301315
Książka
W koszyku
(Trudne zachowania uczniów ; 3)
(Klub Książki Nauczyciela)
Symbol UKD: 37.064.2:159.922.8:316.47
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Agresja wśród dziewcząt - jak pracować z uczennicami przejawiającymi konfliktowe zachowania (wstep, opis sytuacji, analiza problemu,rozumienie problemu: diagnoza, proponowana strategia postępowania, zażegnanie i rozwiązywanie aktualnych konfliktów interpersonalnych, indywidualna praca z uczennicami, kontakty z rodzicami - psychoedukacja rodziców, efekty działań / Tomasz Garstka.
Zawiera: Podstawowe informacje na temat agresji - materiały dla nauczycieli (kategoryzacja agresji ze względu na formy, funkcję, obiekt; agresywne zachowania u dzieci róznej płci.
Zawiera: Bariery komunikacyjne (co przeszkadza w porozumiewaniu się) - materiał dla nauczycieli.
Zawiera: Zasada pokojowego rozwiązywania konfliktów w relacji interpersonalnej i konfliktów wartości - materiał dla nauczycieli.
Zawiera: Rola mass mediów w kształtowaniu postaw agresywnych - materiał dla nauczycieli.
Zawiera: Nauka asertywności - wskazówki dla uczniów.
Zawiera: Radzenie sobie z napięciem emocjonalnym, urazą i złością.
Zawiera: Co to znaczy być agresywnym? - scenariusz zajęć z klasą (I. Rozpoznawanie u siebie i identyfikacja u innych uczucia złości. II. Zamiast agresji - stanowczość. III. Jedność naszej klasy i podziały międzygrupowe w klasie. IV. Wzorce kobiecości - zajęcia dla dziewcząt). Różnice między złością i agresją oraz stosunkiem do nich - materiał pomocniczy.
Zawiera: Wskazówki do programu wychowawczego w obszarze zapobiegania i eliminowania agresji - wskazówki dla nauczycieli (profilaktyczne i korekcyjne oddziaływanie antyagresywne).
Zawiera: Kuba - uczeń agresywny. Agresja wobec rówieśników i młodszych kolegów (zachowania Kuby, samoocena, sytuacja rodzinna, konflikty z rówieśnikami, sytuacje konfliktowe, kontakty z dorosłymi, diagnoza, proponowana strategia postępowania, efekty działań. 8. Przykładowe sposoby realizacji przyjętej strategii postępowania (praca z klasą, z uczniem) / Radosław Wężyk.
Zawiera: Pomiar pulsu - ćwiczenie ma nauczyć mierzenia częstości skurczów serca i pokazać, że jej wartość jest wyznacznikiem poziomu stresu. Przeznaczona dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych i gimnazjum.
Zawiera: Relaksujemy się. Ćwiczenie uspokajające (cel - obnizenie stałęgo napięcia układu nerwowego).
Zawiera: Redukacja nadmiernego stresu za pomocą regulacji oddechu (ćwiczenie służy nauce osiągania stanu relaksacji za pomocą zrównoważenia rozregulowanego rytmu oddechowego i zmiany sposobu oddychania.
Zawiera: Metoda eliminacji zachowań przez odrzucenie (nauka kontrolowania własnych zachowań i słownictwa stosowanego na lekcji.
Zawiera: Propozycja zajęć profilaktycznych. I. Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. II. Moje wady i zalety. III. Obserwator pogody. IV. Życiowe konto. V. Mam inne zdanie.
Zawiera: Trening autogenny Schultza (metoda oddziaływania na własny organizm i życie psychiczne).
Zawiera: Metoda Karola Orffa (forma ekspresji ruchowej).
Zawiera: Papugowanie (ćwiczenia pozwalające na modelowanie zachowań.
Zawiera: Psychodrama (szerokie zastosowanie w modelowaniu zachowań).
Zawiera: Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
Zawiera: Zachowanie agresywne spowodowane niską samooceną ucznia z dysleksją rozwojową (opis sytuacji, analiza problemu, trudności chłopca w nauce, problemy Tomka w relacji z rówieśnikami, relacja wychowawca - uczeń, strategia, efekty działań / Anna Tulczyńska.
Zawiera: Przykładowe sposoby realizacji przyjetej strategii postepowania (rozmowa z mamą Tomka na temat diagnozy w poradni, zajęcia reedukacyjne, spotkania z psychologiem szkolnym, pozytywne informacje zwrotne od wychowawczyni [przykład tabeli wypełnionej przez wychowawczynię], współpraca z innymi nauczycielami, zajęcia w klasie).
Zawiera: Informacje dla rodziców na temat dysleksji.
Zawiera: Przykłady ćwiczeń dla uczniów dyslektycznych, do pracy w domu.
Zawiera: Przykłady ćwiczeń wzmacniających samoocenę dziecka, stosowane w czasie indywidualnych spotkań.
Zawiera: Dzienniczek sukcesów ucznia.
Zawiera: Uczeń z dysleksją - dekalog nauczyciela.
Zawiera: Scenariusz zajęć z klasą: Wszyscy mamy coś dobrego. Moje tarcze.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej