303136
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 455-467. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Wychowanie personalistyczne w świetle badań estetycznych.
Zawiera: 1. Zarys koncepcji badawczej: tezy pedagogiczno-psychologiczno-filozoficzne, refleksje epistemologiczne, kwestie interpretacyjne, uwagi metodologiczne.
Zawiera: 2. Wokół sensów i znaczeń podstawowych pojęć: osoba - ideały i koncepcje (ideał homerycki, orficki, biblijny, współczesny. Przeżycie estetyczne - definicje (filozoficzne, fenomenologiczne, psychologiczne, estetyczne, antropologiczne, teologiczne, poetyckie, pedagogiczne. Wychowanie: idee dawne i współczesne, standardy personalistyczne (standard estetyczny, agatologiczny, etyczny, aksjologiczny, twórczy. Pedagogia.
Zawiera: Rozdział 2. Koncepcje wychowania osoby przez przeżycie estetyczne.
Zawiera: 1. Koncepcje filozoficzne: Gorgiasz (483-375 p.n.e.), Sokrates (469-399 p.n.e.), Platon (427-347 p.n.e.), Arystoteles (384/383-322 p.n.e.), Immanuel Kant (1724-1804), Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831), Soren Kierkegaard (1813-1855), Artur Schopenhauer (1778-1860), Friedrich Nietzsche (1844-1900), Wilhelm Dilthey (1833-1911), Lew Szestow (1866-1938), Henri Bergson (1859-1941), Abraham Joshua Heschel (1907-1972), Emmanuel Levinas (1906-1955), Józef Tischner (1931-2000).
Zawiera: 2. Koncepcje religijne: Św. Augustyn (354-430), Św. Tomasz (1225-1274), Rudolf Otto (1869-1937), Jacques Maritian (1882-1973), Mircea Eliade (1907-1986).
Zawiera: Koncepcje psychologiczne: Gustaw Teodor Fechner (1801-1887), Wiliam James (1842-1910), Sigmund Freud (1856-1939), Carl Gustaw Jung (1875-1961), Abraham H. Maslow (1908-1970).
Zawiera: Koncepcje estetyczne: Karol Irzykowski (1873-1944), Roman Ingarden (1893-1970), Stefan Kisielewski ( 1911-1991), Arnold Berleand (ur. 1932), Władysław Stróżewski (ur. 1933), Anna Sobolewska (ur. 1947).
Zawiera: Koncepcje pedagogiczne: Rudolf Steiner (1861-1925), John Dewey (1859-1952), Herbert Read (1893-1968), Stefan Szuman (1889-1972), Irena Wojnar (ur. 1924).
Zawiera: Rozdział 3. Pedagogia przeżycia estetycznego.
Zawiera: 1. Możliwości i perspektywy stawania się osoby w przeżyciach estetycznych: tożsamość jako aksjologiczny imperatyw personalizacji, osobotwórczy potencjał przeżyć estetycznych (inspiracje poznawcze, akulturacyjne, etyczne twórcze). Artystyczne techniki i strategie wychowawcze pedagogii przeżycia estetycznego.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej