatelskiej: zmieniające się społeczeństwo, świadomość nauczycielska, pedagogika klasy szkolnej a edukacja obbywatelska.
Zawiera: Edukacja, polityka i ideologia: edukacja i "prawe towarzystwo": lata 70., nowe kierunki w l. 80. Konserwatywne, liberalne i radykalne recepty na oświatę (konserwatyści, liberałowie, radykałowie). Którędy do amerykańskich marzeń?
Zawiera: Wobec wyzwań tożsamości i różnicy (poza dyskurs edukacji wielokulturowej): neokonserwatyzm i polityka tożsamości, trudności z różnicą, w stronę polityki artykulacji.
Zawiera: Pedagogia pogranicza w wieku postmodernizmu (wprowadzenie, kontrtekst, praktyka pamięci społecznej, pedagogia pogranicza i polityka[wobec] różnicy.
Zawiera: America 2000 i polityka wymazywania: demokracja i róznice kulturowe w oblężeniu. Nauczyciele jako cyborgi.
Zawiera: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne, było bardziej polityczne). Reklamacja tego, co publiczne w pracy akademickiej.
Zawiera: Naga pedagogia i przekleństwo neoliberalizmu: przemyśleć edukację wyższą jako praktykę wolności.
Zawiera: Część III. O radykalizacji dyskursu: od kolonizacji podmiotu i rytualizacji edukacyjnej po wyzwanie autorytetu. Radykalne wizje w dramacie współczesności. Podmiotowość i tożsamość człowieka (wobec modelu ameby). Jak istnieje podmiot edukacji? Kres przejrzystości i scentrowania. Szkoła i walka o sferę publiczną. W kręgu pedagogiki radykalnej (dekonstrukcja - walka - etyczność). Walka w kulturze (edukacja wobec fenomenu kolonizacji "świata życia". Edukacja a walka polityczna. O publicznym uwikłaniu szkoły).
Zawiera: Autorytet przeciw dominacji. Radykalna wizja autorytetu w pedagogice amerykańskiej (Larry Grossberg, Henrz A. Giroux i Peter L. McLaren)
Zawiera: 0.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. tł. z ang. Spis treści także ang.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej